Şanzımandan kastınız ön diferansiyel sanırım.
Eğer öyleyse;
Bence dana carrarodan daha üstün.
Neden diyecek olursanız
2005 model olan mf traktörümüzde dana diff. Vardı ve asla askıda kalmaz teklemezdi. Ön lastiğin biri havada dahi kalsa diğeriyle eşit dönerdi.
Bunun sebebi ise içerisinde istavroz dişli grubunun olmaması yani 4 çeker devreye alındığında sürekli otomatik olarak kilitli olması.
Carraro da ise istavroz bulunup limited slip dedikleri balatalı sistem vardır. Bu sistem düz zeminde eşit çekiş sağlasada lastiğin biri havada kaldığında kaçırmaktadır.
Bu iki sisteminde kendilerine görw dez avantajıda vardır.
Carraro Sınırlı kayıcı diff. Engebeli ve ıslak zeminde Çekişte dana ya göre eksik olsada Manevra kabiliyeti istavrozlar sayesinde kasma yapmadığı için daha üstündür ve lastik aşınması daha az olur.
Dana ise 4 çeker devrede iken sert zemindeki dönüşlerde lastikler birbirini ayırmadığı için kasma yapmaktadır. Bu nedenle manevra kabiliyeti azalmakta lastik aşınmaları hatsafhada olmaktadır.
Bunlar kendi kullandığım mf traktörlerdeki tecrübelerim.
Benim seçeneğim herzaman dana diff. Yanadır onun tadı herzaman bi başka [emoji16]