• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

ŞANZIMAN DANA MI CARRARO MU?

Katılım
08.08.2017
Mesajlar
205
Yaş
21
Konum
Elazığ

Trakkulüp üyelerine selam olsun. Bugün Ankara gölbaşındaydım. Galerileri gezdim. Çoğu traktörde hatta nerdeyse hepsinde bu iki şanzıman markasından biri var. MF 3085 ve 3095 phantom da görünce ekstra şaşırdım. Ben phantomlarda carraro var zannediyordum.Forumdaki arkadaşlara sorum hangi şanzıman daha iyidir. Kıyaslama yaptığımızda artıları eksileri nedir? Katkı yapan herkese şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
08.10.2011
Mesajlar
918
Konum
kastamonu
Phantomlar mf nin kendi şanzımanıdır. Erkunt john deere Dana şanzıman değil ön dingil kullanırlar.yine erkunt başak zf şanzıman kullanır. Carraroyu ise tümosan erkunt başak john deere mf hars arslan.... kullanır.
 
Katılım
14.01.2017
Mesajlar
559
Yaş
31
Konum
Samsun
Şanzımandan kastınız ön diferansiyel sanırım.

Eğer öyleyse;

Bence dana carrarodan daha üstün.

Neden diyecek olursanız
2005 model olan mf traktörümüzde dana diff. Vardı ve asla askıda kalmaz teklemezdi. Ön lastiğin biri havada dahi kalsa diğeriyle eşit dönerdi.
Bunun sebebi ise içerisinde istavroz dişli grubunun olmaması yani 4 çeker devreye alındığında sürekli otomatik olarak kilitli olması.

Carraro da ise istavroz bulunup limited slip dedikleri balatalı sistem vardır. Bu sistem düz zeminde eşit çekiş sağlasada lastiğin biri havada kaldığında kaçırmaktadır.
Bu iki sisteminde kendilerine görw dez avantajıda vardır.

Carraro Sınırlı kayıcı diff. Engebeli ve ıslak zeminde Çekişte dana ya göre eksik olsada Manevra kabiliyeti istavrozlar sayesinde kasma yapmadığı için daha üstündür ve lastik aşınması daha az olur.

Dana ise 4 çeker devrede iken sert zemindeki dönüşlerde lastikler birbirini ayırmadığı için kasma yapmaktadır. Bu nedenle manevra kabiliyeti azalmakta lastik aşınmaları hatsafhada olmaktadır.

Bunlar kendi kullandığım mf traktörlerdeki tecrübelerim.

Benim seçeneğim herzaman dana diff. Yanadır onun tadı herzaman bi başka Screenshot_2019-07-04-23-16-16-1.jpgScreenshot_2019-07-04-23-16-39-1.jpgScreenshot_2019-07-04-23-16-20-1.jpg
 
Katılım
14.01.2017
Mesajlar
559
Yaş
31
Konum
Samsun
Acaba uzel dana diferansiyelden neden vazgeçmiş? Memnun mu kalmamış yoksa maliyeti düşürmek için mi bu yola gitmiş?
Sanırsam Hem maliyet hemde çifçilerimizden gelen şikayetlerden dolayı (dönüşlerde kasma ve ön lastik yanaklarının çabuk aşınması)ozamanlar çifçimizin çoğu bilinçsizdi dif.askıda kalıp kalmaması gibi bir avantajdan habersizdi belkide
Bir diğer sorum 2006 phantomların hepsi mi hema üretimi?
2006 model olan bütün 4wd serilerinde hema dif. kullanmıştır. Zaten jant içindeki göbekleri kısadır kendini belli eder.
2006 ikinci yarısından sonra bütün modellerde carraro dif. Kullanıldı.
Yanlış anlaşılmasın Bu hema diff. Kötü olduğu anlamına gelmez herhangi bir arıza kalitesizlik söz konusu değildir.
Artık ozamanki seçimleri neye dayalıydı bilmiyorum.

Zaten dana olsun hema olsun carraro olsun ön düzenden arıza yapan uzel ben görmedim.
 
Katılım
12.01.2010
Mesajlar
3,200
Konum
Bilecik / Eyüp UYSAL
Şanzımandan kastınız ön diferansiyel sanırım.

Eğer öyleyse;

Bence dana carrarodan daha üstün.

Neden diyecek olursanız
2005 model olan mf traktörümüzde dana diff. Vardı ve asla askıda kalmaz teklemezdi. Ön lastiğin biri havada dahi kalsa diğeriyle eşit dönerdi.
Bunun sebebi ise içerisinde istavroz dişli grubunun olmaması yani 4 çeker devreye alındığında sürekli otomatik olarak kilitli olması.

Carraro da ise istavroz bulunup limited slip dedikleri balatalı sistem vardır. Bu sistem düz zeminde eşit çekiş sağlasada lastiğin biri havada kaldığında kaçırmaktadır.
Bu iki sisteminde kendilerine görw dez avantajıda vardır.

Carraro Sınırlı kayıcı diff. Engebeli ve ıslak zeminde Çekişte dana ya göre eksik olsada Manevra kabiliyeti istavrozlar sayesinde kasma yapmadığı için daha üstündür ve lastik aşınması daha az olur.

Dana ise 4 çeker devrede iken sert zemindeki dönüşlerde lastikler birbirini ayırmadığı için kasma yapmaktadır. Bu nedenle manevra kabiliyeti azalmakta lastik aşınmaları hatsafhada olmaktadır.

Bunlar kendi kullandığım mf traktörlerdeki tecrübelerim.

Benim seçeneğim herzaman dana diff. Yanadır onun tadı herzaman bi başka
dediklerinize katılıyorum.Yalnız aşağıdaki resimde DANA marka bir ön aks.Diferansiyel merkezine giren hidrolik hortum kilit vazifesi görüyor arkalarla birlikde önleri de tam kilitleyerek gerçek 4x4 oluyor.Dediğiniz gibi LSD sistemlerde zamanla düzgün kilitleme de olsa kilit vazifesi gören plaka zamanla aşınarak kavrama yapmıyor.İlgili görseldeki benim gözlemlediğim fiat gri gövdeli 66 serilerinde modelini bilmediğim td 95 serilerinde sdf grubunun hepsinde cnh grubunda genelde itallerde MF 4700 lerde ve tümosanların bazı serilerinde var.İlgili resim eski başak yanlışım yoksa 8073 ash modelinde mi neydi.Kuzenimde 80.4 lüks dana ön diferansiyelli erkunt var onlarda bu hidrolik kilitleme yok ama tekerler çok dönük olmadıkdan sonra iyi çalışıyor.
 
Katılım
08.08.2017
Mesajlar
205
Yaş
21
Konum
Elazığ
dediklerinize katılıyorum.Yalnız aşağıdaki resimde DANA marka bir ön aks.Diferansiyel merkezine giren hidrolik hortum kilit vazifesi görüyor arkalarla birlikde önleri de tam kilitleyerek gerçek 4x4 oluyor.Dediğiniz gibi LSD sistemlerde zamanla düzgün kilitleme de olsa kilit vazifesi gören plaka zamanla aşınarak kavrama yapmıyor.İlgili görseldeki benim gözlemlediğim fiat gri gövdeli 66 serilerinde modelini bilmediğim td 95 serilerinde sdf grubunun hepsinde cnh grubunda genelde itallerde MF 4700 lerde ve tümosanların bazı serilerinde var.İlgili resim eski başak yanlışım yoksa 8073 ash modelinde mi neydi.Kuzenimde 80.4 lüks dana ön diferansiyelli erkunt var onlarda bu hidrolik kilitleme yok ama tekerler çok dönük olmadıkdan sonra iyi çalışıyor.
MF 3000 serilerinden dana dingillilerde bu kilitleme olayı var mı?
 
Katılım
14.01.2017
Mesajlar
559
Yaş
31
Konum
Samsun
böyle hidrolik yada manuel diyorsanız bildiğim kadarıyla yok.
Benim anlatmak istediğim

Dana dif.hidrolik veya manuel kilit yok balatada yok

Şunu anlatmaya çalışıyorum

Mf Dana dif. Hidrolik veya limited slip (balata) yok

İstavrozda yok otomatik yay tahrikli 4 wd aktifken sürekli kilitli

Resimleri ve yazdıklarımı iyi inceleyin ve okuyun
 
Katılım
12.01.2010
Mesajlar
3,200
Konum
Bilecik / Eyüp UYSAL
Benim anlatmak istediğim

Dana dif.hidrolik veya manuel kilit yok balatada yok

Şunu anlatmaya çalışıyorum

Mf Dana dif. Hidrolik veya limited slip (balata) yok

İstavrozda yok otomatik yay tahrikli 4 wd aktifken sürekli kilitli

Resimleri ve yazdıklarımı iyi inceleyin ve okuyun
Yanlış anladınız ben dediklerinize zaten katıldığımı ifade ettim.söz diferansiyel kilidi olunca bilmeyenler için bu tip kilitlerin daha güzel olduğunu ifade ettim sadece.görseli vs o yüzden paylaştım görseldeki dana diferansiyel hidrolik kilitlemeli modeli.yazdıklarımı iyice inceleyin lütfen.
 
Katılım
14.01.2017
Mesajlar
559
Yaş
31
Konum
Samsun
Yanlış anladınız ben dediklerinize zaten katıldığımı ifade ettim.söz diferansiyel kilidi olunca bilmeyenler için bu tip kilitlerin daha güzel olduğunu ifade ettim sadece.görseli vs o yüzden paylaştım görseldeki dana diferansiyel hidrolik kilitlemeli modeli.yazdıklarımı iyice inceleyin lütfen.
Anladım benim demek istediğim sadece uzelin kullandığı dana diferansiyelde hidrolik olsun mekanik olsun balata olsun herhangibi bir kilitleme mekanizması olmadan sürekli kilitli çalıştığını belirtmek

merakımızdan söküp içeriğini gördük inceledik mükemmel bir sustalı sistem yapmışlar

Resimlerden de anlaşılıyor
 
Katılım
30.11.2019
Mesajlar
37
Konum
Emirdağ
Anladım benim demek istediğim sadece uzelin kullandığı dana diferansiyelde hidrolik olsun mekanik olsun balata olsun herhangibi bir kilitleme mekanizması olmadan sürekli kilitli çalıştığını belirtmek

merakımızdan söküp içeriğini gördük inceledik mükemmel bir sustalı sistem yapmışlar

Resimlerden de anlaşılıyor
Abi sustalı dediğin sistem yüksek devirde tahrikle kilitleme olabilir mi? 200 serilerinin bazılarında şey yazardı difransiyel kilidi otomatik açılmazsa pedalı kullanınız diye. Otomatik açması içinde devri yüksek vurdurmak gerekiyodu.
 
Katılım
14.01.2017
Mesajlar
559
Yaş
31
Konum
Samsun
Abi sustalı dediğin sistem yüksek devirde tahrikle kilitleme olabilir mi? 200 serilerinin bazılarında şey yazardı difransiyel kilidi otomatik açılmazsa pedalı kullanınız diye. Otomatik açması içinde devri yüksek vurdurmak gerekiyodu.
O arka tekerlerin kilit olayı
Bazen çıkmayınca pedalı elimizle çekiyorduk yukarı
Ön bağımsız daima kilitli zaten
 
Katılım
23.08.2018
Mesajlar
111
Yaş
18
Konum
Eskişehir
2012 80.4 lüks erkuntta dana kullanıyor ama hayvan gübresi çekerken arka tekerler gübrenin içindeydi sol ön teker de çukurda yere zor basıyordu sağ ön teker kurudaydı ama kilite basınca sağ ön tekeri döndüremedim amcamda jx 90 da ekim yaparken dönüşte sağ ön tekeri olması lazım an a çıkarmış caprazlayinca kilide basmış ama oda yere basan ön teker dönmedi diyordu orda bizim traktörler 3 çeker diye muhabbet yaptık .D
 
Katılım
12.01.2010
Mesajlar
3,200
Konum
Bilecik / Eyüp UYSAL
2012 80.4 lüks erkuntta dana kullanıyor ama hayvan gübresi çekerken arka tekerler gübrenin içindeydi sol ön teker de çukurda yere zor basıyordu sağ ön teker kurudaydı ama kilite basınca sağ ön tekeri döndüremedim amcamda jx 90 da ekim yaparken dönüşte sağ ön tekeri olması lazım an a çıkarmış caprazlayinca kilide basmış ama oda yere basan ön teker dönmedi diyordu orda bizim traktörler 3 çeker diye muhabbet yaptık .D
Arka diferansiyel kilidiyle birlikte ön diferansiyeli kilitleme özelliği bahsettiğiniz motorlarda yok zaten sadece arkalar kilitler.yukarıda yazdım bir okursanız yararınıza olur.
 


Üst Alt