insertend link=topic=85987.msg1028230#msg1028230 date=1445434762' Alıntı:
sebazios link=topic=85987.msg1028288#msg1028288 date=1445444859' Alıntı:Bilgi icin teşekkürler.
Sonuc tahmin ettigim gibi:
'Kubota drivers would be well-advised to forget everything they ' ve learned previously about low speeds the tractor reached its peak efficiency (which was still 8.5% higher than the group average) at a speed of over 1900 rpm.'
dustero link=topic=85987.msg1028296#msg1028296 date=1445445962' Alıntı:Yılmaz abi Kubo ' nun güç eğrisi bilinenden çok farklı hakikaten diğer motorlar maksimum randıman için gibi Eiffel kulesinin tepesine ulaşmak gerekmiyor tabiri caizse kulenin yarı yüksekliğinde kullanıcıyı tatmin ediyor. 1700 devirde 50km/h ekonomi vitesi olacak çok ama çok ekonomik olur üst devirlerdeki abartılı yakışı olmaz ozaman.
insertend link=topic=85987.msg1028306#msg1028306 date=1445446716' Alıntı:Kubota sonuncu olmuş ama. 9 ' uncu sayfadaki tabloya bakın. Tablonun üstünde kubota ile ilgili yazıda utanç verici yakıta aç bir motor var yazıyor. Torku da düşük bayağı. 1410 rpm 312 nm
,*********
JD 6090 RC
1470 rpm 362 nm
nh t5.95 dual command
1530 rpm 369 nm
mccormick
1340 rpm 370 nm
valtra
1275 rpm 398 nm
http://www.topagrar.at/dl/5/3/2/6/1/5/Valtra_N93.pdf
deutz
1575 rpm 354 nm
http://www.topagrar.at/dl/5/3/2/6/1/5/Deutz_5100_C.pdf
case
1480 rpm 377 nm
http://www.topagrar.at/dl/5/3/2/6/1/5/Case_Farmal_95U_Pro.pdf
sebazios link=topic=85987.msg1028310#msg1028310 date=1445447361' Alıntı:Dostum yanlış anlama ama ingilizceyi biraz geliştirmen lazım. Kubota, seceklerin icersindeki en ucuz secenek olmasina ragmen, hem yakit tuketiminde, hem de toplam puanlamada, 'çok ama çok ciddi bir farkla' birinci olmuş durumda.
sinoplu link=topic=85987.msg1028311#msg1028311 date=1445447648' Alıntı:bu testi kısaca net bi şekilde özetliyebilen biri varmı. Hangi traktör yaptığı işe göre hangi traktör uygun kubota nın Torku düşük olmasına rağmen kuyruk mili beygir gücü yüksek çıkıyor...Sonuç nereye çıkıyor çok yakan çokmu çeker durumu mu oluyor..öylede olsa sonuçta 100 beygir gücü hepsi sağlıyor..
insertend link=topic=85987.msg1028306#msg1028306 date=1445446716' Alıntı:Kubota sonuncu olmuş ama. 9 ' uncu sayfadaki tabloya bakın. Tablonun üstünde kubota ile ilgili yazıda utanç verici yakıta aç bir motor var yazıyor. Torku da düşük bayağı. 1410 rpm 312 nm
,*********
JD 6090 RC
1470 rpm 362 nm
nh t5.95 dual command
1530 rpm 369 nm
mccormick
1340 rpm 370 nm
valtra
1275 rpm 398 nm
deutz
1575 rpm 354 nm
case
1480 rpm 377 nm
insertend link=topic=85987.msg1028313#msg1028313 date=1445447846' Alıntı:Yılmaz abi bunlarda 1 ' e en yakın en iyisi oluyor. 1 puan mükemmel, 2 iyi, 3 ortalama, 4 kötü, 5 berbat
En düşük yakıtlı ve fayda/maliyet bakımından en iyisi mccormick.
dustero link=topic=85987.msg1028315#msg1028315 date=1445447918' Alıntı:Kubota ' nın yakıtı son devirlerde yüksek malesef.. Ama alt devirde oldukça tutumlu. Diğer modellerde maks güce ortalama 2000 devirde ulaşılırken Kubota ' nın 1500 ile 2000 devir aralığındaki güç farkı oldukça az diğerleri gibi güç için gazlamaya gereksinim duymaz. Buyüzden güç gerektiren işlerde düşük devirde Kubota ile iş yapılabilir ama diğerleri ile yapılmaz motor devrini sabit tutmak diğer bir deyişle sürekli çekiş gücünü halihazırda tutmak daha zor. Kubota ' nın motor mantığı diğerlerinden farklı onlar gibi kullanılmaya çalışılırsa Kubota bariz yakar. Kubota ' da 1700 devirde bir eco vitese gereksinim duymamda buyüzden. Kubota diğerlerinin çıkamıycağı kadar yüksek devirlere çıkar ve çıktığındada onlardan bariz fazla yakar. Biraz 7740 Ford ' lara benziyor 1200-1300 devirde işi bitirir.
sebazios link=topic=85987.msg1028320#msg1028320 date=1445448424' Alıntı:En dusuk puanı alan Case iken McCormick nasıl en iyi oluyor?
insertend link=topic=85987.msg1028331#msg1028331 date=1445451564' Alıntı:Yukarı performans eğrilerini ekledim. 1400 ve 1600 rpm baz alsak yine en düşük hp ve tork kubota da. kubota tork konusuna biraz kafayı yorması lazım.
McCormick bana göre fayda/maliyet açısından en iyisi. Fiyatı düşük, yakıt tüketimi düşük, ek güç üretimi var vs.. Case ile arasında çok fark yok. Ama birinci olamamış işte.![]()
dustero link=topic=85987.msg1028335#msg1028335 date=1445452213' Alıntı:Tork konusunda haklısın lakin 1400 devirde Kubota hem maksimum torkunda oluyor hemde biryandan 2200 devrindeki maksimum gücüyle arasındaki güç farkı oldukça az oluyor. Diğer traktörler maksimum torkta iyi değer verirken busefer tork devrinde maksimum güçten taviz veriyor. Ben Kubo ' ya çok kafa yordum Japonların aklı farklı çalışıyor motorun karakteristiği bu prensibi farklı. Bana kalırsa Amerika ' da JD ciler Kubota ' nın üstüne bukadar gittiğine göre bunda bir ışık var artık bulacak mana bulamıyorlar kaportayı karşılaştırıyorlar sanki çok önemliymiş gibi.
Mc fayda/maliyette uygun olabilir peki servis açısından nekadar uygun bunuda düşünmek gerek![]()
Onrkrds link=topic=85987.msg1028355#msg1028355 date=1445456239' Alıntı:Abi ben şu tork-güç olayını pek bağdaştıramadım
Tork dediğimiz bi nevi ivmelenme demek değil mi ? Şimdi motorlar max torku 14 gazda yakalıyor. Yani 14 gazda en ani ivmelenebiliyor. Şimdi gaz 25 e yaklaştıkca güç artıyor, motor bayılmıyor ama ivmelenme azalıyor 14 gazdaki gibi ani tepkiler vermiyor traktör. Benim bildiğim bu yanlışşa düzeltin.
Şimdi devir arttıkça tork(ivmelenme) düşüyor tamam da çekiş nasıl azalıyor ben anlamıyorum. Çekiş te torkla alakalı değil mi ?
Yüksek devirlerde tork azalıyor ozaman çekişte azalması lazım ama çekiş artmıyor mu ?(Çekiş derken bayılmadığı için çekişin arttığını düşünüyorum)
Kafam çok karışık. Beynim yandı![]()
dustero link=topic=85987.msg1028371#msg1028371 date=1445459896' Alıntı:Tork ivmelenme değil momentum, yani çevirme kuvveti yani sürdürebilirlik. İvmelenme ise güçle ilgili motor son devirlere yaklaştıkça daha seri gaz açar. 1400 devirden itibaren hissettiğin ivme motorun gücünün 2200 devire doğru yaklaştıkça gücünün artması ile ilgili. Motorun en çabuk bayıldığı gaz 2500 çünkü orda tork ölü güçte ters eksende hafif düşüşte. En az bayıldığı yada bayılmasının iyice yavaşladığı an 1500 devir. Sebebi tork maksimum yani dönme kuvveti diğer bir deyişle pistonlara itme kuvveti zirvede. Bu hissiyatı tam gazda hissedemezsin tam gazdayken devir çabuk düşer 1600 1700 e gerilerken düş artık vites der 1500 de bir süre sabit kalır devir arttıkça çekişin azalmasının özeti bu. Kubota ' da bu iki kutup birbirine daha yakın örneğin diğer traktörler farazi konuşuyorum 1500 devirde maks torkunda 60 hp güç sağlayıp 2000 devirde 100 hp ye ulaşırken Kubota 1200 devirde maks torkunu yakalayıp tork diğer traktörler gibi 2000 e doğru belirgin şekilde düşmeyip daha az oranla torku düşüp daha yüksek oranda beygir sunuyor bu da çekişe ve yakıta doğrudan etki ediyor. Bunun dez avantajı yüksek devire çıktığında ciddi yakıt artışı.
Onrkrds link=topic=85987.msg1028384#msg1028384 date=1445462508' Alıntı:Olay pistonlarla ilgili yani anladım şimdi. Ama şunuda belirtmek isterim torkun ivme ile bağlantısı var bence.
İvme dediğimiz şey birim zamanda hızlanmadır. Mesela araç 1 snde 20km/H tan 25km/h a çıkıyorsa ivme 5 ' tir. İvmenin max olduğu zaman torkun max olduğu andır.(Mesela dizel arabalar 2000-3000 devirden sonra ivme düşer, anlık hız değişimi azalır sanki arabanın nefesi kesilir gibi olur.)
Şimdi yüksek devirlerde tork düştüğü zaman traktörün motorunu zorla mı çalıştırıyoruz gibi oluyor? Yani 15 gazda pistonlar dönmeye istekli ama 25 gazda zorla dönüyor gibi oluyor bu yüzden mi çabuk bayılıyor ?
Ama max beygir gücünüde bu devirde üretiyor. Şimdi traktör ürettiği gücü en uzun süre sürdürdüğü zaman max tork diyebilir miyiz ?
YUSUFTUYLUOGLU link=topic=85987.msg1028385#msg1028385 date=1445463615' Alıntı:en iyisi deutz o kadarrrr![]()