TÜMOSAN'DAN HABERLER


TÜMOSAN en büyük 500 arasında
Türkiye ' nin ilk dizel motor üreticisi TÜMOSAN, özelleştirilme kapsamında 1 Temmuz 2004 tarihinde bünyesine katıldığı Alçelik Çelik Yapı İnşaat firmasını, Türkiye ' nin en büyük 500 sanayi kuruluşu listesinde 422 ' nci sıraya taşıdı


İSTANBUL
Türkiye ' nin ilk dizel motor üreticisi Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN), 1 Temmuz 2004 tarihinde yapılan özelleştirme ile bünyesine katıldığı Alçelik Çelik Yapı İnşaat San. ve Tic. AŞ ' yi, İstanbul Sanayi Odası ' nın açıkladığı Türkiye ' nin 500 büyük sanayi kuruluşu listesine taşıdı. İlk 500 ' e Konya ' dan giren 6 şirket arasında yer alan Alçelik, İSO 500 listesinde 422 ' nci sıraya yükseldi.
Aylık 600 traktör üretimi gerçekleştiren TÜMOSAN, özelleştirme sürecinde yılda 2.5 milyon dolarlık yatırım yapma taahhütlerini de yerine getirdi. 2006 yılında yeni bir dökümhane kuran TÜMOSAN, üretim kapsamında tüm traktörlerin tipini değiştirerek, yeni ve modern bir görünüm kazandırdı. Montaj ve üretim hattında da yeni yatırımlara giden TÜMOSAN ' a parça vermek amacıyla Konya 2 ve 3 ' üncü OSB ' lerde yeni firmalar kuruldu. Pakistan ' a 2004 yılında 11 bin adet olan motor seti satışını, 2005 yılı tamamında 13 bin 696 adede yükselten TÜMOSAN, 2007 yılı sonunda bu rakamı 20 binli rakamlara taşımayı planlıyor.

TÜMOSAN, 1 milyon 680 bin metrekare açık, 130 bin metrekare kapalı alanda üretim gerçekleştiriyor. 300 ' ün üzerinde çalışanıyla TÜMOSAN modellerini üreten şirket, ülke çapında 56 bayi ile çalışıyor. TÜMOSAN ' ın hedefi ise traktör üretimini yıllık 30 bin adete ulaştırmak. TÜMOSAN, tek vardiyada 25.000 adet dizel motor ve 15.000 adet traktör üretim kapasitesine sahip.

07.08.2007
 
: TÜMOSAN'DAN HABERLER

TÜMOSAN İşletme Koordinatörü Ziyattin Tokar, 'Türkiye ' de kamyonet açığı var. Bu açığı, Türk mühendislerinin tasarımı ile üreteceğimiz kamyonetle kapatmayı düşünüyoruz' dedi.


Türk Motor ve Traktör Sanayi (TÜMOSAN) İşletme Koordinatörü Ziyattin Tokar, traktörden sonra şimdi de, tümüyle yerli malı bir kamyonet üretmeyi planladıklarını söyledi. 1981 yılında Konya ' da devlet tarafından kurulan TÜMOSAN ' ın, bugüne kadar ağır işleyen bürokrasi nedeniyle beklenen atılımı gösteremediğini anlatan Tokar, tesislerin, 2004 ' ün Temmuz ayında yapılan özelleştirme ihalesiyle, Alçelik Yapı İnşaat AŞ ' ye devredilerek özelleştiğini ifade etti.

Özelleşmenin ardından TÜMOSAN ' da farklı bir idari yapılanmaya gidildiğini, yeni ve dinamik bir üretim anlayışının benimsendiğini ifade eden Tokar, 'Durdurulan üretime, hızlı şekilde yapılan yenileme çalışmalarının ardından yeniden başladık. Kısa süre içinde 450 adet traktör üreterek iç ve dış piyasaya sunduk' dedi. 2005 yılında ise tesisin üretim kapasitesini daha da artırarak yola devam ettiklerini kaydeden Tokar, halen Pakistan ' a, ayda 1 milyon dolarlık motor bloğu ve parçası ihracatı yaptıklarını vurguladı.

TÜMOSAN, dizel motorda rakipsiz

Tokar, Türkiye ' de halen dizel motor üretimi açısından rakipsiz olduklarının altını çizerken, şunları kaydetti: 'Bu yıl hedefimiz, 20 ayrı tip traktörden yaklaşık 9 bin adet üretmektir. 2005 yılında ise 300 milyon YTL ' lik ciro hedefine ulaşmayı hedefliyoruz. Bir başka hedefimiz ise, 2005 yılı sonunda Türkiye ' nin ilk 100 büyük kuruluşu arasına girmektir. TÜMOSAN bu yıl sonunda kârlı duruma geçip, daha da büyümek için adımlar atacak. Son olarak da içinde CD çaları bile bulunan, kabinli, lüks, Euro 1 standartlarında (8280 N) modeli yeni bir traktör daha ürettik.'

İç pazardaki kamyonet açığını kapatacak

Traktörün yanı sıra tümüyle yerli malı bir kamyonet üretmeyi de planladıklarını anlatan Tokar, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Yerli bir kamyonet üretmek için her şey hazır. Bir kamyonet üretmek, TÜMOSAN için sorun olmaz, ancak önce ürettiğiniz malı satabilecek pazarın varlığından emin olmasınız. Kamyonet üretimi için bir pazar araştırması da yaptık. Kamyonet için pazar olarak öncelikle Türkiye ' yi düşünüyoruz. Çünkü Türkiye ' de 3-3,5 ton yük taşıma kapasiteli kamyonet açığı var. Bu açığı, tamamen Türk mühendislerinin tasarımı ve Türk işçisinin alın teriyle üreteceğimiz kamyonetle kapatmayı düşünüyoruz.'

Alçelik, uyuyan devi uyandırdı


LOKMAN KOYUNCUĞLU / KONYA
Konya gibi otomotiv üssü olabilecek bölgede TÜMOSAN ' ın tam kapasite çalışmaya başlamasını ümit ettiklerini kaydeden Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanı Ömer Bolat, traktörden başlayarak diğer otomotiv alanlarına da genişlenebileceğini dile getirdi. Özelleştirilmesinden sonra TÜMOSAN ' ın Türkiye için ve Konya için çok önemli olacağını ifade eden Bolat; 'Gerçekten burada bir dev yatıyor ve Alçelik grubuna yatırımı tekrar ayağa kaldırdıkları için teşekkür etmek gerekiyor. Bu tesis özelleştirilmeseydi birkaç sene sonra hurdalık haline gelebilirdi. Bu açıdan özelleştirmeye de; üretim ve istihdam getirmek şartıyla destek olmak gerekir diye düşünüyorum' şeklinde konuştu.

Konya ' da otomotiv yan sanayinin zaten güçlü durumda olduğunu vurgulayan Bolat; 'Konya ' da, bir oto sektörü dediğimiz ara grup yoktu. TÜMOSAN işte bu işlevi görecek. Traktörde genişlemesi, otomotivde başka alanlara da genişlemesi halinde Türkiye ' nin otomotiv üreticileri ve dünyanın otomotiv üreticileri Konya ' daki bu otomotiv yan sanayini görerek, Konya ' yı bir otomotiv üssü olarak değerlendirmeleri yakın gözüküyor' şeklinde konuştu.
 
: TÜMOSAN'DAN HABERLER

Özelleştirilmeden önce günde 1,5 traktör üretilen TÜMOSAN ' da günde 25 traktör üretilmeye başlandı. TAKSAN, özelleştirildikten sonra sektöründe dünyanın üçüncü büyük şirketi haline geldi.


Özelleştirilmeden önce trilyonlarca lira zarar eden Takım Tezgahları Ticaret ve Sanayi A.Ş. (TAKSAN) ile Türk Motor ve Traktör Sanayi Ticaret A.Ş. (TÜMOSAN), özelleştirilmenin ardından kara geçti.

TAKSAN, özelleştirildikten sonra sektöründe dünyanın üçüncü büyük şirketi haline gelirken, özelleştirilmeden önce günde 1,5 traktör üretilen TÜMOSAN ' da ise günde 25 traktör üretilmeye başlandı. Özelleştirilmeden önce yüzde 1 kapasite ile çalışarak 8,5 trilyon lira zarar eden TÜMOSAN, Sümer Holding AŞ ' den özelleştirme yoluyla Alçelik Çelik Yapı Sanayi A.Ş ' ye geçen yıl satıldı.

TÜMOSAN ' ın eski Genel Müdürü Abdurrahim Çöloğlu, yıllık 15 bin traktör üretim kapasitesine sahip şirketin, kuruluşundan özelleştirilmesine kadar geçen 22 yıllık sürede 10 bin 500 traktör ürettiğini kaydetti. Çöloğlu, günde 1,5 traktör üretimi yapan şirketin özelleştirildikten sonra günde 25 traktör üretmeye başladığını bildirdi. Çöloğlu, şirkette ayrıca özelleştirmeye kadar toplam 169 bin 500 motor üretildiğini, son bir yılda ise 7 bin 500 motor üretiminin gerçekleştirildiğini ifade etti.

Konya ' da faaliyet gösteren TÜMOSAN, yıllık 15 bin traktör üretim kapasitesine sahip. Daha önce 280 personelin çalıştığı şirkette, şimdi ise 391 kişi istihdam ediliyor. Şirket, gazete ilanıyla kalifiye işçi arıyor.

TAKSAN Genel Müdürü Mehmet Karaca, Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) olarak 1975 yılında Kayseri ' ye bağlı İncesu İlçesi ' nde kurulan TAKSAN ' ın, Haziran 2003 ' de Büyükmıhcı Şirketler Topluluğu bünyesindeki Hesfibel A.Ş ' ye devredildiğini anımsattı. Şirketin özelleştirildikten sonra da Genel Müdürlük görevini yürüten Karaca, TAKSAN ' ın özelleştirilmeden önce trilyonlarca lira zarar ettiğini, 2 yıllık süreçte kar etmeye başladığını kaydetti.

Özelleştirilmeden önce 405 işçi çalışan TAKSAN ' da bugün 755 işçi çalıştığına dikkati çeken Karaca, şirketin cirosunun 3 kat arttığını bildirdi. 2005 yılındaki üretimlerinin yüzde 90 ' ının ihracata yönelik olduğunu belirten Karaca, ' ' Şirketimiz, sektöründe dünya üçüncüsü konuma geldi ' ' dedi.

ANKARA
 
: TÜMOSAN'DAN HABERLER

' Biyodizelli ' TÜMOSAN
Bakan ' dan teşekkür aldı

Biyodizel kullanılabilen TÜMOSAN traktörüne binerek deneme sürüşü yapan Tarım Bakanı Sami Güçlü, TÜMOSAN yetkililerine sağladıkları katkılardan dolayı teşekkür etti.



HALİL SAĞIRKAYA / KONYA
Tarım Bakanı Sami Güçlü, AB ' ye uyum sürecinde temiz enerji olan ve yağlı bitkilerden elde edilen Biyoyakıt ' a yönelinmesi gerektiğini söyledi. Konya Hilton Otelinde düzenlenen ' Uluslararası Biyoyakıtlar ve Türkiye ' toplantısına katılan Bakan Sami Güçlü, fosil yakıt sıkıntısı çeken AB ' nin alternatif enerji kaynaklarına yöneldiğini Türkiye ' nin de bu yönelimi görmesi gerektiğini dile getirdi. Güçlü, 'Dünya son yıllarda yenilenebilir alternatif enerjiye yönelmeye başladı. Bu alternatifler içerisinde en gözde olanı ise biyoyakıtlardır. Hem çevre için hem de çiftçi için bu yakıt büyük önem taşımaktadır. AB ülkeleri mevcut yakıtın içine yüzde 2 biyodizel karıştırma zorunluluğu getirdi. Bu alternatif yakıda yönelişte ilk adımdır' dedi.

Bakan Güçlü, tarımın 2005 yılından itibaren kamuoyunun gündeminde daha fazla kalacağını belirterek, 'Önümüzdeki 10-15 yıl içerisinde tarımda dönüşümü sağlamak zorundayız. Dünya bu yönde baskı yapıyor. Tarım sektöründe özellikle AB ile ortak politika üreterek standartları yakalamalıyız' diye konuştu.

Daha sonra biyodizel kullanılabilen TÜMOSAN traktörüne binerek Hilton Otel ' i önünde deneme sürüşü yapan Tarım Bakanı, TÜMOSAN yetkililerine sağladıkları katkılardan dolayı teşekkür etti. Biyoyakıt ' la kullanılabilen traktörleri yakın zamanda piyasaya süreceklerini belirten TÜMOSAN İdari Müdürü Ziyaeddin Tokar ise, 'Biyodizel çevreye zarar vermez. Çünkü toksit etkisi yoktur ve biyolojik olarak doğada çözülebilir. Bunun yanında alternatif bir enerji kaynağıdır' şeklinde konuştu.
 
: TÜMOSAN'DAN HABERLER

GÜZEL PAYLAŞIM BİODİESEL İ TAMAMEN YAKABİLİYORMUYMUŞ BU TÜMOLAR BİODİESEL MAZOTA GÖRE DAHA KALINMIŞ GENELDE ARAÇLAR TAM YAKAMIYORMUŞ ÖLE DİYORLARDI
BİODİESELE DEVLET DESTEK VERMİYORMUŞ BUNUN NEDENİ MAZOTTAN GELEN GELİR DİREK KESİLMİŞ OLCAK BİR LİTRE MAZOTTAN DEVLET 80 KURUŞ VERGİ ALIYOR DEVLET EN ÇOK VERGİYİ AKARYAKITTAN ALIYOR ONUN ARKASINDAN İSE TEKEL GELİYOR
 

Benzer Konular