Kullanıcı hatası mı?


Dün sanaayide gördüm bu makinayı. Sağ ön teker aks bilyasını dağıtmış. Diferansiyel kilidini çift sürerken sürekli kullanmakdan olmuş. Bu şekilde kullanan arkadaşlar dikkatli olun sizlerde böyle bir arızayla karşılaşmayın.
20200402_145349.jpg
 

Markası dana ama üretim yerine dair bir bilgi yer almıyor.
Fakat ön difransiyel kilidi sınırlı kaydırma değil %100 kilitleme yapıyor.Kilitli vaziyette keskin dönüşler yapılmaya çalışılırsa böyle arızaların olması kaçınılmaz.
Serviste ustanın söylediği şöyle. Çift sürerken diferansiyel kilidini uzun müddet kullanmak çiziye düşen lastiğin üzerine çok yük bindiği için hiç patinaja kaçamaması ve sürekli yükü çekmesi sebebi ile oluyormuş. Bence de kullanıcıları bilinçlendirmek lazım.
 
bu tür büyük makinaların eğitim verilip çiftçiye teslim edilmesi gerekiyor..çiftçi eğitimi şart..

Kesinlikle katılıyorum. 5400 serisi sahibi olup çift çeker düğmesini kullanmayı bilmeyen gördüm. Özellikle yaşlı çiftçilerimizi bilinçlendirmek lazım. Ben marka sahibi olsam sadece kendi markamın böyle sanayilerde vs kötü örnek olmaması için bile satmadan önce bir haftalık eğitim veririm.
 
Serviste ustanın söylediği şöyle. Çift sürerken diferansiyel kilidini uzun müddet kullanmak çiziye düşen lastiğin üzerine çok yük bindiği için hiç patinaja kaçamaması ve sürekli yükü çekmesi sebebi ile oluyormuş. Bence de kullanıcıları bilinçlendirmek lazım.
Ufak tarlalar hariç çoğu tarlada kilidi kullanıyorum.Herhangi bir sorunla karşılaşmadım.En büyük sıkıntı bazen unutuyorum ama nadas vitesinde ve zemin toprak olduğu için zarar vermedi sanırım.
 
Serviste ustanın söylediği şöyle. Çift sürerken diferansiyel kilidini uzun müddet kullanmak çiziye düşen lastiğin üzerine çok yük bindiği için hiç patinaja kaçamaması ve sürekli yükü çekmesi sebebi ile oluyormuş. Bence de kullanıcıları bilinçlendirmek lazım.

Aksine çift sürerken her zaman çizi dışındaki pulluk yükü alarak gider.Kilit yapılmadığı zaman çizi dışındaki tekerler patinajlı gider hep.
 
Sınırlı kaydırmanın avantajları da çok dezavantajları var
Ön diff kilidi olan traktörler belli bir dönüş açısından sonra otomatik olarak devreden çıkıyor mu bilmiyorum ama uyarı sinyali olabilir böyle durumlarda
Şöyle bir durumda var diferansiyel traktör zorlanırsa kullanılır traktör sürekli difransiyeli kitlyip kullanmak fazla zorlamamak gerekir akıs olmasa başka yerden yine sıkıntı verir
Eskiler boşuna diferensiyelin altına takoz koymuyormuş unutuluyor bazen kafa dalıyor işte
 
Sınırlı kaydırmanın avantajları da çok dezavantajları var
Ön diff kilidi olan traktörler belli bir dönüş açısından sonra otomatik olarak devreden çıkıyor mu bilmiyorum ama uyarı sinyali olabilir böyle durumlarda
Şöyle bir durumda var diferansiyel traktör zorlanırsa kullanılır traktör sürekli difransiyeli kitlyip kullanmak fazla zorlamamak gerekir akıs olmasa başka yerden yine sıkıntı verir
Eskiler boşuna diferensiyelin altına takoz koymuyormuş unutuluyor bazen kafa dalıyor işte

Altına takoz koymak çok saçma.
5400 serilerinde difransiyel kilidi aktifken sıra sonunda hidroliği kaldırdığınızda dif.kilidi otomatik devreden çıkar.dönüp yeniden hidroliği indirdiğinizde yeniden devreye girer.Ayrıca sıra sonunda frene basarsanız otomatik olarak dif kilidini kapatır.
 

Altına takoz koymak çok saçma.
5400 serilerinde difransiyel kilidi aktifken sıra sonunda hidroliği kaldırdığınızda dif.kilidi otomatik devreden çıkar.dönüp yeniden hidroliği indirdiğinizde yeniden devreye girer.Ayrıca sıra sonunda frene basarsanız otomatik olarak dif kilidini kapatır.
Eski mflerden bahsetmiştim takoz konusunda
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt