• TrakKulüp Youtube'da Yayınlanan Son Videolar:
    ➤ Katı Gübre Dağıtma Römorkunun Faydası. İzlemek için tıklayınız.
    ➤ John Deere'nin Dayanıklılığı Ortada | Katı Gübre Dağıtma Römorku Doldurma. İzlemek için tıklayınız.

YENİ ÇAYIR BİÇME MAKİNAM GELDI

Katılım
28.09.2017
Mesajlar
2,410
Yaş
26
Konum
malatya

Abi bizim buralarda hep tamburlu var hiç zıpkalı kullanan yoktur. Tarım aletlerini Tamir bakım onarım yapan akrabamız var yazıhan da ona sordum oda diyor şimdiye kadar hiç zıpkalı görmedim kaç yıldır 1 kere bile atolyemde görmedim dedi bundan dolayı tavsiyede etmedi taşa denk gelirse arıza açar diye tamburlu ömürlük oluyor zıpkalı dikkatli kullanılmasa çabuk bozulabilir mastarın yamulması felan
Gel derin dereye gör nerede yok zıpkalı
Taşlı yeri elin alış sın aynı biçersin zıpkalı biraz yetenek istiyor diyebiliz
Aynı bizim makina ile komşu götürdü hep bırakmış yatırmış tırmık çekti balya yaptı su vermeden ardına ben ota fazla gelemem hapşuruk tutar kardeşim bir girdi onun bıraktığı ne varsa sinek kaydı etti yerden aldı
Sonra yok ya biz bununla biçemiyoruz dedi tambur aldı
Orta kolu hafif uzat taş geldiğinde atlar yere baktır fiğ gibi ürünleri kökünden söker bıçak biraz çabuk körlenir
Bıçak masrafı var oda alman olanları var ondan alırsan uzun ömürlü oluyor arası boşluklu olan mastar lar var onlar perçin kırıyor birbirine yaslı olan iyi
Bir diğer masrafı rot başları var mastarın takıldığı onlar aşınıyor oda enson 450 TL idi 3 senede bir yer onlarıda

Zaten kimseye tavsiye etmiyoruz çünkü iş gene bize patlıyor bu biçmiyo aslında yapamıyo
Bizimkini götürür gelin siz yapın olmuyo ondan sonra gitsen bir türlü gitmesen bir türlü
En iyisi tambur sen tambur al diyip sıyrılıyoruz
 
Katılım
24.11.2019
Mesajlar
492
Yaş
27
Konum
Malatya
Gel derin dereye gör nerede yok zıpkalı
Taşlı yeri elin alış sın aynı biçersin zıpkalı biraz yetenek istiyor diyebiliz
Aynı bizim makina ile komşu götürdü hep bırakmış yatırmış tırmık çekti balya yaptı su vermeden ardına ben ota fazla gelemem hapşuruk tutar kardeşim bir girdi onun bıraktığı ne varsa sinek kaydı etti yerden aldı
Sonra yok ya biz bununla biçemiyoruz dedi tambur aldı
Orta kolu hafif uzat taş geldiğinde atlar yere baktır fiğ gibi ürünleri kökünden söker bıçak biraz çabuk körlenir
Bıçak masrafı var oda alman olanları var ondan alırsan uzun ömürlü oluyor arası boşluklu olan mastar lar var onlar perçin kırıyor birbirine yaslı olan iyi
Bir diğer masrafı rot başları var mastarın takıldığı onlar aşınıyor oda enson 450 TL idi 3 senede bir yer onlarıda

Zaten kimseye tavsiye etmiyoruz çünkü iş gene bize patlıyor bu biçmiyo aslında yapamıyo
Bizimkini götürür gelin siz yapın olmuyo ondan sonra gitsen bir türlü gitmesen bir türlü
En iyisi tambur sen tambur al diyip sıyrılıyoruz
Geçen hafta Darende Ilıca köyüne geldim işim erken bitseydi arayacaktım seni gece 1 de işim bitti.
Mastarlı mantıklı geliyor ama çevremde olmayınca insan Bi çekiniyor
 
Katılım
24.11.2019
Mesajlar
492
Yaş
27
Konum
Malatya
anladım yunusum,
ben ikisinide kullanan biri olarak,
tecrübe ve tavsiye niteliğinde yorum yapıyorum.
ben bu süpertar zıplalı ile biçtiğim yerleri bi görseniz hak verirdiniz.
bu sene unutmazsam bu konuya video atayım.
Videoyu bekliyorum abi.
Tamburlu dikkatsiz oldugunuda taş fırlatma derdi oluyor onuda koruma yaparak gideriyorsun. Tamburlu daha az sıkıntı çıkarır gibi geliyor. Mastarlı yı taşa vurduğunda baya sıkıntı çıkacakmış gibi duruyor
 
Katılım
19.08.2015
Mesajlar
3,359
Konum
Kayseri/Pınarbaşı
Ben yaklaşık 15 yıldır sürmak 165 kullanıyorum iki kere emanet götürdüler bir kez bilya dağıttı birde hidrolik bağlantı yerini kırıp kaynatmışlar. 2 yıl önce üzerine koruma yaptım sorun çıkmıyor. Düzgün tabanı olmuyan yarde hızlı biçip var makineleri dağıtan çok. Şunuda ekliyeyim makineyi ilk defa kullanan arkadaşlar biçme pozisyonuna kesinlikle eğimli yerde almayın çok hızlı geliyor işi bilmediğim için ilk kullanımda ben ucuz kurtuldum lastik ile makine arasında sıkışıp vefat edende oldu
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
6,091
Konum
Sakarya
Eyvallah abim zaten pistonlu orta kol var ayar yapabiliyoruz nasip olursa 2. Traktör alırsam ona takmayı planlıyorum.
Yan arazide makine traktörü kaydırma riski olur.
Makineyi açma kapama kolu yerine piston takmanızı öneririm.
Tehlikeli durumlarda kuyruk milini kapatıp makineyi yol konumuna getirebilirsiniz.
Biçim yapmadan önce tarla sınırlarını boş gezmek faydalıdır, taş olabiliyor.
 
Katılım
14.08.2009
Mesajlar
3,796
Konum
ÇANKIRI-KURŞUNLU
Yan arazide makine traktörü kaydırma riski olur.
Makineyi açma kapama kolu yerine piston takmanızı öneririm.
Tehlikeli durumlarda kuyruk milini kapatıp makineyi yol konumuna getirebilirsiniz.
Biçim yapmadan önce tarla sınırlarını boş gezmek faydalıdır, taş olabiliyor.
Aklimda bulunsun hocam bayir araziye ot ekimi yapmıyorumda
 
Katılım
12.11.2010
Mesajlar
14,512
Konum
Erzurum
Gel derin dereye gör nerede yok zıpkalı
Taşlı yeri elin alış sın aynı biçersin zıpkalı biraz yetenek istiyor diyebiliz
Aynı bizim makina ile komşu götürdü hep bırakmış yatırmış tırmık çekti balya yaptı su vermeden ardına ben ota fazla gelemem hapşuruk tutar kardeşim bir girdi onun bıraktığı ne varsa sinek kaydı etti yerden aldı
Sonra yok ya biz bununla biçemiyoruz dedi tambur aldı
Orta kolu hafif uzat taş geldiğinde atlar yere baktır fiğ gibi ürünleri kökünden söker bıçak biraz çabuk körlenir
Bıçak masrafı var oda alman olanları var ondan alırsan uzun ömürlü oluyor arası boşluklu olan mastar lar var onlar perçin kırıyor birbirine yaslı olan iyi
Bir diğer masrafı rot başları var mastarın takıldığı onlar aşınıyor oda enson 450 TL idi 3 senede bir yer onlarıda

Zaten kimseye tavsiye etmiyoruz çünkü iş gene bize patlıyor bu biçmiyo aslında yapamıyo
Bizimkini götürür gelin siz yapın olmuyo ondan sonra gitsen bir türlü gitmesen bir türlü
En iyisi tambur sen tambur al diyip sıyrılıyoruz
roman oldu,
sana ne oldu emre, sakin ol :)
Videoyu bekliyorum abi.
Tamburlu dikkatsiz oldugunuda taş fırlatma derdi oluyor onuda koruma yaparak gideriyorsun. Tamburlu daha az sıkıntı çıkarır gibi geliyor. Mastarlı yı taşa vurduğunda baya sıkıntı çıkacakmış gibi duruyor
video atacam inş.
ve yine diyorum, ve iddia ediyorum.
zıplalı 90 yerde tamburu yener,
tambur 10 yerde zıpkalıyı ezer, oda tam yatmış ezilmiş otta belki.
:)
bu iş çok iddialı olmaya başladı

konunun sahibi hüsoya saldıralım :)
 
Katılım
29.10.2012
Mesajlar
169
Konum
yozgat
Gel derin dereye gör nerede yok zıpkalı
Taşlı yeri elin alış sın aynı biçersin zıpkalı biraz yetenek istiyor diyebiliz
Aynı bizim makina ile komşu götürdü hep bırakmış yatırmış tırmık çekti balya yaptı su vermeden ardına ben ota fazla gelemem hapşuruk tutar kardeşim bir girdi onun bıraktığı ne varsa sinek kaydı etti yerden aldı
Sonra yok ya biz bununla biçemiyoruz dedi tambur aldı
Orta kolu hafif uzat taş geldiğinde atlar yere baktır fiğ gibi ürünleri kökünden söker bıçak biraz çabuk körlenir
Bıçak masrafı var oda alman olanları var ondan alırsan uzun ömürlü oluyor arası boşluklu olan mastar lar var onlar perçin kırıyor birbirine yaslı olan iyi
Bir diğer masrafı rot başları var mastarın takıldığı onlar aşınıyor oda enson 450 TL idi 3 senede bir yer onlarıda

Zaten kimseye tavsiye etmiyoruz çünkü iş gene bize patlıyor bu biçmiyo aslında yapamıyo
Bizimkini götürür gelin siz yapın olmuyo ondan sonra gitsen bir türlü gitmesen bir türlü
En iyisi tambur sen tambur al diyip sıyrılıyoruz
zıpkalının kullanım metodlarını anlatırmısınız? Ben daha önce hiç kullanmadım, çift bıçaklı almayı düşünüyorum?
 
Katılım
28.09.2017
Mesajlar
2,410
Yaş
26
Konum
malatya
zıpkalının kullanım metodlarını anlatırmısınız? Ben daha önce hiç kullanmadım, çift bıçaklı almayı düşünüyorum?
Ekipmanı bağlayıp 2. Vites 15 gaz civarı
Birde bizimkinde çeki sehpasinin oraya zincir montalıyor sun derinlik ayarı gibi düşün hidrolik aşağı salmasın diye
Alırsanda biçer döver mastari gibi olanlar var bir mastar diğerinin içinden geçiyor. İçinden geçen mastarı bir diğerini iki değişir sin maliyet biraz daha düşer
 
Katılım
28.07.2013
Mesajlar
574
Konum
Eskişehir

JX75C ye 195 cm tamburlu kullanıyoruz,
165 cm tamburlu makine takılırsa makineyi sağa kaydırmak gerekiyor.
Kuyruk mili çıkışı ile makinenin mili birbirini karşılamıyor , 10 cm gibi sağda kayık çalışıyor.
195 KASIYOR MU ÇALIŞMADA Bİ KAÇ KİŞİ AĞIR DEDİ DE
 
Katılım
29.10.2012
Mesajlar
169
Konum
yozgat
Ekipmanı bağlayıp 2. Vites 15 gaz civarı
Birde bizimkinde çeki sehpasinin oraya zincir montalıyor sun derinlik ayarı gibi düşün hidrolik aşağı salmasın diye
Alırsanda biçer döver mastari gibi olanlar var bir mastar diğerinin içinden geçiyor. İçinden geçen mastarı bir diğerini iki değişir sin maliyet biraz daha düşer
Teşekkür ederim, bizim styer 768'de hidrolik sabitleme var onu kullanırım. Yusuf Tuyluoğlu burada Haryo makinanın zıpkalı modelini kullandığını ve çok beğendiğini söylemişti, onu inceleyeceğim. ben nohut ve mercimek biçmek için düşünüyorum, daha önce denemediğim için şimdilik öğrenme sürecindeyim.
 


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt