Traktörün sağır kalması durumunda ne yapılmalı ?


Yazılımlı T5 , egzantrik değişimi yapılmış TD75 kullanıyoruz, uygun motor yük dengeleme devirlerinde kullanılırsa yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.
Çekiş artmışsa torkta artmış demektir.
Bu tork artışı motor serilerinin başlangıç veya orta modellerine yapılıyor, seri sonundaki motora yakın motor gücü elde edilmiş oluyor.
Toplam traktör ağırlığı 3,5 ton ise 350 n.m. torktaki motorun tork ağırlık dengesi 10 n.m./kg olabilir.
11 n.m./kg tork-ağırlık dengesi üzerinde motor gücü kullanımında traktörün patinaj ortalaması %10 dan fazla değerlere geçebilir, yakıt fazla yakabilir.
5065E nin egzantrik değişse çok olsun 300 n.m. gibi değerlere gelsin, motorun tork yedekleri de %22 tercih edilmiş, baygın gider.
Egzantrik değişimiyle +50 n.m. gibi fark oluşur, bir vites hızlı çalışabilir, traktörde rahatlar, yaptırınız.
Teşekkurler hocam sagolun,önerinizi dikkate alicam🙏
 
T5 yazılım yaptım demişsin kardeşim bende düşünüyorum ama aklıma 115 bg bunu 140 yaparsak motorda 140lık cüsse yok zararı olur gibi sorular geliyor siz bu konuda ne düşünüyorsunuz
Bir sezondur kullanıyoruz, gayet memnunuz.
Yazılım yapılmadığında potingerde sıra başlarında stop eder.
Pullukta net +1 vites fark ediyor.
 
Traktör 1600 saatte şuan traktör 1600-1800 devirlerde kullanıldı genellikle
Öncelikle traktör 1600 saate gelmiş, bir kez dahi 1500 deviri geçmeden kullanılsa bile motor açılırdı. Velev ki sağır kalmış ise bir süre olabildiğince maksimum devirle kullanın, mesele sağır ise kesinlikle açılır.
Fakat pullukçu da pulluk-toprak-traktör gücü uyumsuzluğu varsa topu, traktör sağır kalmış a paslamiş olabilir.
 
Traktörü 2000 devirde yer sürerken hararete kalkıyordu ama 1650 devire düşürdüğümde hararet normale dönüyordu
MF 5612 , 120 hp, 502 n.m. torkta bir motor gücü bulunuyor.
MF5713 , 130 hp , 545n.m. motor gücündedir.
Zor tarlalarda en az 145 hp, 600 n.m. torkta motor gücüne ihtiyaç oluyor.
Videodaki araziye traktörün 3 lü döner pullukla girmesi gerekirdi, çok iş yapalım hevesi var.
Traktörün motoru aşırı yüklemeye kalıyor.
Bütçe gözetmeksizin traktör tercihi yapsak ;
7724 veya 7726 modelle 4 lü pullukla optimum yakıt tüketiminde sürüm yapabiliriz.
Traktör genel ağırlığı artınca daha fazla çeki gücü alırız, derinlik değiştirmeden traktörün momentumuyla toprağı koparırız, pullukta sekme , kısır bırakma olayları azalır , işçilik kalitesi artar. Aşırı yüklemeden kurtulmanız için 3 lü dönerli pullukla daha verimli çalışabilirsiniz.
 
Traktörün sağır kalmaması için en azından kuyruk mili devir konumlamalarına dikkat etmek gerekiyor.
Aktif kullanılır devirler genelde 540 ve 540E konumları arası oluyor.
NH 7556S ve TD90Delta modelde hararet eğilimi gördük.
Hararet yükselince 5 dakika 1000 rpm motor devriyle motor dinlendirme tavsiye ederim.
Termostatı 75 C den 65 C ye düşürmek motorun yol yakıtını arttırabilir, boş römorkla 1500 rpm devirle gitmek gerekebilir.
Soğutma sistemi yetersizlikleri olabiliyor, motor yağ soğutucusu olmaması gibi.
Traktör sürekli olarak 1. en az yakıt noktasında kullanılırsa , bir süre sonra bulunduğu devire alışır, üst devirlere çıkmak istediğimizde iştahsız devir alır.
Silaj makinesinde genelde normal 540 devir tercih ederiz ,
MF285S ile makinenin kasnak ayarlarını düzelterek 1800 rpm motor devriyle, Ford 6610S ile 2100 rpm , Steyr 768 ile 2400 rpm, Same explorer 80 ile 2200 rpm , Fiat 8066S ile 2200 rpm , NH tt4.75 ile 2100 rpm , Kubota 9540 ile 2000 rpm , motor anma gücünde çalışmayı tercih ederiz.
Sıra dönüşlerinde max tork noktası devirleri tercih edilebilir , 1400 rpm , 1300 rpm , 1600 rpm , 1600 rpm , 1500 rpm , 1400 rpm , 1600 rpm ,
NH TD serisinin max tork noktaları 1300 rpm den 1500 rpm e alınarak motor başlangıcı Fiat a benzetilmiş , motor bitiş devirleri Ford olarak korunmuştur.
Başlangıç Fiat karakteri , bitiş Ford olunca alanın elinde kalmaz , sürücüler bunu beğeniyor, ahali. :)
Çok sıcak bölgede 40 C üzeri , motor anma gücünde çalışmaya gelmiyor, 1600-1700 rpm devirle Ford gibi sürmek gerekiyor.
Soğuk iklimde motor anma gücü 2100 rpm de motor gayet başarılı iş çıkarıyor.
Ağır toprak koşulu ve yaş sürüme girdiğimiz için civardaki traktörlerde sağır traktör pek kalmaz.
Explorer seri ile Steyr 2073 benzer şanzıman iniltisi sesine sahiptir.😊
MF 285S ise tümsekten geçerken, boşlarsa, tın tın şanzımandan ses verir.
Depoya 1 lt benzin koyup yakıtı bitirene kadar yol yapmakta belki motorun açılmasına faydası olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
K
5612 Massey Ferguson kullanıcısıyım bu sene dönerli pulluk aldım ayarlamaya geldiklerinde pulluğu ayarlayan usta traktörün gidemediğini gördü ve traktör sağır kalmış dedi aklıma takıldı eğer traktör sağır kaldıysa bu durum nasıl aşılır ?Ekli dosyayı görüntüle 55327kolay gelsin bizde 5713 var maşallah güzel çekiyor yakıtıda iyi 9115 tümosanı geçiyor çiftte şimdi motorun şanzımanı ne dyna4 mü 6 mı hassasiyeti iyi ayarladınız mı ? Hassasiyet yapmıyorsa motor gidemez pulluğu aşşağıya basar devir sabitlemeyi kullan 1750 devire sabitle motoru 2c 2d vitesinde gider bide motorun tekerleri dışa doğru açık pulluk kasabilir sağ tekeri sola sol tekeri sağ tarafa tak biraz daralır arka tekerlere ağırlık takarsan daha iyi olur kaçırmaz yine zorlanıyorsa motor serviste pompaya çip takıyorlar 5 bine 20 bg artıyor servis garantili 2 yıl toprak yapısına da bakmak gerek
 

Traktöre yazılım uyguladınız mı?
Ağır killi toprak yapısında tork yedekleri daha yüksek traktör motoru modelleri denediniz mi?
Hocam kusura bakma ama, traktörün fabrika verilerine, otomasyon sistemlerine, egzantrik kurcalayarak pompa sistemlerine,LDA ile yakıt sistemlerine neden dışardan müdahale ediliyor,fabrika orjinal sistemi bozuluyor, ayrıca traktör garanti dışına çıkartılıyor.
Traktör yaptığı işte yetersiz kalıyorsa ya beygir yükselterek bir üstüne geçmek ya da aletlerin bir kademe küçük boyunu kulllanmak gerekmez mi?
 
Hocam sağır kalma durumunu traktörde ; "Traktör sürekli olarak 1. en az yakıt noktasında kullanılırsa , bir süre sonra bulunduğu devire alışır, üst devirlere çıkmak istediğimizde iştahsız devir alır" olarak açıklamışsınız.
Bu sağır kalma olayını biraz daha detaylandırırmısınız. Sistemde neler yada ne tür deformasyon oluyorda motorlar bu alışkanlığı ediniyor.
 
Hocam kusura bakma ama, traktörün fabrika verilerine, otomasyon sistemlerine, egzantrik kurcalayarak pompa sistemlerine, LDA ile yakıt sistemlerine neden dışardan müdahale ediliyor, fabrika orijinal sistemi bozuluyor, ayrıca traktör garanti dışına çıkartılıyor.
Traktör yaptığı işte yetersiz kalıyorsa ya beygir yükselterek bir üstüne geçmek ya da aletlerin bir kademe küçük boyunu kullanmak gerekmez mi?
Traktörün çekişini arttırmak için müdahale ediliyor.
Tek traktör kullanmak durumunda kalınırsa toprak işleme de verim almak için yapılıyor.
Hocam sağır kalma durumunu traktörde ; "Traktör sürekli olarak 1. en az yakıt noktasında kullanılırsa , bir süre sonra bulunduğu devire alışır, üst devirlere çıkmak istediğimizde iştahsız devir alır" olarak açıklamışsınız.
Bu sağır kalma olayını biraz daha detaylandırır mısınız. Sistemde neler yada ne tür deformasyon oluyor da motorlar bu alışkanlığı ediniyor.
Buradaki olay traktörün sağır kalması değilde motorların niteliklerinin değişmesinden kaynaklanmış gibi duruyor.
MF 5455 , 460-525 n.m. tork veren %38 tork yedekli motor kullanıyor.
MF 5612 , 502 n.m. tork veren %30 tork yedekli motor kullanıyor.
Birde, 75 hp , 200 n.m. torkta motor bulunduğu gibi 75 hp , 320 n.m. torkta traktör motorları bulunuyor.
Traktör yeter çeki gücü vermeyince servis traktörü sağır alıştırmışsınız deyip geçiverebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrbezirci
Tüm motorlar için,
Motor devirsiz kullanılırsa, tam yanma olmadığı için silindir, siboplar kurum kaplar tam kapanma olmaz, sibop yanmasına sebep olur. silindir sıkıştırma oranı düşük olur. Devamlı düşük devirde kullanma halinde KRANK kırmaya sebep verir.
Yeni motorlarda ise silindir içerisindeki rektefiye veya sıfır motorlar çiziklerinin sekman tarafından çizikler kaybolduğu zaman, siboplar çalıştığı zaman tam kapanma yapınca komprosyon yükselir. Motorun sağırlığı kayboldu denir.
 
Motosiklet camiasında da sürekli sağır kalma olayı bahsedilir. Ben buna inanmıyorum. 2000 rpm de kullanılsa 1000 rpmde kullanılsa piston aşağı yukarı olarak aynı hareketi yapar. Her motorun kullanım karakteri vardır o devirlerde kullanmak gerekir. Ben çocukluğumdan beri steyr kullandım ve steyrler düşük devir sevmezler o yüzden hep 2000 devirlere alışığım fakat masseyler 1400 devirlerde daha canlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Benzer Konular