• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Mısır tohumu önerisi

Katılım
30.01.2019
Mesajlar
3
Yaş
19
Konum
Eskişehir

Öncelikle herkese iyi forumlar iç anadolu bölgesi çorak tarlalar için en iyi mısır tohumu hangisi acaba cevap verirseniz teşekkür ederim
 
Katılım
24.12.2009
Mesajlar
2,650
Konum
BURSA
Çorak toprağı kabullenmek yerine toprağı zenginleştirmeyi düşünmelisin. Katı humik asit yani leonardit filan.
 
Katılım
04.02.2016
Mesajlar
907
Konum
Konya
Dekalp 5741 ekebilirsiniz.Toprağınizin kötü olduğunu düşürüyorsanız dekapl 5364 yeni çeşidi tavsiye ederim.Haliyle yeni olduğu için güncel olumsuzluklara toleransı daha fazla oluyor.Bölgemizde yapılan denemelerde bu sonucu gösterdi
 
Katılım
16.02.2017
Mesajlar
80
Yaş
47
Konum
konya
Dekalp 5741 ekebilirsiniz.Toprağınizin kötü olduğunu düşürüyorsanız dekapl 5364 yeni çeşidi tavsiye ederim.Haliyle yeni olduğu için güncel olumsuzluklara toleransı daha fazla oluyor.Bölgemizde yapılan denemelerde bu sonucu gösterdi
Bu 5364 verim bilgisi alabir miyim. Ben 5741 ekiyorum bu yıl bundan da ekmeyi düşünüyorum.
 
Katılım
04.02.2016
Mesajlar
907
Konum
Konya
Bu 5364 verim bilgisi alabir miyim. Ben 5741 ekiyorum bu yıl bundan da ekmeyi düşünüyorum.
Şu kadar alırsınız diyemem.Çünkü dekardan 900 kg alanda var 2000 kg alanda var.Yalnız 5741 den bir tık üst seviye olarak görebilirsiniz.Sizi şaşırtmak istemem ama denerseniz güzel olur
 
Katılım
16.02.2017
Mesajlar
80
Yaş
47
Konum
konya
Şu kadar alırsınız diyemem.Çünkü dekardan 900 kg alanda var 2000 kg alanda var.Yalnız 5741 den bir tık üst seviye olarak görebilirsiniz.Sizi şaşırtmak istemem ama denerseniz güzel olur
Tabi ki garantisi yok. 5741 ekiyoruz. Bu yılki mühendis 5364 tavsiye etti . siz tecrübe ettiyseniz tmm bi denemek lazım. Tşk ederim
 
Katılım
04.02.2016
Mesajlar
907
Konum
Konya
Tabi ki garantisi yok. 5741 ekiyoruz. Bu yılki mühendis 5364 tavsiye etti . siz tecrübe ettiyseniz tmm bi denemek lazım. Tşk ederim
Kendim denemesini yapmadım.Firmacı ve tohum konusunda çiftçiyle devamlı irtibat halinde olan bayiden arkadaşlar güzel sonuçlar alındığını tavsiye edildiğini söylediler.En makbulü aynı arazi içinden kendi yapacağınız denemedir.
 
Katılım
16.02.2017
Mesajlar
80
Yaş
47
Konum
konya
Kendim denemesini yapmadım.Firmacı ve tohum konusunda çiftçiyle devamlı irtibat halinde olan bayiden arkadaşlar güzel sonuçlar alındığını tavsiye edildiğini söylediler.En makbulü aynı arazi içinden kendi yapacağınız denemedir.
Anladım. Teşekkür ederim nasipse bu yıl denerim.
 
Katılım
17.02.2019
Mesajlar
14
Konum
Kastamonu
Yeni konu açmamak için buraya sorayım. Slaj için dekalb 7211 ekmeği düşünüyorum. Bölge kastamonu ve birinci ürün olacak. Toprak analizine göre gübre atacağım ve salma sulama yapıyoruz. Bu tohumu deneyen var mı yada başka tohum önerisi olan?.
Bu arada kendi hayvanlarımıza yedireceğiz.
 
Katılım
24.12.2009
Mesajlar
2,650
Konum
BURSA
Yeni konu açmamak için buraya sorayım. Slaj için dekalb 7211 ekmeği düşünüyorum. Bölge kastamonu ve birinci ürün olacak. Toprak analizine göre gübre atacağım ve salma sulama yapıyoruz. Bu tohumu deneyen var mı yada başka tohum önerisi olan?.
Bu arada kendi hayvanlarımıza yedireceğiz.

Tarlanın bazı alanları fazla kumsal olmasına rağmen su solgunluk belirtisi fazla göstermemişti. 18 cm ekim yapildi, koçanlar sitede dediği gibi kocan çap 16 sıra, sıra 46-48 adet olmuştu. Bu tarla silajı yetti, yakıninda yine 7211 silaj için almıştık ama vazgeçip daneye bıraktık, 20 nem 1400 kg civarı vermişti.
 
Katılım
17.02.2019
Mesajlar
14
Konum
Kastamonu

Tarlanın bazı alanları fazla kumsal olmasına rağmen su solgunluk belirtisi fazla göstermemişti. 18 cm ekim yapildi, koçanlar sitede dediği gibi kocan çap 16 sıra, sıra 46-48 adet olmuştu. Bu tarla silajı yetti, yakıninda yine 7211 silaj için almıştık ama vazgeçip daneye bıraktık, 20 nem 1400 kg civarı vermişti.
Hocam kendi hayvanlarınıza mı yedirdiniz?
 


Üst Alt