• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Shibaura (İşBora) traktör Fiat480 motoru montajı

Katılım
31.05.2019
Mesajlar
1
Konum
Bursa

Bursa Yenişehir’de traktörcü Tevfik ustanın montajı 1984 model işboraya 1982 model fiat480 motoru montajı. Bilirsiniz işboraların diferansiyelleri çok sağlamdır, Fiat 480 motoru koyulduğunda da çok güzel oldu. Rahatlıkla çift sürebiliyoruz, Kazayağı çekebiliyoruz, motorun Torku bayağı yükseldi. Böyle bişey düşünenlere tavsiye ediyorum bu adam bu işin piri. Daha önceden 50NC kamyon motoruda takmış ve o motor dükkanının orada bulunmakta. Ustaya ulaşmak isterseniz bana sorabilirsiniz. Video yüklemeye çalıştım ama boyutu büyük dediği için atamadım, isteyene whatsapp tan atabilirim. Boyayı kendimiz yaptık, komple yenilendi traktör. Adem Karagöz: 0536 378 2213
 

Ekli dosyalar

Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Mesajının devamına ,eğer youtube' de yüklü videon varsa onun linkini koyman yeterli. Youtube' de ilgili video açıkken adres satırını sağ tıkla kopyala buradaki mesajının devamına yapıştır.
 
Katılım
02.06.2019
Mesajlar
11
Konum
İzmir
Güzel paylaşım, ben de İzmir'den yazıyorum, Fiat 480 motorunu nereden temin edebilirim performansı nasıl. Mehmet beyi youtube da da yazdığı yorumlardan takip ediyorum. Çok aydınlattı bizi sağolsun.
 
Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Güzel paylaşım, ben de İzmir'den yazıyorum, Fiat 480 motorunu nereden temin edebilirim performansı nasıl. Mehmet beyi youtube da da yazdığı yorumlardan takip ediyorum. Çok aydınlattı bizi sağolsun.
Değerli kardeşim öncelikle teşekkür ederim. Fiat 480 motoru bulmak pek kolay değil çünkü bu motor genelde traktörde kullanıldığı için ancak kazalı bir tanesini bulup ondan sökmek lazım.Fiat450 motoru da kullanabilirsin .Aynı zamanda bu motorlar bazı minibüs ve teknelerde de kullanıldı. Dikkat edersen motor blokunun yanlarında önde ve arkada olmak üzere iki adet 3lü grup cıvata yeri vardır. Buralar, vulkanize kauçuk yaylarla minibüs veya tekneye monte etmek içindir, yani motor çok amaçlı kullanım için dizayn edilmiştir. Ben yerinde olsam ilk çıkan TT50 lerin motorundan bulmaya çalışırdım daha modern ve daha seri bir motor. İlla da 480 motoru olsun diyorsan aynı motoru sıfır olarak Tümosan'dan temin edebilirsin.
Fiat480 motoru özellikleri ve Shibaura SD4000A motor özellikleri:
Fiat480 Motor Fiat8035 48Hp maks.tork: 16kgm(157Nm)@1600d/d hacim:? devir 2500d/d
Shibaura Motor LEP854 40Hp maks.tork: 12.4kgm(121Nm)@2000d/d hacim 2133cc devir 2500d/d aynı motorun turbolu versiyonu 48 Hp dir(İhi-Shibauranın turboları meşhurdur).
Fiat640 Motor Fiat 8045 64Hp maks.tork : 22kgm(216Nm)@1600 d/d hacim 3456cc devir 2500d/d
Iveco otoyol 50NC Motor Fiat 8040.02 81.5 Hp maks.tork 22kgm(216Nm)@1800d/d hacim 3456cc devir 3200d/d
Güç=Moment x Açısal hız Açısal hız=(2xPi x n)/60=(Pi x n)/30 n:dakikadaki maks. devir sayısı
Aynı güçte devir sayısı fazla olanın momenti düşük , aynı momentte devir sayısı fazla olanın gücü fazla olur yani çarpımı sabit olan iki şey ters orantılıdır.640 ile 50 NC yi bu mantıkla değerlendir.
İşboranın diferansiyel tahvil(çevrim) oranları Ön:39/7 (yani hız bu oranda azalır moment bu oranda artar)
Arka:40/9
http://tumosan.com.tr/tr/urun/48bg-1 Bu uygun.
http://tumosan.com.tr/tr/urun/55bg-2 55 beygirlik bu motorun karakteristiği pek uygun değil!
 
Katılım
02.06.2019
Mesajlar
11
Konum
İzmir
Değerli kardeşim öncelikle teşekkür ederim. Fiat 480 motoru bulmak pek kolay değil çünkü bu motor genelde traktörde kullanıldığı için ancak kazalı bir tanesini bulup ondan sökmek lazım.Fiat450 motoru da kullanabilirsin .Aynı zamanda bu motorlar bazı minibüs ve teknelerde de kullanıldı. Dikkat edersen motor blokunun yanlarında önde ve arkada olmak üzere iki adet 3lü grup cıvata yeri vardır. Buralar, vulkanize kauçuk yaylarla minibüs veya tekneye monte etmek içindir, yani motor çok amaçlı kullanım için dizayn edilmiştir. Ben yerinde olsam ilk çıkan TT50 lerin motorundan bulmaya çalışırdım daha modern ve daha seri bir motor. İlla da 480 motoru olsun diyorsan aynı motoru sıfır olarak Tümosan'dan temin edebilirsin.
Fiat480 motoru özellikleri ve Shibaura SD4000A motor özellikleri:
Fiat480 Motor Fiat8035 48Hp maks.tork: 16kgm(157Nm)@1600d/d hacim:? devir 2500d/d
Shibaura Motor LEP854 40Hp maks.tork: 12.4kgm(121Nm)@2000d/d hacim 2133cc devir 2500d/d aynı motorun turbolu versiyonu 48 Hp dir(İhi-Shibauranın turboları meşhurdur).
Fiat640 Motor Fiat 8045 64Hp maks.tork : 22kgm(216Nm)@1600 d/d hacim 3456cc devir 2500d/d
Iveco otoyol 50NC Motor Fiat 8040.02 81.5 Hp maks.tork 22kgm(216Nm)@1800d/d hacim 3456cc devir 3200d/d
Güç=Moment x Açısal hız Açısal hız=(2xPi x n)/60=(Pi x n)/30 n:dakikadaki maks. devir sayısı
Aynı güçte devir sayısı fazla olanın momenti düşük , aynı momentte devir sayısı fazla olanın gücü fazla olur yani çarpımı sabit olan iki şey ters orantılıdır.640 ile 50 NC yi bu mantıkla değerlendir.
İşboranın diferansiyel tahvil(çevrim) oranları Ön:39/7 (yani hız bu oranda azalır moment bu oranda artar)
Arka:40/9
http://tumosan.com.tr/tr/urun/48bg-1 Bu uygun.
http://tumosan.com.tr/tr/urun/55bg-2 55 beygirlik bu motorun karakteristiği pek uygun değil!
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim, tümosan motorları inceledim, 16 bin TL gibi fiyatlar söz konusu benim hepsi 2 dönüm yerim var işleyecek yani benim için gereksiz bir maliyet ayrıca keşke bu yaptığımız işlemlerin satarken kıymeti olsa, birde ikinci elde fiyatları çok düşük. Peki sadece motoru turbolu hale getirsek nasıl olur yani lep 840 motorunu torku arttırabilirmiyiz. Birde bu konuda aydınlatsanız bizi.? Teşekkürler şimdiden.
 
Katılım
02.06.2019
Mesajlar
11
Konum
İzmir
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim, tümosan motorları inceledim, 16 bin TL gibi fiyatlar söz konusu benim hepsi 2 dönüm yerim var işleyecek yani benim için gereksiz bir maliyet ayrıca keşke bu yaptığımız işlemlerin satarken kıymeti olsa, birde ikinci elde fiyatları çok düşük. Peki sadece motoru turbolu hale getirsek nasıl olur yani lep 840 motorunu torku arttırabilirmiyiz. Birde bu konuda aydınlatsanız bizi.? Teşekkürler şimdiden.
Düzeltme lep 854 olacak
 
Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Kardeş Shibaura'nın orijinal turbosunu Türkiye'de bulmak zor. Herhangi bir turbo takmak da ne derece uygun olur bilemem.New hollandlara takılan küçük turbolar var ama bakmak lazım. Turbo %20-30 civarında güç artışı sağlar ancak enjektör damlama(püskürtme) ayarlarının da ona uygun yapılması lazım. İşbora motoru zaten ülkemiz iklimine uygun değil bir de turbo takmak harareti daha da artırabilir. Uzak Doğuda bu turboları tedarik etmek kolay. Daha önce Shibaura (işbora) ile ilgili olarak açtığım konularda Viatnamlı çiftçinin kullandığı traktörlerin bazıları turboluydu. Yurt dışında tanıdık varsa onlara sordurtabilirsin Amerika'da, Belçika'da,Almanya'da falan satılır bu turbolar. Shibaura SD3000At 1978 de çıkan ilk turbolu modeldi ve SD4000AD modellerinin turbolu olanları mevcut ancak oranın iklimi ılman bizimkine göre. Turbonun espirisi şudur; boşa atılan eksoz gazındaki enerjinin(entalpi) bir türbini çevirmek için kullanılması ve bu türbinle aynı mile bağlı bir radyal kompresör çarkını çevirmek suretiyle motora daha fazla taze hava verilmesidir. Bu şekilde hem motora daha basınçlı ve temiz hava emilir, hem de eksoz gazı silindirden dışarı daha basınçlı atılır. Atran havayla birlikte düşen yakıt/hava yüzdesini dengelemek için yakıt da bir miktar artırılır. Bu da harareti biraz artırır. Bilhassa küçük silindir çaplarında eksoz ve emme subabı boyutları da küçük olduğundan bu sorun olabilir. Shibauranın Türkiye distrübütörü İren Limitet'e sormak lazım getirebilirler mi diye fakat onlar çim biçme ve peysaj traktörü getiriyorlar. Ayrıca İşboranın tek yetkili yedek parça üreticisi olan ve İzmir de(size yakın) bulunan Boraautomotiv'e de sormak lazım. Diğer yedek parça satıcılarının çoğu onlardan alır parçaları(sayar otomotiv, bafratraktör vs.).Bu sitenin arama kısmına İşbora yazarak daha önce konuşulanlara ulaşabilirsin.You tube de ihi shibaura Sd4000 yazarsan çıkan videoları yükleyenlerle konuşabilir bilgi alabilirsin. Zaten ön yanma odalı olan bir motorda turbo kullanmak bana pek mantıklı gelmiyor.Halk arasında ön yanma odalı(dolaylı enjeksiyon) veya IDI(indirectinjection) motorlar için 'yarım dizel' ,Direk enjeksiyonlu(DI:directinjection) motorlar için ise 'tam dizel' ifadesi kullanılır bunlar yanlıştır. Bir motor ya dizeldir ya da değil. Belki lazım olur 1kw=1.359Hp dir. İşbora 40Hp yani yaklaşık 30kw dır.Lep854 deki 85 sayısı silindir çapını 4 ise silindir sayısını ifade eder.Shibaura SF1040T 105 beygirdir. SE serileri de vardır.Yanlış hatırlamıyor isem SE7340 tan sonrası direk enjeksiyonludur ve sıkıştırma oranı 17:1 dir. İnternette İhi Shibaura turbocharger diye araştırın bakalım ancak bu traktöre uygun olanı ancak direk ana firmadan isteyebilirsiniz. Aşağıya mail adresini yazdım.
http://www.ihi.co.jp/eng/products/turbochargers
mailto:dept2@iat.ihigrp.ihi.co.jp
 

Ekli dosyalar

Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Önceki mesajda eklediğim fotoğraf yeni ShibauraST460 a ait. Linkini aşağıya koydum bakarsınız. Daha önce işbora ya farklı motorlar atmış bazı ustaların telefonlarını yazıyorum, görüşlerini almakta fayda var. Belki size motor bulabilirler. Ankara ivedik ve Yıldız sanayii de ,Eskişehir Odunpazarı'nda forkliftlerden çıkma Tümosan 480 motoru bulabilirsiniz
İlhan usta İnegöl 0 538 447 37 21 Bu arkadaş bir traktöre 45 beygirlik 08 İngiliz MF135 motoru diğer traktöre 48 beygirlik Fiat480 motoru koymuştu.
Burhan usta Bergama 0 533 230 04 22 Bu ustamız 50NC motor koymuştu,
Birol usta Bergama 0 532 337 99 45 Bu ustamız da 50NC motor koymuş, hatta youtube da kamuflajlı olan çift çeker traktöre koymuştu.
Eğer Fiat motoru koyarsanız Fiat'ın hidrolik filtresini iptal ettirin, İşbora' nın hidrolik filtresi var zaten(yağı emiş yaptığı yerde yani şanzumanın alt arka tarafında).İki filtre güç kaybettirdiği gibi emişte köpüklenme ve hava problemi doğurabilir. Eğer motor değişimi düşünmezseniz, hararet için viskoz fan araştırın, ustalara olup olmayacağını danışın.Mevcut motorun silindir kapağı çatlak, contası yanık, avansı düşük olabilir baktırın. Pompa ve enjektörleri ölçtürün. O sizin arazinize haydi haydi yeter.10-15bin tl masrafa hiç gerek yok, bulabilirseniz turboyu yine de deneyin derim.
 
Katılım
02.06.2019
Mesajlar
11
Konum
İzmir
Önceki mesajda eklediğim fotoğraf yeni ShibauraST460 a ait. Linkini aşağıya koydum bakarsınız. Daha önce işbora ya farklı motorlar atmış bazı ustaların telefonlarını yazıyorum, görüşlerini almakta fayda var. Belki size motor bulabilirler. Ankara ivedik ve Yıldız sanayii de ,Eskişehir Odunpazarı'nda forkliftlerden çıkma Tümosan 480 motoru bulabilirsiniz
İlhan usta İnegöl 0 538 447 37 21 Bu arkadaş bir traktöre 45 beygirlik 08 İngiliz MF135 motoru diğer traktöre 48 beygirlik Fiat480 motoru koymuştu.
Burhan usta Bergama 0 533 230 04 22 Bu ustamız 50NC motor koymuştu,
Birol usta Bergama 0 532 337 99 45 Bu ustamız da 50NC motor koymuş, hatta youtube da kamuflajlı olan çift çeker traktöre koymuştu.
Eğer Fiat motoru koyarsanız Fiat'ın hidrolik filtresini iptal ettirin, İşbora' nın hidrolik filtresi var zaten(yağı emiş yaptığı yerde yani şanzumanın alt arka tarafında).İki filtre güç kaybettirdiği gibi emişte köpüklenme ve hava problemi doğurabilir. Eğer motor değişimi düşünmezseniz, hararet için viskoz fan araştırın, ustalara olup olmayacağını danışın.Mevcut motorun silindir kapağı çatlak, contası yanık, avansı düşük olabilir baktırın. Pompa ve enjektörleri ölçtürün. O sizin arazinize haydi haydi yeter.10-15bin tl masrafa hiç gerek yok, bulabilirseniz turboyu yine de deneyin derim.
Bu gün bir kaç saat araştırma sonucu bazı oem (Yan Sanayi ) turbo üreticilerinin sitesinden lep854 motor için uygun turbo kodu RHB6 olduğunu öğrendim traktörüm büyük karter olan seriden olduğu için yağ ısınma yapacağını sanmıyorum ama her ihtimale karşı yinede ayrıca intercooler da ekleyeceğim. Ayrıca Ford 2100 ve 2110 serilerinin kimileri bizim sd4000a ile birebir aynı bu da ilginç geldi. Kullanıcı kılavuzu sorun olursa bence kullanılabilir. Yakında şuan hurda gibi olan traktörün resimlerini paylaşacağım
Ayrıca ben hidrolik direksiyon için iveco 35-9 hidrolik direksiyonu buldum çıkma dişli kutusundan hidrolikli sanırım bu tipe power direksiyon deniliyor, tabi ki öncelikle hidrolik grubunu tamir edip gövdeyi boyayacağım, yani her türlü bilgiye ihtiyacım var. Cevap için çok teşekkür ederim.
 
Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Hocam Ford 2000 serilerine motoru zaten Shibaura veriyordu, bu seni şaşırtmasın. Aşağıya Shibaura motorlarını ve mühendisliğini kullanan NewHolland' ların linkini koydum, bakarsınız. Ayrıca İhi-Shibaura' nın geçmişten bu yana ürettiği motorların kataloğunun linkini koydum onun 2. sayfasına dikkatli bakarsanız Ford' u görürsünüz(açılan sayfanın en altındaki shibaura diesel engine isimli katalog). PTO power take off kelimelerinin kısaltmasıdır. Güç çıkışı anlamına gelir. Bu çıkış mekanik olabileceği gibi hidrolik de olabilir. Fakat sadece kuyruk mili anlamında kullanılıyor maalesef. Birçok kamyon ve kamyonetin şanzuman çıkışında hidrolik pompa bağlama noktası vardır. Pompa bazen direk bazen de bir adaptörle bağlanır. Çünkü bazen kamyonlara damperli kasa koymak gerekebiliyor. Hatta birçok kamyon ve kamyonet motorunun ön kısmında (genelde sağda) harici hidrolik pompa bağlantı yeri vardır ve bir kapakla kapalıdır orası.

 
Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Ustam baktım da RHB6 nın da alt türleri var. Siz iyisimi Turbochargers for Vehicles sayfasından İHİ ile iletişime geçip doğru bilgi alın.
 

Ekli dosyalar

Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Traktörünün büyük karter olduğunu yazmışsın , sanırım süper tabir edilenlerden. Bu motor büyük oranda Türk işidir. A3 denilen ıslak gömlekli motor. Eksoz manifold çıkışı A motorda 2 iken A3 motorda 4 yani her bir silindir için ayrı ayrı. Turbolar Japon tasarımı yani A tipi motora göredir ve montajda sıkıntı çıkabilir. Mazot boruları falan düzensizdir biraz A motora göre. Bunu iyice araştır. Shibaura motorları teknelerde de çok kullanılıyor İzmir de bulabilirsin belki çıkma bir turbo. Alacağın turbonun LEP854A ya uygun olduğundan mutlaka emin ol, manifold durumuyla ilgili ustalara danış. Bu arada internetim bitmek üzere...
 
Katılım
02.06.2019
Mesajlar
11
Konum
İzmir
Tekrar merhaba... paylaşıma devam, lep854A motoruna uygun turbonun tam kodu "RHB6 NN190024" tahminimce rhb 6 diğer varyasyonlar bağlantı şekil farklarıdır. site linkini de paylaşıyorum,

 
Katılım
02.06.2019
Mesajlar
11
Konum
İzmir
Tekrar merhaba... paylaşıma devam, lep854A motoruna uygun turbonun tam kodu "RHB6 NN190024" tahminimce rhb 6 diğer varyasyonlar bağlantı şekil farklarıdır. site linkini de paylaşıyorum,


Ayrıca "RHB6 NN190024" kodlu torbonun basıncı 12 psi dır (maksimum). bunun motora getirdiği extra gücü hesap eden siteler var. ben hesaplamalarımla +8hp
olduğunu buldum yine de Mehmet bey bir bakarsanız çok sevinirim hem düşünenlere faydası olur. turbo güç katkısı formülünü ve bunu yapan siteleri paylaşıyorum


 
Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Paylaştığınız sitelere baktım ancak kesin güç katkısını hesaplamak için deniz seviyesinden yükseklik yani rakım falan giriyor işin içine. Çok kasmaya gerek yok sizin takacağınız turbo 8 hp katkı yapacak. Motor güç karakteristiği değişecek. Önceden 2500 devire kadar yavaş yavaş artan güç daha 1200 devirde bile o seviyede olacak yani güç tırmanış karakterinin sol ucu yukarı kalkacak.
 
Katılım
02.06.2019
Mesajlar
11
Konum
İzmir
Evet haklısınız, rakım deniz kenarı olarak aldım ben İzmir için ama şuan başka sorunum var,onu çözüp sonra bakacağım turbo işine, tekrar teşekkür ediyorum.
 
Katılım
16.02.2018
Mesajlar
81
Konum
Kocaeli
Evet haklısınız, rakım deniz kenarı olarak aldım ben İzmir için ama şuan başka sorunum var,onu çözüp sonra bakacağım turbo işine, tekrar teşekkür ediyorum.
Daha önce İngilizce kitabı paylaşmıştım. Şimdi Türkçe kitabı ekliyorum.Tekrar konu açmanın uygun olmayacağını düşündüm ,isterseniz siz paylaşabilirsiniz yeni konu açıp.
 

Ekli dosyalar



Üst Alt