Tümosan neden euro 4-5 model çıkarmıyor


Arkadaşlar tüm traktör firmaları yeni emisyon kurallarına göre modeller tanıtırken tümasanda hiç bir hareket yok yada ben görmedim
Bilgisi olan varmı
Sizce tümosan kendi motorunumu güncelleyecek yada hazır motor mu kullanacak ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Tümosan 'ın kendi motorunu güncellemesi iyi olur, hatta CRDİ motorun en az yakıt bölgesinin 1900-2300 rpm aralığına verilmesi kullanım konforunu arttırabilir.
Hazır motor olarak Deuthz TCD 3.6 HP serisi motor kullanabilir, Fiat motor karakteristiği ile biraz uyumlu sayılabilir ama en az yakıt bölgesi eski nesil modellerde olduğu gibi motor anma gücü devirlerine getirilmesi iyi olabilir, motor ve şanzıman uyumu olarak önemseriz.
7000 ve 8000 serisinde utulity çalışacak tarzda bir motor seçimi kullanıcı memnuniyetsizliği yapabilir, dikkat ediniz.
 
Köhler motor haritalarına baktık,
Pırıl pırıl motor yapmışlar.
Yeni modaya bizde uyalım dersek ,
1400 rpm max tork tepesi , 1400-2000 rpm sabit güç aralığı olan motor düz arazilerde çalışır.
Tork rezervleri %32 gibi ortalamalarda oluyor, motor başlangıç torku 280 n.m. , max tork 380 n.m.
Motorun başlangıç torku biraz zayıf hissedilebilir.
Tümocan 8095 yerini alabilir gibi umuyoruz.
1200 rpm de max tork yakalayan serinin 2. motoru reklam yapmak için çok iyi olabilir ama kullanmak için tercih etmeyiz.
Fiat motorun max tork devri 1500 rpm 'dir, max tork devrinin 1400 rpm de olması kullanıma olumsuz yansımaz.
Motorun en az yakıt bölgesi 1400-1900 rpm aralığında bulunur.
Serinin 3. motoru, 1400 rpm max tork , 2200 rpm max güç tepesi , uzak doğu Mitsubishi ve Kubota motorlarına benziyor.
Motorda 1900-2300 rpm sabit güç aralığı olmadığından ve de donatı olarak Kubota 'dan muhtemel az olacak traktör modeli olacağından satışı zorlaşabilir.
Serinin 4. motoru , max tork tepesi 1400 rpm , max güç tepesi 1800 rpm.
Perkins motor karakterine yakınlık gösterir,
550 n.m. başlangıç torku , 650 n.m. max tork , 110 kw , Erkunt markasına tavsiye edebileceğimiz nitelik gösteriyor.
Serinin 5. motoru , 1400-1500 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığı sunuyor.
Balye bağlamak için aradığımız 500 rpm sabit güç aralığı bu motorda bulunuyor.
Motor, şanzıman uyumu olarak 300 rpm aralıklı powershift vitesler kullanılabilir.
Serinin 1. ve 2. nesil motorunun tork eğrisi CACIK olduğundan tercih etmeyiz.
Serinin 6. motoru, 1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 1800-2100 rpm sabit güç aralığı verebiliyor.
Dizaynda birazcık Ford, Same , Fiat, JD esintisi de var gibi duruyor,
Serinin 2. , 3. ,4. motor modellerini kesinlikle tavsiye etmem.
Serinin 6. motoru yazılımla bir düzenleme yapıp 1800-2300 rpm sabit güç aralığı verilebilecek şekle getirilebilirse iyi bir şeye benzer.
Standart şanzıman olarakta 12*12 şanzıman motorla uyumlu olur.
Diğer modelleri de sonra inceleyelim.
 
Son düzenleme:
Hocam bu max tork konusunda akıma takılan bazı şeyler var
Misal x marka 80 hp iki farklı traktörümüz var

Bu traktörlerden biri 1400 d/d max tork ama bu devirde 50 hp güç veriyor

2.traktörümüz 1600 d/d max tork traktörümüz bu devirde 60 hp güç veriyor
Bu durumda 1. Traktör az yakıt ile az güç
2. Traktör daha fazla yakıt ile daha fazla güç veriyor

Sizce hangisi avantajlı olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Köhler motor haritalarına baktık,
Pırıl pırıl motor yapmışlar.
Yeni modaya bizde uyalım dersek ,
1400 rpm max tork tepesi , 1400-2000 rpm sabit güç aralığı olan motor düz arazilerde çalışır.
Tork rezervleri %32 gibi ortalamalarda oluyor, motor başlangıç torku 280 n.m. , max tork 380 n.m.
Motorun başlangıç torku biraz zayıf hissedilebilir.
Tümocan 8095 yerini alabilir gibi umuyoruz.
1200 rpm de max tork yakalayan serinin 2. motoru reklam yapmak için çok iyi olabilir ama kullanmak için tercih etmeyiz.
Fiat motorun max tork devri 1500 rpm 'dir, max tork devrinin 1400 rpm de olması kullanıma olumsuz yansımaz.
Motorun en az yakıt bölgesi 1400-1900 rpm aralığında bulunur.
Serinin 3. motoru, 1400 rpm max tork , 2200 rpm max güç tepesi , uzak doğu Mitsubishi ve Kubota motorlarına benziyor.
Motorda 1900-2300 rpm sabit güç aralığı olmadığından ve de donatı olarak Kubota 'dan muhtemel az olacak traktör modeli olacağından satışı zorlaşabilir.
Serinin 4. motoru , max tork tepesi 1400 rpm , max güç tepesi 1800 rpm.
Perkins motor karakterine yakınlık gösterir,
550 n.m. başlangıç torku , 650 n.m. max tork , 110 kw , Erkunt markasına tavsiye edebileceğimiz nitelik gösteriyor.
Serinin 5. motoru , 1400-1500 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığı sunuyor.
Balye bağlamak için aradığımız 500 rpm sabit güç aralığı bu motorda bulunuyor.
Serinin 1. ve 2. nesil motorunun tork eğrisi CACIK olduğundan tercih etmeyiz.
Motor, şanzıman uyumu olarak 300 rpm aralıklı powershift vitesler kullanılabilir.
Serinin 6. motoru, 1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 1800-2100 rpm sabit güç aralığı verebiliyor.
Dizaynda birazcık Ford, Same , Fiat, JD esintisi de var gibi duruyor,
Serinin 2. , 3. ,4. motor modellerini kesinlikle tavsiye etmem.
Serinin 6. motoru yazılımla bir düzenleme yapıp 1800-2300 rpm sabit güç aralığı verilebilecek şekle getirilebilirse iyi bir şeye benzer.
Standart şanzıman olarakta 12*12 şanzıman motorla uyumlu olur.
Diğer modelleri de sonra inceleyelim.
 
Hocam bu max tork konusunda aklıma takılan bazı şeyler var
Misal x marka 80 hp iki farklı traktörümüz var.
Bu traktörlerden biri 1400 d/d max tork ama bu devirde 50 hp güç veriyor.
2.traktörümüz 1600 d/d max tork traktörümüz bu devirde 60 hp güç veriyor
Bu durumda 1. Traktör az yakıt ile az güç
2. Traktör daha fazla yakıt ile daha fazla güç veriyor.
Sizce hangisi avantajlı olur?
İşimiz haşpaylı saman bağlamak olsun.
Fiat 80 66 S , 280 n.m. tork , 80 hp (DIN normunda, radyatör dahil kranktan ölçüm güç).
Kuyruk mili devri 540 rpm , motor devri 2000 rpm de bulunuyor, 4 vitesli traktör, vites araları 500 rpm.
Traktör genel ağırlığı 3,5 ton + balye makinesi ağırlığı 2,5 ton .
Traktör sırtında 6 ton yük taşıyor.
Sıra başı dönüşlerde kuyruk milini genelde kapatmayız, profesyonel sürücü işidir.
Sıra içinde 2000-2200 rpm devirle yürürüz.
Kuyruk mili çalışırken motordan güç alır.
Tarlanın rampası olur, batağı olur, çapraz keserek çıkması olur, patinaj pedalına basıp rampa yukarı çıkılır veya inilir.
Sıra dönüşünde tek frenle dönmek gerekebilir, motorun kesilmeden çalışması beklenir.
Same Explorer 80 , 300 n.m. tork, 80 hp (DIN normu)
Max tork 1600 rpm, 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 5 vitesli traktör , vites araları 500 rpm .
Balye bağlamak için Fiat 66S serisi gibi uyumludur.
En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm , 220 gr.kw/h , 1900-2200 rpm aralığında 240 gr.kw/h .
Fiat motorda ,1500 rpm'de 240 gr.kw/h , 1900-2300 rpm arası 220 gr.kw/h.

İşimiz pullukla sürüm, toprak işleme olsun.
Fiat 80 66S traktöre 4 soklu 12" pulluk takarsak , genelde hafif arazide1500-1600 rpm devir kullanırız, ağır arazide 2200 rpm devir kullanırız.
Same Explorer 80 modelde ise 1600 rpm devir kullanılır.
Motorun tork grafiği çok yumuşak yay şekli olduğundan traktörü iyi tutunduruyor.
1000 rpm devirde 280 n.m., 1600 rpm de 300 n.m. , 2000 rpm de 280 n.m. gibi değerlere sahiptir.
Tam stabil tork grafiklerini çamur zeminler için kullanışlı görmeyiz.
Perkins motorun 1000-1700 rpm aralığındaki tam düz , sabit tork aralığı traktörde fazla patinaja neden olur.

Motorun en az yakıt bölgesi devir konumu , tork, güç eğrisi kesişim devir konumu da önemli olur.
Landini Globus 80 traktör ile 2000-2400 rpm sabit güç aralığı olan traktörle 2300-2400 rpm le de pulluk süreriz.
Motor anma gücünde sürülecek bir traktörün max tork devri 1400 rpm olsa ne olur, 1600 rpm olsa ne olur.
Steyr 768 traktörde max tork devri 1600 rpm , 1500 rpm devire konum değişse kullanımı çok etkilemez.

Max tork devrinin konumu değişirse motorun zamanlama kayıpları (operatör çalışma devir aralığı) değişir.
MF 165 , 1250 rpm max tork , 2100 rpm max güç tepesi , 850 rpm zamanlama kaybı , vites araları 800-700 rpm , 3 vites motorla uyumludur.
Motorun max tork devri 1600 rpm devire alındığını farzetsek , 500 rpm zamanlama kaybı ,
Traktör rampada 2100 rpm den 1600 rpm devire kısıldı , 800 rpm aralıklı vites motorda yığdırma ve güç kesintisi yapar.
Fiat 80 66S ve Same 80 de rampa girişte yığdırma görülmezken,
MF 285S modelde 1350 rpm max tork , 2000 rpm max güç .
800 rpm 1. ve 2. vites arası , 400 rpm buçuk arası . 700 rpm 2. ve 3. vites arası , 350 rpm buçuk arası .
Rampaya sarışta 3 kaplumbağaya düşersek arkada yükle motor boğulur, vites düşersek yığdırma yapar.
2000 rpm den 1400 rpm devire düşerek motoru kullanırsak 600 rpm aralıklı vitesler traktöre akışkan bir yol sürüşü sağlayabilir.

Çok farklı motor gücü yönetimleri olduğu için seçeneklerin hiçbirine avantajlı olur, diyemeyiz.
 

İşimiz haşpaylı saman bağlamak olsun.
Fiat 80 66 S , 280 n.m. tork , 80 hp (DIN normunda, radyatör dahil kranktan ölçüm güç).
Kuyruk mili devri 540 rpm , motor devri 2000 rpm de bulunuyor, 4 vitesli traktör, vites araları 500 rpm.
Traktör genel ağırlığı 3,5 ton + balye makinesi ağırlığı 2,5 ton .
Traktör sırtında 6 ton yük taşıyor.
Sıra başı dönüşlerde kuyruk milini genelde kapatmayız, profesyonel sürücü işidir.
Sıra içinde 2000-2200 rpm devirle yürürüz.
Kuyruk mili çalışırken motordan güç alır.
Tarlanın rampası olur, batağı olur, çapraz keserek çıkması olur, patinaj pedalına basıp rampa yukarı çıkılır veya inilir.
Sıra dönüşünde tek frenle dönmek gerekebilir, motorun kesilmeden çalışması beklenir.
Same Explorer 80 , 300 n.m. tork, 80 hp (DIN normu)
Max tork 1600 rpm, 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 5 vitesli traktör , vites araları 500 rpm .
Balye bağlamak için Fiat 66S serisi gibi uyumludur.
En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm , 220 gr.kw/h , 1900-2200 rpm aralığında 240 gr.kw/h .
Fiat motorda ,1500 rpm'de 240 gr.kw/h , 1900-2300 rpm arası 220 gr.kw/h.

İşimiz pullukla sürüm, toprak işleme olsun.
Fiat 80 66S traktöre 4 soklu 12" pulluk takarsak , genelde hafif arazide1500-1600 rpm devir kullanırız, ağır arazide 2200 rpm devir kullanırız.
Same Explorer 80 modelde ise 1600 rpm devir kullanılır.
Motorun tork grafiği çok yumuşak yay şekli olduğundan traktörü iyi tutunduruyor.
1000 rpm devirde 280 n.m., 1600 rpm de 300 n.m. , 2000 rpm de 280 n.m. gibi değerlere sahiptir.
Tam stabil tork grafiklerini çamur zeminler için kullanışlı görmeyiz.
Perkins motorun 1000-1700 rpm aralığındaki tam düz , sabit tork aralığı traktörde fazla patinaja neden olur.

Motorun en az yakıt bölgesi devir konumu , tork, güç eğrisi kesişim devir konumu da önemli olur.
Landini Globus 80 traktör ile 2000-2400 rpm sabit güç aralığı olan traktörle 2300-2400 rpm le de pulluk süreriz.
Motor anma gücünde sürülecek bir traktörün max tork devri 1400 rpm olsa ne olur, 1600 rpm olsa ne olur.
Steyr 768 traktörde max tork devri 1600 rpm , 1500 rpm devire konum değişse kullanımı çok etkilemez.

Max tork devrinin konumu değişirse motorun zamanlama kayıpları (operatör çalışma devir aralığı) değişir.
MF 165 , 1250 rpm max tork , 2100 rpm max güç tepesi , 850 rpm zamanlama kaybı , vites araları 800-700 rpm , 3 vites motorla uyumludur.
Motorun max tork devri 1600 rpm devire alındığını farzetsek , 500 rpm zamanlama kaybı ,
Traktör rampada 2100 rpm den 1600 rpm devire kısıldı , 800 rpm aralıklı vites motorda yığdırma ve güç kesintisi yapar.
Fiat 80 66S ve Same 80 de rampa girişte yığdırma görülmezken,
MF 285S modelde 1350 rpm max tork , 2000 rpm max güç .
800 rpm 1. ve 2. vites arası , 400 rpm buçuk arası . 700 rpm 2. ve 3. vites arası , 350 rpm buçuk arası .
Rampaya sarışta 3 kaplumbağaya düşersek arkada yükle motor boğulur, vites düşersek yığdırma yapar.
2000 rpm den 1400 rpm devire düşerek motoru kullanırsak 600 rpm aralıklı vitesler traktöre akışkan bir yol sürüşü sağlayabilir.

Çok farklı motor gücü yönetimleri olduğu için seçeneklerin hiçbirine avantajlı olur, diyemeyiz.
Hocam peki tek çeker ferguson 3060 ile 4/9 alpler pulluk seri 1 in ağırı ile 1600-1500 gazlarda çift sürüyoruz yeni case 75 e aldık ona pulluk alacağız ünlü 4/11 uygunmudur ve hangi fiteste kaç gazla kullanacam motor karakteristiği perkinslere göre çokmu farklı?
 
Hocam peki tek çeker Ferguson 3060 ile 4/9 alpler pulluk seri 1 in ağırı ile 1600-1500 gazlarda çift sürüyoruz yeni case 75 e aldık ona pulluk alacağız ünlü 4/11 uygun mudur ve hangi viteste kaç gazla kullanacam motor karakteristiği perkins lere göre çok mu farklı?
Ağır çift sürümü işleriniz oluyorsa 3+1 şeklinde pulluk almalısınız.
Case 75E , tarla 3. vitesle genelde pulluğu çeker.
Tav durumunda 1600-1700 rpm motor devriyle kullanmak iyi olur.
Traktör tarla 2. vitese düştüğü durumlarda pulluğun birini söküp 3 soklu olarak sürüm yapmak traktörü fazla yormaz.
3 soklu pullukla da tarla 2. vitese düşülüyorsa motor devri 2200 rpm devirle traktörü kullanmak gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: gocabolulu
Linkteki motor haritalarında genelde 1200-1600 rpm aralığında en az yakıt devir bölgesi bulunuyor,
Fiat genel karakteristik ile benzer nitelikler taşısa da balye bağlama nitelikleri eleştiriye açık olur.
F6L913 motorun tork grafiğini powershift vitesi olan traktör için kullanışlı görürüz.
Motorun başlangıç torku, traktörde sinmelere sebep olmaz.
Motor max çalışma devrinin 2300 rpm devirde bitiyor olması tuhaf karşılanabilir.
Fiat motor grafiğinde 2500 rpm de biter.
Binaenaleyh , bu haritalar traktöre Fiat sürüş hissiyatı veremez.
 

Benzer Konular