Traktörlerde frenleme sistemi aracın en önemli parçası olup kullanıcılar için hayati bir öneme sahip. Bu sebeple traktörlerde kullanılan frenler her zaman işlevini yerine getirmeye hazır olmalıdır. Yalnız kullanıcılar tarafından frenleme zamanı, yeri ve şekli de çok önemlidir.
Özellikle ham bir yolda ve ön çekeri bağlı olmayan bir traktörle rampa aşagı inerken kesinlikle ani frenleme yapmaktan kaçınmalıyız. Bu durumda yapılan ani frenleme ile traktörümüz sekmeye başlayacak ve kontrolümüz dışına çıkacaktır.
Peki neden traktör durmak yerine sekmeye başlar?
- Rampa aşağı süratli olan bir traktöre yapılan ani frenleme ile arka tekerlekler kilitlendiği için hız absorbe edilemeyip traktör kaymaya başlayacaktır
- Kaymaya başlayan traktörümüzün ön çekeri bağlı olmadığı için hareket devam edecektir.
- Oysa traktörümüzün arka lastikleri frenleme yapmış, normal şartlarda durması lazım
- Fakat yük binmiş olan traktörümüzün bütün ağırlığı ön lastiklere geçip arka lastikler yerle çok temas etmediği için bu hareket devam edecektir
- Yalnız traktörümüzde ön çeker bağlı olsa bu hareket sona erecektir.
Traktörümüzün ön çekeri bağlı olsaydı:
- Yük almış ön lastikler frenleme yaptığı için bu hareket sona erecektir.
- Katiyetle belirtmek gerekir ki bu tür ağır yüklenmelerde traktörün iletim organı olan 4×4 şaftı kırılıp devre dışı kalabilir
- Böylece bu olumsuz durum devam edecektir.
Peki nasıl bir sistem olmalıydı?
Kesinlikle ve kesinlikle "bağımsız frenleme" olmalıdır. O kadar zor bir şey değil. Ama traktör firmaları büyük segmentte daha çok bunu tercih ediyor. Küçük traktörlerde de olması gerekir.
Diğer bir konu da olan ABS sistemi de traktörlerde muhakkak olmalıdır. Bu sayede traktörler daha güvenli bir şekilde durur.
Özellikle ham bir yolda ve ön çekeri bağlı olmayan bir traktörle rampa aşagı inerken kesinlikle ani frenleme yapmaktan kaçınmalıyız. Bu durumda yapılan ani frenleme ile traktörümüz sekmeye başlayacak ve kontrolümüz dışına çıkacaktır.
Peki neden traktör durmak yerine sekmeye başlar?
- Rampa aşağı süratli olan bir traktöre yapılan ani frenleme ile arka tekerlekler kilitlendiği için hız absorbe edilemeyip traktör kaymaya başlayacaktır
- Kaymaya başlayan traktörümüzün ön çekeri bağlı olmadığı için hareket devam edecektir.
- Oysa traktörümüzün arka lastikleri frenleme yapmış, normal şartlarda durması lazım
- Fakat yük binmiş olan traktörümüzün bütün ağırlığı ön lastiklere geçip arka lastikler yerle çok temas etmediği için bu hareket devam edecektir
- Yalnız traktörümüzde ön çeker bağlı olsa bu hareket sona erecektir.
Traktörümüzün ön çekeri bağlı olsaydı:
- Yük almış ön lastikler frenleme yaptığı için bu hareket sona erecektir.
- Katiyetle belirtmek gerekir ki bu tür ağır yüklenmelerde traktörün iletim organı olan 4×4 şaftı kırılıp devre dışı kalabilir
- Böylece bu olumsuz durum devam edecektir.
Peki nasıl bir sistem olmalıydı?
Kesinlikle ve kesinlikle "bağımsız frenleme" olmalıdır. O kadar zor bir şey değil. Ama traktör firmaları büyük segmentte daha çok bunu tercih ediyor. Küçük traktörlerde de olması gerekir.
Diğer bir konu da olan ABS sistemi de traktörlerde muhakkak olmalıdır. Bu sayede traktörler daha güvenli bir şekilde durur.