Ülker, dünyanın üçüncü büyüğü oldu
Yıldız Holding, dünyanın altıncı büyük bisküvi üreticisi United Biscuitsi satın aldı. 3 milyar dolarlık işlemle Türkiye tarihinin en büyük yabancı şirket satın alması gerçekleşti
Ana Sayfa» Şirketler
03.11.2014 21:30
İSTANBUL - Türk bisküvi devi Ülker ' i bünyesinde bulunduran Yıldız Holding, yeni bir dünya devini daha bünyesine kattı. Yıldız Holding ' den yapılan yazılı açıklamada, bir süredir satışta olan İngiliz bisküvi ve atıştırmalık şirketi United Biscuits ile alım anlaşması imzalandığı bildirildi.
Yıldız Holding ' in açıklamasında satın almanın mali değerine ilişkin bir bilgi yer almadı. Ancak konuya yakın bir kaynağın Reuters ' a verdiği bilgiye göre, Yıldız Holding United Biscuits ' i şirketin borçları dahil 2 milyar sterlinin (3 milyar dolar) üzerinde bir tutara satın aldı.
Holding ' den yapılan açıklamaya göre; Blackstone ve PAI özel sermaye fonlarının sahip olduğu United Biscuitsin satın alınması sürecinde Yıldız Holdinge HSBC ve Ünlü&Co şirketleri aracılık etti. Deloitte, süreçte Yıldız Holdinge mali danışmanlık hizmeti verirken, Linklaters ve YükselKarkınKüçük şirketleri de hukuki danışmanlık sağladı.
Dünyanın üçüncü büyük bisküvi üreticisi oldu
Açıklamada, '1944 yılında, United Biscuitsten dört yıl önce Ülker Pötibör ile yola çıkan Yıldız Holding, bu satın alım hamlesi ile 70inci yılında dünyanın en büyük üçüncü bisküvi üreticisi konumuna yükseldi' denildi.
Murat Ülker imza anını, 'Şükür imza tamam. Rabbim utandırmasın' sözleriyle kendi İnstagram hesabından paylaştı
Satın alım ile ilgili konuşan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Nohutçu Handaki atölyede yılda sadece 200 kilo bisküvi üreterek başlanan bu yolculuğun temelinde babam ve amcamın şu felsefesi yatıyor: Başarının temelinde önce bıkmadan usanmadan çalışmak, dürüstlük ve kaliteli üretim gelir. Bu felsefe, 70 yılda bizi Türkiyenin markası yapmakla kalmadı, dünyaya açılmamızı da sağladı şeklinde konuştu.
'Sadece Yıldız Holdingin değil Türkiyenin kazanımı'
Yıldız Holdingin her zaman en iyi yaptığı işe odaklandığını, büyüme politikalarında da bu stratejiden şaşmadıklarını kaydeden Ülker, şöyle devam etti: Bizim ana işimiz gıda. Yaptığımız tüm yatırımlar bu alanda dünyada söz sahibi olma doğrultusunda gerçekleştirildi. Godiva ve DeMets aynı strateji çerçevesinde yaptığımız iki önemli yatırım oldu. United Biscuits de bu noktada iyi bir fırsattı. Biz de bu fırsatı değerlendirmek istedik. Bu büyüklükte bir satın alımı sadece Yıldız Holding için değil, ülkemiz için de önemli bir kazanç olarak görüyorum. Aynı şekilde United Biscuitsin de bu hissedar değişiminden çok faydalanacağını düşünüyorum. Zira şirketin daha az kuvvetli olduğu pazarlarda Yıldız Holding daha kuvvetli olduğu gibi, bazı ürünlerde sınai know-how üstünlüğümüz de var.
United Biscuitsin mevcut ürün portföyünün, Yıldızın atıştırmalık alanındaki global liderlik vizyonunu desteklediğine işaret eden Yıldız Holding Mali İşler Başkanı Dr. Cem Karakaş, Çin, Hindistan ve Afrika pazarlarında büyüme stratejilerimiz ile United Biscuitsin halihazırda bu ülkelerdeki operasyonları birbirini tamamlayacak nitelikte. Şirket, İngiltere ve Kuzey Avrupa dışında kalan uluslararası pazarlarında 2011-2014 arasında yıllık yaklaşık ortalama %19,4 büyüme gösterdi. 2017 yılına kadar ise, yıllık yaklaşık ortalama %16 büyüme öngörüyor. Bu öngörüler, satın alımda bizim için önemli kriterler oldu dedi.
66 yıllık marka!
1830 yılında kurulan McVitie&Pricenin 1948 yılında MacFarlane Lang ile birleşmesiyle kurulan United Biscuits, 66 yıllık yolculuğunda pek çok markayı bünyesine katarak bugüne ulaştı. 1962 yılında Crawford ' s Biscuits ve 1965te MacDonald ' s Biscuitsi, 1967de İngiliz gevrek üreticisi Meredith & Drewi, 1990da Hollandanın lider bisküvi ve şekerleme şirketi Verkadei ve 1998de Campbell Soup Company şirketlerinden Delacre de United Biscuits çatısı altına girdi.
66 yılda dünyanın en büyük altıncı bisküvi üreticisi olmayı başaran United Biscuits halihazırda, doğup büyüdüğü İngiltere pazarının da lideri. Fransa, Belçika, Hollanda ve İrlanda gibi Avrupa ülkelerinde ise ikinci sırada yer alıyor. Satın alım öncesi dünya bisküvi pazarında Mondelez liderliği sürdürürken, Kellogg ikinci, Campbells Soup üçüncü, Nestle dördüncü, PepsiCo beşinci ve United Biscuits altıncı sırada yer alıyordu.
Yıldız Holding, dünyanın altıncı büyük bisküvi üreticisi United Biscuitsi satın aldı. 3 milyar dolarlık işlemle Türkiye tarihinin en büyük yabancı şirket satın alması gerçekleşti
Ana Sayfa» Şirketler
03.11.2014 21:30
İSTANBUL - Türk bisküvi devi Ülker ' i bünyesinde bulunduran Yıldız Holding, yeni bir dünya devini daha bünyesine kattı. Yıldız Holding ' den yapılan yazılı açıklamada, bir süredir satışta olan İngiliz bisküvi ve atıştırmalık şirketi United Biscuits ile alım anlaşması imzalandığı bildirildi.
Yıldız Holding ' in açıklamasında satın almanın mali değerine ilişkin bir bilgi yer almadı. Ancak konuya yakın bir kaynağın Reuters ' a verdiği bilgiye göre, Yıldız Holding United Biscuits ' i şirketin borçları dahil 2 milyar sterlinin (3 milyar dolar) üzerinde bir tutara satın aldı.
Holding ' den yapılan açıklamaya göre; Blackstone ve PAI özel sermaye fonlarının sahip olduğu United Biscuitsin satın alınması sürecinde Yıldız Holdinge HSBC ve Ünlü&Co şirketleri aracılık etti. Deloitte, süreçte Yıldız Holdinge mali danışmanlık hizmeti verirken, Linklaters ve YükselKarkınKüçük şirketleri de hukuki danışmanlık sağladı.
Dünyanın üçüncü büyük bisküvi üreticisi oldu
Açıklamada, '1944 yılında, United Biscuitsten dört yıl önce Ülker Pötibör ile yola çıkan Yıldız Holding, bu satın alım hamlesi ile 70inci yılında dünyanın en büyük üçüncü bisküvi üreticisi konumuna yükseldi' denildi.
Murat Ülker imza anını, 'Şükür imza tamam. Rabbim utandırmasın' sözleriyle kendi İnstagram hesabından paylaştı
Satın alım ile ilgili konuşan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Nohutçu Handaki atölyede yılda sadece 200 kilo bisküvi üreterek başlanan bu yolculuğun temelinde babam ve amcamın şu felsefesi yatıyor: Başarının temelinde önce bıkmadan usanmadan çalışmak, dürüstlük ve kaliteli üretim gelir. Bu felsefe, 70 yılda bizi Türkiyenin markası yapmakla kalmadı, dünyaya açılmamızı da sağladı şeklinde konuştu.
'Sadece Yıldız Holdingin değil Türkiyenin kazanımı'
Yıldız Holdingin her zaman en iyi yaptığı işe odaklandığını, büyüme politikalarında da bu stratejiden şaşmadıklarını kaydeden Ülker, şöyle devam etti: Bizim ana işimiz gıda. Yaptığımız tüm yatırımlar bu alanda dünyada söz sahibi olma doğrultusunda gerçekleştirildi. Godiva ve DeMets aynı strateji çerçevesinde yaptığımız iki önemli yatırım oldu. United Biscuits de bu noktada iyi bir fırsattı. Biz de bu fırsatı değerlendirmek istedik. Bu büyüklükte bir satın alımı sadece Yıldız Holding için değil, ülkemiz için de önemli bir kazanç olarak görüyorum. Aynı şekilde United Biscuitsin de bu hissedar değişiminden çok faydalanacağını düşünüyorum. Zira şirketin daha az kuvvetli olduğu pazarlarda Yıldız Holding daha kuvvetli olduğu gibi, bazı ürünlerde sınai know-how üstünlüğümüz de var.
United Biscuitsin mevcut ürün portföyünün, Yıldızın atıştırmalık alanındaki global liderlik vizyonunu desteklediğine işaret eden Yıldız Holding Mali İşler Başkanı Dr. Cem Karakaş, Çin, Hindistan ve Afrika pazarlarında büyüme stratejilerimiz ile United Biscuitsin halihazırda bu ülkelerdeki operasyonları birbirini tamamlayacak nitelikte. Şirket, İngiltere ve Kuzey Avrupa dışında kalan uluslararası pazarlarında 2011-2014 arasında yıllık yaklaşık ortalama %19,4 büyüme gösterdi. 2017 yılına kadar ise, yıllık yaklaşık ortalama %16 büyüme öngörüyor. Bu öngörüler, satın alımda bizim için önemli kriterler oldu dedi.
66 yıllık marka!
1830 yılında kurulan McVitie&Pricenin 1948 yılında MacFarlane Lang ile birleşmesiyle kurulan United Biscuits, 66 yıllık yolculuğunda pek çok markayı bünyesine katarak bugüne ulaştı. 1962 yılında Crawford ' s Biscuits ve 1965te MacDonald ' s Biscuitsi, 1967de İngiliz gevrek üreticisi Meredith & Drewi, 1990da Hollandanın lider bisküvi ve şekerleme şirketi Verkadei ve 1998de Campbell Soup Company şirketlerinden Delacre de United Biscuits çatısı altına girdi.
66 yılda dünyanın en büyük altıncı bisküvi üreticisi olmayı başaran United Biscuits halihazırda, doğup büyüdüğü İngiltere pazarının da lideri. Fransa, Belçika, Hollanda ve İrlanda gibi Avrupa ülkelerinde ise ikinci sırada yer alıyor. Satın alım öncesi dünya bisküvi pazarında Mondelez liderliği sürdürürken, Kellogg ikinci, Campbells Soup üçüncü, Nestle dördüncü, PepsiCo beşinci ve United Biscuits altıncı sırada yer alıyordu.