Mustaf-a Eskisehiri link=topic=4268.msg44045#msg44045 date=1212594841' Alıntı:Çiziye motorun sağ tekerini değilde, pulluğun önünde tekeri sokuyorsunuz diye biliyorum. Böylece motor düzde gidiyor, yanlama ve patinaj daha az oluyor sanırım.
konyaligencciftci link=topic=4268.msg44968#msg44968 date=1212686833' Alıntı:Traktör çizi içinde asılma gücü düşüyor çiziye girmeyince çekiş artıyor Çagrı ' nında dediği gibi eğimli arazilerde ideal....
ben senin gibi düşünmüyorum arkadaşım bence bu şekilde pulluk daha fazla zor verir traktöre... çünki pulluk traktörün uyguladığı güç ekseninde değil ,biraz daha yanda duruyor.. buda bence extra moment yaratır...konyaligencciftci link=topic=4268.msg44968#msg44968 date=1212686833' Alıntı:Traktör çizi içinde asılma gücü düşüyor çiziye girmeyince çekiş artıyor Çagrı ' nında dediği gibi eğimli arazilerde ideal....
okkangal link=topic=4268.msg45094#msg45094 date=1212695705' Alıntı:ben senin gibi düşünmüyorum arkadaşım bence bu şekilde pulluk daha fazla zor verir traktöre... çünki pulluk traktörün uyguladığı güç ekseninde değil ,biraz daha yanda duruyor.. buda bence extra moment yaratır...
Bence momentumdaki değişimin ve traktörün denge merkezinin değişimi önemli olur diye düşünüyorum sadece kıt momentum bilgimle.Fikir olarak...okkangal link=topic=4268.msg45094#msg45094 date=1212695705' Alıntı:ben senin gibi düşünmüyorum arkadaşım bence bu şekilde pulluk daha fazla zor verir traktöre... çünki pulluk traktörün uyguladığı güç ekseninde değil ,biraz daha yanda duruyor.. buda bence extra moment yaratır...
alipasalierkan link=topic=4268.msg45098#msg45098 date=1212696153' Alıntı:Şimdi pulluğun traktöre olan açısını derece cinsinden hesaplarsak ve traktörün çekiş gücünü ve aktarma organlarına uygulanan basıncı alıp bunları çarpıp karelerini alırsak ekistra momenti buluruz...Maksat şaka olsun...
![]()
okkangal link=topic=4268.msg45119#msg45119 date=1212699312' Alıntı:haklısın erkan walla bazen kendime bakıyorum anca hesap yapıyorum ... bir gün okulda çimenlerde otururken çalışan fiskiyede birden geri dönmesini sağlayan yayın entropisini nedeniyle arkadaşlarla 6 saat tartıştık ve hocanın odasında tamamladık .... hoca : la de gedin manyaklar .... dersinize çalışın saçmalamayın !!!
Mustaf-a Eskisehiri link=topic=4268.msg45128#msg45128 date=1212700022' Alıntı:Peki abi pulluk yanda olduğu zaman güç daha fazla gerekliyse bunu niçin yapmışlardır? Mümkünse fazla derine inmeden anlatırsan...![]()
okkangal link=topic=4268.msg45134#msg45134 date=1212700792' Alıntı:mustafacım birde ben bu daha fazla zor verir derken bu böyle çok çok fazla bir fark yaratır demedim ... mesela yolda yani çekili taşımanın daha rahat olduğu erlerde boşa hidroliğe yükleyip motoru kasmak gerektirmez değilmi bu bence iyi bir avantaj ..... şimdi çekili halde çiziye girersen çeki bağlantısı biraz açılı olmalı ve ayarlı olmalı .... bu şekilde çiziye girmessen rahatça pistonla derinliği ayarlar işe başlarsın ... bunda derinlik ayarlamak için orta kol uzatmaya yada kısaltmayada gerek yok .... hidrolik kollarındaki ayarlarla eğim vermeye çalışmayada gerek yok ... ayarları pistonla hallediyorsun ve pulluğu motorun sırtına yüklemiyorsun bunlar çok iyi özellikler bence ... motora verilen zor kousunda ise tekrar söylüyorum daha fazla zor verir ama bu çok çok fazla bir fark değildir ...