• Erkunt Traktör Yedek Parça'dan yapacağınız alışverişlerde %5 indirim kazanabilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey buraya tıklayarak size özel indirim kodunu almak ve ödeme esnasında ilgili bölüme girmek. Keyifli alışverişler.

SAME Explorer II Top 90 ??

Katılım
19.02.2016
Mesajlar
160
Şehir
Samsun
Nasıl bilirsiniz varmı kullanıcıları? Screenshot_20190224-215141.jpg
 
Katılım
12.08.2014
Mesajlar
3,413
Şehir
KIRKLARELİ/VİZE
98 model Same Explorer 90 DT kullanıcısı olarak;

Yakıt ve fren performansı süper. Hidrolik kaldırma kuvveti gayet güzel, eğimli arazilerde güven veriyor, vites seçenekleri çok iyi, hava soğutmalı modelleri yüksek devirlerde rahatsız edici tiz ses çıkarıyor, asfaltta otomobil gibi seri, rampada az zayıf kalıyor, dönüş açısı biraz zayıf sanki, kuyruk mili gayet başarılı. Arka ekipmanları gözlemek biraz zahmetli, direksiyonu haddinden fazla sert, daha yumuşak olmalıydı,,
diye tarif edebilirim.

Top II 90 da düğmeli buçuk vites mevcut, başka ne gibi değişiklikler vardır bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim.

Bir de yedek parça sıkıntısı fazla yok ama pahalı.
Bunların tamamı 2.el olduğu için dikkatli olmak gerekiyor alırken, yoksa dağınık halde olup biniciye yüksek meblağ masraf açma ihtimali yüksek.

Onun dışında Avrupa motorlarına has kalite belli oluyor, o dönemde çıkan yerli motorların tamamından tartışmasız olarak üstün diyebilirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
05.09.2009
Mesajlar
3,066
Şehir
istanbul
98 model Same Explorer 90 DT kullanıcısı olarak;

Yakıt ve fren performansı süper. Hidrolik kaldırma kuvveti gayet güzel, eğimli arazilerde güven veriyor, vites seçenekleri çok iyi, hava soğutmalı modelleri yüksek devirlerde rahatsız edici tiz ses çıkarıyor, asfaltta otomobil gibi seri, rampada az zayıf kalıyor, dönüş açısı biraz zayıf sanki, kuyruk mili gayet başarılı. Arka ekipmanları gözlemek biraz zahmetli, direksiyonu haddinden fazla sert, daha yumuşak olmalıydı,,
diye tarif edebilirim.

Top II 90 da düğmeli buçuk vites mevcut, başka ne gibi değişiklikler vardır bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim.

Bir de yedek parça sıkıntısı fazla yok ama pahalı.
Bunların tamamı 2.el olduğu için dikkatli olmak gerekiyor alırken, yoksa dağınık halde olup biniciye yüksek meblağ masraf açma ihtimali yüksek.

Onun dışında Avrupa motorlarına has kalite belli oluyor, o dönemde çıkan yerli motorların tamamından tartışmasız olarak üstün diyebilirim.

İsmail kullanmis kadar olduk sameyi[emoji106]
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
7,981
Şehir
Sakarya
Direksiyonu yumuşatmak için MF 285S de ayar civatası mevcuttur, Explorer 70 4*2, 80 4*4 modelde direksiyon oldukça yumuşaktı, filtrelerden veya direksiyonun piston tamir takımı ihtiyacı olabilir mi?
 
Katılım
12.08.2014
Mesajlar
3,413
Şehir
KIRKLARELİ/VİZE
Direksiyonu yumuşatmak için MF 285S de ayar civatası mevcuttur, Explorer 70 4*2, 80 4*4 modelde direksiyon oldukça yumuşaktı, filtrelerden veya direksiyonun piston tamir takımı ihtiyacı olabilir mi?

Geldiği günden beri birkaç şey denendi direksiyon için fayda etmedi. Tam olarak ne yapıldı bilmiyorum ama ustayı çok gördü farklı sebeplerden dolayı. Babamda bende direksiyondan umudu kestik artık. Böyle devam edecek. Belki diğer Same'lerde yoktur böyle problemler.
 
Katılım
12.01.2010
Mesajlar
3,448
Şehir
Bilecik / Eyüp UYSAL
Bu sameler gayet kaliteli motor.explorer 2 değilde 3 e bindim bana çok hantal geldi ve rampacılığı hiç yok.Ama şase iyi frenler vs çok güzel kullanışlı sağlam.yedekparçası çok pahalı hidrolik kollarının halatı 480 tl vermiş komşum.1 metrelik halat bu kadarsa düşünün artık.Avrupa motor da yedek parça genel itibariyle çok pahalı sdf de biraz fazla sanırım.Facebookda deutz 5090G nin hava filtresi 900 tl diye yakınıyordu.Bu traktörün emsali Fiatagri L95 i incelemenizi tavsiye ederim.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
7,981
Şehir
Sakarya
Geldiği günden beri birkaç şey denendi direksiyon için fayda etmedi. Tam olarak ne yapıldı bilmiyorum ama ustayı çok gördü farklı sebeplerden dolayı. Babamda bende direksiyondan umudu kestik artık. Böyle devam edecek. Belki diğer Same'lerde yoktur böyle problemler.

Direksiyonda hava sıkıntısı oluyor.Motoru çalıştırıp 10-15 dakika gezerek şanzıman yağı ısıtılır.Arka hidrolik kollar 2-3 kez, sonuna kadar, indirilip kaldırılır, bu havanın bir kısmının atılmasını sağlar, direksiyon ortaya getirilir, pistonlar üzerinde hava alma civataları mevcuttur, civata gevşetilir, direksiyon hafif hafif çevrilerek havalı ve köpüklü yağ bitene kadar çıkış sağlanır, yağ havasız gelmeye başlayınca civata sıkılır.Başka bir ihtimal görmüyoruz, hidrolik pompa debisi yeterli ve basınç 200 bar olması gerekiyor.Kolay gelsin.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst