Steyr 768 ile buğday taşıma

Katılım
28.01.2017
Mesajlar
6,692
Konum
Sakarya
Bereketli olsun.
Steyr, yüksek hararetle çalışan motor özelliği taşır.
Orijinal termostat 87 C 'dir. Genelde 71 C termostat tercih edilir ama ;
Motor tam ısınma sağladığında 90 C sıcaklık motor için normaldir.
Mazotun ideal yanma sıcaklığı 80 C olduğundan ve motor ayarlarından( segman boşluk ayarları vs.) kaynaklanıyor.
Soğutma suyunda 5 lt antifriz kullanırsanız , suyun kaynama noktası 108 derece olur.
Hararet göstergesi kırmızıya dayanınca bir şey olmaz yani. :) 5-10 dakika 1000 rpm motor devrinde motor dinlendirme yaparsınız.
108 C yi geçip soğutma suyunun çoğunluğu buhar olursa conta yanabilir.
Buharın ısıl kapasitesi 540 cal/gr, suyun 80 cal/gr olduğundan metalde aşırı genleşme olur.
MF 200 serisi Perkins motorda düşük termostat kullanılırsa, yük altında yine 75-80 C leri görür.
Motor dizayn tercihleridir.
Eski nesil motorlarda 60 C termostat olan modellerde bulunuyor. İbre beyaz yerden çıkmaz, dizayn tercihleridir.
Kalın borulu egzoz denemesi yaptınız mı?
 
Katılım
19.05.2018
Mesajlar
61
Konum
Yozgat
Bereketli olsun.
Steyr, yüksek hararetle çalışan motor özelliği taşır.
Orijinal termostat 87 C 'dir. Genelde 71 C termostat tercih edilir ama ;
Motor tam ısınma sağladığında 90 C sıcaklık motor için normaldir.
Mazotun ideal yanma sıcaklığı 80 C olduğundan ve motor ayarlarından( segman boşluk ayarları vs.) kaynaklanıyor.
Soğutma suyunda 5 lt antifriz kullanırsanız , suyun kaynama noktası 108 derece olur.
Hararet göstergesi kırmızıya dayanınca bir şey olmaz yani. :) 5-10 dakika 1000 rpm motor devrinde motor dinlendirme yaparsınız.
108 C yi geçip soğutma suyunun çoğunluğu buhar olursa conta yanabilir.
Buharın ısıl kapasitesi 540 cal/gr, suyun 80 cal/gr olduğundan metalde aşırı genleşme olur.
MF 200 serisi Perkins motorda düşük termostat kullanılırsa, yük altında yine 75-80 C leri görür.
Motor dizayn tercihleridir.
Eski nesil motorlarda 60 C termostat olan modellerde bulunuyor. İbre beyaz yerden çıkmaz, dizayn tercihleridir.
Kalın borulu egzoz denemesi yaptınız mı?
Hocam dediğiniz gibi termostat 71 derece ama yükten dolayı birazda ben zorladım ondan 90 oldu ama bişey olmaz 100 dereceyi gördüğüm oldu.
Antifrizli su yok normal su var içinde.
Kalın borulu egzoz denemedik.
 
Katılım
14.12.2017
Mesajlar
2,519
Konum
edirne

Bereketli olsun.
Steyr, yüksek hararetle çalışan motor özelliği taşır.
Orijinal termostat 87 C 'dir. Genelde 71 C termostat tercih edilir ama ;
Motor tam ısınma sağladığında 90 C sıcaklık motor için normaldir.
Mazotun ideal yanma sıcaklığı 80 C olduğundan ve motor ayarlarından( segman boşluk ayarları vs.) kaynaklanıyor.
Soğutma suyunda 5 lt antifriz kullanırsanız , suyun kaynama noktası 108 derece olur.
Hararet göstergesi kırmızıya dayanınca bir şey olmaz yani. :) 5-10 dakika 1000 rpm motor devrinde motor dinlendirme yaparsınız.
108 C yi geçip soğutma suyunun çoğunluğu buhar olursa conta yanabilir.
Buharın ısıl kapasitesi 540 cal/gr, suyun 80 cal/gr olduğundan metalde aşırı genleşme olur.
MF 200 serisi Perkins motorda düşük termostat kullanılırsa, yük altında yine 75-80 C leri görür.
Motor dizayn tercihleridir.
Eski nesil motorlarda 60 C termostat olan modellerde bulunuyor. İbre beyaz yerden çıkmaz, dizayn tercihleridir.
Kalın borulu egzoz denemesi yaptınız mı?
Hocam benim arabada hararet göstergesi düşük sıcaklıklarda çalışıyorsa yakıt tüketimi artırıyor bu traktör veya diğer araçlarda aynı mıdır yoksa büyük motorların bu prensipler i farklı mıdır
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
6,692
Konum
Sakarya
Hocam benim arabada hararet göstergesi düşük sıcaklıklarda çalışıyorsa yakıt tüketimi artırıyor bu traktör veya diğer araçlarda aynı mıdır yoksa büyük motorların bu prensipler i farklı mıdır
Orijinal termostat değerlerinde yakıtı az yakar , klima varsa bir tık düşük termostat tercih ediliyor.
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt