traktörde yüksek devirli , torku yüksek dizelmi çabuk aşınır...aynı güçte...

Ynt: traktörde yüksek devirli , torku yüksek dizelmi çabuk aşınır...aynı güçte...

bu konu muhendıslık abı benı aşar saygılar
 
Ynt: traktörde yüksek devirli , torku yüksek dizelmi çabuk aşınır...aynı güçte...

suleymanjd link=topic=25087.msg205853#msg205853 date=1250704314' Alıntı:
bu konu muhendıslık abı benı aşar saygılar
ikiside aynı güçte kardeşim...
 
Ynt: traktörde yüksek devirli , torku yüksek dizelmi çabuk aşınır...aynı güçte...

[size=10pt]bende buna benzer bi soru sormuştum konun birinde demiştimki yukzek devirli traktörun ne avantajı var ? fakat bundan pek bi net cevap alamadım ama şunu düşünüyorum yuksek devirli traktörde devir aralıgı cok olacagından rampada vites küçültürken motor daha cabuk kendini toparlayacaktır.. diye düşünüyorum..
aşınmaya gelince.. söyle düşünüyorum mesela otomobillerde kullanılan dizeller 5000-6000 devre kadar cıkıyor yani daha devirli ve 100bin i deviren dizel araç baya yıpranmış oluyor buda ortalama 2000 saat calışmaya tekabul etse baya erken yıpranmış oluyor.. ama traktörler 4000-5000 saatte kadar cok yıpranmıyorlar ve hem cok torklu hemde daha cok degişken devirli ani yuklemelere maruz kalmasına ragmen daha gec yıpranıyor.. bundan dolayı cıkan onuc tabiki şöyle oluyor yüksek devirli araçlar daha cok yıpranıyor.. ama şunu da ekleyeyim egerki yuksek torklu motorlar asırı zorlamalara ve devir düşürmelere maruz kalırsa daha erken aşına bilir çünkü motor parçalarının daha agır oldugunu zannediyorum ve devir düşürmelerde pistonlara baya bi basınc uygulayacaktır.. tabi bunlar sadece benim cahilce yorumlarım bu konuda uzaman ve bilgili arkadaslr bilgilendirise sevinirim bizi...
[/size]
 
Ynt: traktörde yüksek devirli , torku yüksek dizelmi çabuk aşınır...aynı güçte...

ceya023 link=topic=25087.msg206092#msg206092 date=1250789026' Alıntı:
[size=10pt]bende buna benzer bi soru sormuştum konun birinde demiştimki yukzek devirli traktörun ne avantajı var ? fakat bundan pek bi net cevap alamadım ama şunu düşünüyorum yuksek devirli traktörde devir aralıgı cok olacagından rampada vites küçültürken motor daha cabuk kendini toparlayacaktır.. diye düşünüyorum..
aşınmaya gelince.. söyle düşünüyorum mesela otomobillerde kullanılan dizeller 5000-6000 devre kadar cıkıyor yani daha devirli ve 100bin i deviren dizel araç baya yıpranmış oluyor buda ortalama 2000 saat calışmaya tekabul etse baya erken yıpranmış oluyor.. ama traktörler 4000-5000 saatte kadar cok yıpranmıyorlar ve hem cok torklu hemde daha cok degişken devirli ani yuklemelere maruz kalmasına ragmen daha gec yıpranıyor.. bundan dolayı cıkan onuc tabiki şöyle oluyor yüksek devirli araçlar daha cok yıpranıyor.. ama şunu da ekleyeyim egerki yuksek torklu motorlar asırı zorlamalara ve devir düşürmelere maruz kalırsa daha erken aşına bilir çünkü motor parçalarının daha agır oldugunu zannediyorum ve devir düşürmelerde pistonlara baya bi basınc uygulayacaktır.. tabi bunlar sadece benim cahilce yorumlarım bu konuda uzaman ve bilgili arkadaslr bilgilendirise sevinirim bizi...
[/size]
cahilce bir yorum değil ... kendini çok yormuşşsun ...1 cümllelik bir cevap aslında ..yorumun için teşekkür ederim ...+rep
 
Ynt: traktörde yüksek devirli , torku yüksek dizelmi çabuk aşınır...aynı güçte...

teşekkur ederim.. nedensizce yazmak istemedim sonuçta kesin ve emin olmadıgım ve sadece gözlemlerime dayanarak verdigim bi cevap ondan uzun oldu biraz .. iyi akşamlar..
 
Ynt: traktörde yüksek devirli , torku yüksek dizelmi çabuk aşınır...aynı güçte...

aynı güçte 2 motor , dizel veya benzinli olabilir ...torku yüksek makina nın devir sayısı düşüktür ... bir anlanda düşük devirde maxmum torku üretmektedir ...dolayısıyla pistonların ve kırankın hareketi de daha yavaş olacaktır ...bu ...birim zamanda daha az hız ...buda aşınmayı geciktirecektir diye düşünüyorum ...genel anlamda...
 
Ynt: traktörde yüksek devirli , torku yüksek dizelmi çabuk aşınır...aynı güçte...

atilla link=topic=25087.msg206398#msg206398 date=1250866513' Alıntı:
aynı güçte 2 motor , dizel veya benzinli olabilir ...torku yüksek makina nın devir sayısı düşüktür ... bir anlanda düşük devirde maxmum torku üretmektedir ...dolayısıyla pistonların ve kırankın hareketi de daha yavaş olacaktır ...bu ...birim zamanda daha az hız ...buda aşınmayı geciktirecektir diye düşünüyorum ...genel anlamda...
böyle olsa gerek....
 
Ynt: traktörde yüksek devirli , torku yüksek dizelmi çabuk aşınır...aynı güçte...

nforcer link=topic=25087.msg206512#msg206512 date=1250879358' Alıntı:
böyle olsa gerek....
bende öyle düşünüyorum ... yanıldıysam eleştiriye açığım...
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt