Traktörlerde Chip Tuning Uygulaması


Iveco Nef motorlarda tork bandı 1500 2300 devir sabittir. Cruise control ile devir düşerse güç azalır tork azalmaz.Bu bantta; vites geçişleri, orta devirde yol hızı, tam yük çalışma için yeterlidir.yapılacak müdahale devir bandını 1300 2400 devir gibi açar.Kalkışlarda biraz fark eder.
Tam yük çalışmada ise bir şey değişmez.Yakıt konusuna gelince çokta birşey değişmez.Motor haritası değişiyor.Hem tork bandını artırıp hem uzunluğunu değiştirse güç artar.Buda aşırı yüklemedir. Volümetrik verim (yanma kalitesi) düşer.Emisyon değerleri düşer.Motor yağlaması zayıflar.Soğutmada 80 derece optimum motor sıcaklığıdır.Malzeme aşınması artacaktır.Motor içinde daha fazla ısı ve sıcaklık oluşur.
Comman rail basınçları ve motor sıkıştırma oranı optimum ideal seviyededir.Makineler arasında yakıtta fark oluşmasının sebebi önce motor özelliği, makine ağırlığı ve malzeme işçiliğidir.
Yanlışım varsa düzeltiniz.Standartlar her zaman iyidir.

www.alcartuning.com
incelerseniz sizin dediğiniz gibi olmadığını görürsünüz o şekilde olsaydı ortalık yazılımcı kaynardı :)
Ayrıca hiç bir avrupa ülkesi özellikle avusturya polanya belçika almanya yazılıma TÜV Belgesi vermez .. Ömür boyu Garanti vermez .Motor garantisi vermez. Fabrika ile aynı anda güncelleme garantisi vermez . Sizin anlattığınız piyasa formatçılarının yaptığı iş Hiç bir mühendislik kaynağı olmayan yazılımlar yukarda saydıklarınız 3rd part yazılımlar ile olacak hatalar !!! Saygılar
 
Traktor ve biçerdöver chiptuning için hertürlü sorularınızı cevaplayabilirim sizlerden isteyim traktör ve biçerdöverinizin marka modelini
bildirmeniz %100 net cevabını size bildirelim 500 adet referans uluslararası garanti
ile size bilgi
verelim saygılae
Merhaba abi.2020 model DEUTZ FAHR 5090G modelini kullanıyoruz.Tork çok düşük.347 nm tork u 1600 d\dk sağlıyor.Bu tork değerini yükseltmek mümkün müü?
 
Traktor ve biçerdöver chiptuning için hertürlü sorularınızı cevaplayabilirim sizlerden isteyim traktör ve biçerdöverinizin marka modelini
bildirmeniz %100 net cevabını size bildirelim 500 adet referans uluslararası garanti
ile size bilgi
verelim saygılae
Selamünaleyküm biraz geç oldu ama 2013 Deutz agroton 420m'e uygulanabilir mi? veya 2015 üzeri 120cye. Aynı zamanda bu güç artışı traktörün diğer parçalarına zarar verir mi?
 
Erkunt Haşmet 110 Lüx, 4,4 lt Perkins motor , Powerboost , (Güç artırımlı ) ,
Traktöre hibrit turbo , eksantrik değişimi , pompa ve enjektör ayarı verilmiş.
MF 5613 , yazılımlı 160 hp traktör ayarında gidebiliyor.
TR5 110 EC , egzantrik değiştirilmiş ve turbo güçlendirilmiş, stok motor güçlerine göre bir buçuk traktör yapılmış.
Kıyaslama istendi , ne kadar sağlıklı motor yapısı oluşur?
Şanzımanlar ZF ve EC olduklarından ağır hizmet tipi sınıfındadır.
Motor gücü yönetimi ile kasa ağırlığı birbirine uyar mı?
Fiat 80 66S , 2000-2200 rpm ile en az yakıt bölgesi içinde kuyruk mili çalıştırır , sıra başında 1500 rpm devire düşerek vites yükseltir.
Motor, şanzıman uyumu iyidir , orta zamanlama kayıplı motor karakteristiğindedir.
Perkins motorun en az yakıt bölgesi 1400-1800 rpm aralığında.
güçlendirilmiş motor 1600 rpm devirden sonrası şahlanmalarda traktörü patinaja bırakıyor,
en az yakıt bölgesinin 1400-1600 rpm aralığı kullanılabiliyor,
zorlanma durumunda motorun 1800 rpm deviri de kullanabilmesi gerekir.
Muhtemel motor gücü 120 kw, 60 kg.m tork civarlarında sanıyoruz.
Hidrostatik buçuğu 1400-1800 rpm devir arasını makul ölçüde kullanamadığından bozabilir.
TR5 110 EC , modelde 1600-1700 rpm devirlerde motor aktif çalışıyor.

MF 3105 , 81 kw , 42 kg.m tork , pompa açıldı, 100 kw , 52 kg.m yapıldı.
Motorun en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm aralığı.
Pompa açıldığında da aynı devir aralığını rahat kullanabileceğinden sorun yoktur.

Tork eğrisinin tepesi deve hörgücü gibi yükseldikçe , birde en az yakıt bölgesinin son kısmında tork güç eğrisi kesişim devri bulunuyorsa ve traktör bu devirleri kullanamıyorsa verimli bir yakıt tüketimi elde edilmiyor demektir.

Haşmet 110 Lüx için sadice pompa ve enjektör ayarı motorun sağlıklı kullanımı için yeterlidir.
Alınan Haşmet 110 Lüx modelin avans ayarlarını bir tık düşürdük.
Bunun için soğutma grubunun hepsini sökmek durumunda kaldık.
 

Benzer Konular