Teşekkürler [emoji1]daha ilk ten yagi-suyu antifirizi hatta civatalari bile kontrol etmeli.. (yerli-ithal dahil özellikle yerliyse daha da dikkat..)
tüm havalar kontrol edilip.. mesela büyük ihtimal maX 2,5 bar ise hepsi 2 bar da esitlenmeli.. lastik-hava diyip gecilmemeli..
kullanım kilavuzunu hatmetmeli
usenirim hepsini okumam deniyorsa EN AZINDAN paneldeki ikazlar öğrenilmeli.. yada ilk ten o sayfa fotokopi yapılıp motorda tasınmalı..
aynı marka model kullanicilarla iletişime geçilmeli..
ilk heves-heyecanla olmadık işler denennemeli.. motora iyice alisilmali.. sonra denenmeli..
---
ilk bakım 100-200 saat arası ideal.. sonrası 200-300 saatte bir.. yine de servise kilavuza bakmalı..
---
son olarak adagi kesilip millet sevindirilmeli![]()
Peki bu nhlerde neden devirgöstergesi 2500 e kadar? Bunu dez avantajı olmaz mı ?
Eskiden 3000 dd idi. Göstergede son 2500 olanlarin torku yükseldigi için max devir düştü mecburen devirden ödün verildi hem güçten. Piston kol boyu uzadikça max. devir azalir, max güç azalir, max tork artar ve torku daha düşük devirde verir. Evren tahteravalli gibi, bi tarftan avantaj ise diger taraftan dezavantaj. Hangisi daha önemli ise seçim yapmak.Peki bu nhlerde neden devirgöstergesi 2500 e kadar? Bunu dez avantajı olmaz mı ?
Eskiden 3000 dd idi. Göstergede son 2500 olanlarin torku yükseltildi, mecburen devirden ödün verildi. Piston kol boyu uzatildi, grankta daha büyük daire olusturuyor, tork artişı burdan. Piston kol boyu uzadikca max devir azalir. Evren tahteravalli gibi, bi tarftan avantaj ise diger taraftan dezavantaj.Peki bu nhlerde neden devirgöstergesi 2500 e kadar? Bunu dez avantajı olmaz mı ?
Yolda sorun olmazda kuyruk mili ile alakali islerde kafam karistiideal devir 1400-1600 civarlaridir.. minimum yakıt ve motorun bunalmamasi için..
2500 le işiniz olmaz.. genelde tüm motorlar zaten öyledir o civardadir.. 30-40 km de hızları vardır..