Bu serilerin ön diff galiba çin üretimi. Yanlışım varsa düzeltin.
traktörler o şekilde kalır..Benim dikkatimi başka bir şey çekti traktörü bu şekilde krikosuz yada takozsuz şekilde bırakmak ne kadar doğru.. Göremediğim bir yerde kriko vb. Bir dayanak varsa kusuruma bakmayın
Bu gizli bilgiyi benimle paylaştığınız için size minnettarım...traktörler o şekilde kalır..
Difrsnsiyel kiliti arka için oluyo ama yenilerde 4 birden mi kilitliyo
Serviste ustanın söylediği şöyle. Çift sürerken diferansiyel kilidini uzun müddet kullanmak çiziye düşen lastiğin üzerine çok yük bindiği için hiç patinaja kaçamaması ve sürekli yükü çekmesi sebebi ile oluyormuş. Bence de kullanıcıları bilinçlendirmek lazım.Markası dana ama üretim yerine dair bir bilgi yer almıyor.
Fakat ön difransiyel kilidi sınırlı kaydırma değil %100 kilitleme yapıyor.Kilitli vaziyette keskin dönüşler yapılmaya çalışılırsa böyle arızaların olması kaçınılmaz.
bu tür büyük makinaların eğitim verilip çiftçiye teslim edilmesi gerekiyor..çiftçi eğitimi şart..
Öne giden herhangi bir mekanik sistem var mı.Eğer mekanik bir sistem yoksa ve yağ basıncıyla aktif olan bi kilit varsa zor bir durumda kilitmeyebiliyor.Ama bu seride nasıl bilmiyorum5400 serisi 4 ü birden kilitler.
Ufak tarlalar hariç çoğu tarlada kilidi kullanıyorum.Herhangi bir sorunla karşılaşmadım.En büyük sıkıntı bazen unutuyorum ama nadas vitesinde ve zemin toprak olduğu için zarar vermedi sanırım.Serviste ustanın söylediği şöyle. Çift sürerken diferansiyel kilidini uzun müddet kullanmak çiziye düşen lastiğin üzerine çok yük bindiği için hiç patinaja kaçamaması ve sürekli yükü çekmesi sebebi ile oluyormuş. Bence de kullanıcıları bilinçlendirmek lazım.
Yağ hortumu gidiyor.Ben zor durumlarda direksiyonu düz tutmak kaydıyla sürekli kilitlerim daha kaçırdığını görmedim.Öne giden herhangi bir mekanik sistem var mı.Eğer mekanik bir sistem yoksa ve yağ basıncıyla aktif olan bi kilit varsa zor bir durumda kilitmeyebiliyor.Ama bu seride nasıl bilmiyorum
Serviste ustanın söylediği şöyle. Çift sürerken diferansiyel kilidini uzun müddet kullanmak çiziye düşen lastiğin üzerine çok yük bindiği için hiç patinaja kaçamaması ve sürekli yükü çekmesi sebebi ile oluyormuş. Bence de kullanıcıları bilinçlendirmek lazım.
Sınırlı kaydırmanın avantajları da çok dezavantajları var
Ön diff kilidi olan traktörler belli bir dönüş açısından sonra otomatik olarak devreden çıkıyor mu bilmiyorum ama uyarı sinyali olabilir böyle durumlarda
Şöyle bir durumda var diferansiyel traktör zorlanırsa kullanılır traktör sürekli difransiyeli kitlyip kullanmak fazla zorlamamak gerekir akıs olmasa başka yerden yine sıkıntı verir
Eskiler boşuna diferensiyelin altına takoz koymuyormuş unutuluyor bazen kafa dalıyor işte
Eski mflerden bahsetmiştim takoz konusundaAltına takoz koymak çok saçma.
5400 serilerinde difransiyel kilidi aktifken sıra sonunda hidroliği kaldırdığınızda dif.kilidi otomatik devreden çıkar.dönüp yeniden hidroliği indirdiğinizde yeniden devreye girer.Ayrıca sıra sonunda frene basarsanız otomatik olarak dif kilidini kapatır.
Eski MF de olsa gerektiği yerde kullanılmazsa traktörü boşuna zorlamış oluruz.Eski mflerden bahsetmiştim takoz konusunda