Elektrikli traktör yıllık 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlayacak


Yok neden rahatsız olayım asıl rahatsız olan sensin sanırım yazıma yine çocukça cevap geldiğine göre. Doğru bencede aynı tas aynı hamam insanlar cehalette pek ısrarcı.
Bizim burada çocuklar ağlar
Ne yani senin gibi düşünenler aydın kişiler senin gibi düşünme yenler cahilse kimim çocuk olduğu ortada
Neyse aramıza tekrar hoş geldin de havadan nem kapiyorsun hesaba girmiyorum diyorsunuz hesap yeni açılmış bende acaba aynı kişi mi diye sordum .
Ortamı germeyelim
 
  • Beğen
Tepkiler: SefaBakırcı
Ben ciftciyim bu konuda bilgi sahibi olmam gerek
Bu konuda gercekten guzel bilgiler var ilk defa burada güvendiğim buradan tanıdığım insanlardan öğrendim bunlar cok önemli
Siyasi muhabbetler ayrı onlari zaten biliyoruz
Gönül ister ki yapılsın ama bu eski otomobil uçak yerli milli defalarca haber oldu .ortada hiç bişey yok insanın inanası gelmiyor.20 sene akü gider mi %80 kapasiteyle bu teknoloji bizde var mı bilenler yazsın .
 
Gönül ister ki yapılsın ama bu eski otomobil uçak yerli milli defalarca haber oldu .ortada hiç bişey yok insanın inanası gelmiyor.20 sene akü gider mi %80 kapasiteyle bu teknoloji bizde var mı bilenler yazsın .
Iste ayni şeyden bahsediyoruz bize doğru bilgi lazım
Ben buradaki çiftçi arkadaşların ne dediğini önemsiyorum
Onları taniyorum güveniyorum
Siyaset bulaşmasın istiyoruz
Siyasetçilerin ne dedigi başka
 
Çiftçi isyanda olduğu için, çiftçi nin gazını almaktan başka bir şey değil. Üretimi olursada tamamen dövize odaklı yatırım olur. 40 veya 50 beygirlik bir traktör üretim olsun bakalım her bölgede numune göndersin ler 5 er tane. Direk 100 beygir yapıştır geç. Bu işler küçükten başlar. Elektrikli bisiklet nasıl otomobil olduysa buda aynı aşamadan geçmesi lazım. Yerli üretici bunları üretmeye yanaşmaz, çünkü adamların elindeki ürünler ne olacak, kendi kafasına sıkar. Yapılacak tek iş devlet firma kurcak üretecek. Hayırlı olsun
 

Beyler ben taksiciyim iki sene önce elektrikli Hyundai ioniq aldım devlet teşvikleri vergi indirimi 20 bin Euro civarında idi 2 yıl elektrik bedava idi oda aylık 500 yıllık 6 bin Euro iki yılda yakıt tasarrufu ettimi 12 bin Euro ben arabayı 34 bine aldım 32 bin düşünce Maliyet i 2 bin Euro oldu.
Lakin ilk hafta pişman oldum her gün 40 dk elektrik in başını bekliyordum kışın saatlerce sürüyordu şükür Mart'ta sattım kurtuldum diyeceğim şu ki başına gelmeyen bilmez. Bu ülkede 18 yıldır 1 Allah'ın günü elektrik kesilmedi biz Türkiye'de evlere elektrik bulamıyor uz traktöru hızlı doldurma için en az 50 lik kablo lazım bizim köyün hattı 10 luk. Bence başka söze gerek yok . Kısaca si bizi uyutup seçime gidecek hükümet daha babacanla Davutoğlu gelmeden
 
  • Beğen
Tepkiler: emrah doğan
doğalgazla çalışan traktör yapmışlardı o ne oldu acaba?

https://www.youtube.com/watch?v=HDAWN2IvZ-c


yahu bunlarla uğraşmak deli işi,

gelişmiş devletler gibi üreticiye sattığın mazottan %300 vergiyi almayacaksın, üzerine üreticiyi destekleyeceksin, olay bu kadar basit, ama bunu yaparsa vergi geliri düşer memura işçiye maaşı nasıl verir, evet toplanan verginin büyük bir kısmı mazottan olunca mazotu vergisiz ve destekli veremezsin, ehaliyelede bu durumda bu deli işleriyle uğraşan çok olur, ama sonuç alınmaz, kıytırık işler, akıntıya kürek çekmek diye buna denir işte.
 
doğalgazla çalışan traktör yapmışlardı o ne oldu acaba?

https://www.youtube.com/watch?v=HDAWN2IvZ-c


yahu bunlarla uğraşmak deli işi,

gelişmiş devletler gibi üreticiye sattığın mazottan %300 vergiyi almayacaksın, üzerine üreticiyi destekleyeceksin, olay bu kadar basit, ama bunu yaparsa vergi geliri düşer memura işçiye maaşı nasıl verir, evet toplanan verginin büyük bir kısmı mazottan olunca mazotu vergisiz ve destekli veremezsin, ehaliyelede bu durumda bu deli işleriyle uğraşan çok olur, ama sonuç alınmaz, kıytırık işler, akıntıya kürek çekmek diye buna denir işte.
Size katılıyorum fakat jd sesam adında 170 hp lik elektrikli traktör yaptı .fendt yaptı.ama bunlar dünya devi traktörde .bizimkiler bu aküleri hangi fabrikada üretti.AA konuda söylese ya biz yaptık oldu deneyle olmaz.Amerika'da akü üreten bir firma varmış.elektrikli arabalara herkes oradan alıyormuş.Amerika'da yaşayan bir abi anlattı.neyse kimsenin hevesini kırmayalım umutlu arkadaşlar var.seri üretime geçerse bizim demektir.
 
Size katılıyorum fakat jd sesam adında 170 hp lik elektrikli traktör yaptı .fendt yaptı.ama bunlar dünya devi traktörde .bizimkiler bu aküleri hangi fabrikada üretti.AA konuda söylese ya biz yaptık oldu deneyle olmaz.Amerika'da akü üreten bir firma varmış.elektrikli arabalara herkes oradan alıyormuş.Amerika'da yaşayan bir abi anlattı.neyse kimsenin hevesini kırmayalım umutlu arkadaşlar var.seri üretime geçerse bizim demektir.


Haklısın, umut fakirin ekmeği, kimsenin umudunu kırmayalım.

Yalnız bahsettiğin traktörleri üretenler daha çok traktörün arkasına takılan ekipmanların elektrik ile daha verimli çalışmasından dolayı geliştirildi diye biliyorum, artı yakıttanda tasarruf oluyor, adamlar az zamanda daha verimli çalışmak ve daha çok iş yapabilmek adına geliştiriyor, buda üreticiye kazandırıyor, mantık burada, az yakmak çok yakmak meseleleri değil yani,


Konu hakkında yazacak çok şey var mutlaka, dünya devleriyle ha deyince rekabet edemezsin, trendi onlar belirler, sürekliliği sağlayabilidiklerinden avantajlılar, arkalarından da olsa gitmeye çalışmak lazım elbet, yalnız olmayacak sebeplerle değil, trend neyse ona uymak doğrusu.
 
Bende bu elektrikli traktörlerin dizel traktörler gibi güç veremeyeceği kanaatindeyim.pullukla ağır tip gobleyle yürüyeceğini sanmıyorum .belki gücü daha az harcayan ekipmanlar için üretilmiştir.fendt belediye işlerinde deneme yapıyor demişlerdi.çok konuşulacak şey var
 
Yukarıda bir taksici abim ne güzel yazdı.Aslında sorunun nerede olduğunu gösterdi bize.Sahi bu taksiciler kdv ötv ıvır zıvır indirim ile yarı fiyatına taksi alıyorken.Çiftçi neden tarım aletlerini ötv kdv ıvır zıvır indirimleriyle yarı fiyatına alamıyor ? Taksicilikte öyle birşey ki olsa da olur olmasa da ülke de kavga ediyorlar uberlerle o da hat kavgası.Yani bir hat var herkes o işi yapamıyor.ülkenin 4/1 inden bahsetmiyoruz.Ama çiftçi bu ülkenin 4/1 i ve geri kalan 4/3 nü doyurmaya çalışıyor
 
Elektrikli traktörden önce memlekette konuşulacak o kadar çok şey varki o yüzden siyasiler bunlar konuşulmasın diye böyle garip garip çıkışlar yapmıyorsa bende bir şey bilmiyorum. Bakın size basit bir örnek vereyim Ziraat Bankası nedir ne için kurulmuştur. Adı üzerinde ZIRAAT bakın ama hükümet ne yapıyor sen diyor konut faizini 0,99 a indir memleketi kemiren parazit mutahitler malına mal katsın. Ziraat Bankası çiftçi kredisi adı altında bu paraları çiftçiye besiciye verseya bak gör o zaman çiftçiyi nasıl üretiyor ama yok iste bir tane tamirhanede Belarustan markadan bozma bir traktör yap renginide yeşile boya çıkar meydana çiftçi baksın baksın gururlansın işin aslını kimse konuşmasın.
 
Ben ciftciyim bu konuda bilgi sahibi olmam gerek
Bu konuda gercekten guzel bilgiler var ilk defa burada güvendiğim buradan tanıdığım insanlardan öğrendim bunlar cok önemli
Siyasi muhabbetler ayrı onlari zaten biliyoruz
Traktörü dizayn etmek, detaylı bir iş, özellikle çalışma ortamı çok etkiler.Kuru tarım, sulu tarım,orman, hafif ve ağır kepçe, çiftlik içi kullanım, yük taşıma, toprak işleme,kuyruk mili kullanımı, patinaj kontrolü, v.s. dizaynı etkiliyor.Traktör ağırlığı ve motorun esnekliği, stabil çalışması, tork yedekleri varsa ek güç arttırımı %8-12 arası değişken, pillerin soğukta ısıtılma ihtiyacı (belli derecede verimli çalışır.)
Pulluk sürüm hızları nasıl ayarlanacak, kumsal,kayran,kızıl,kara toprak sertlikleri değişkendir farklı çeki demiri gücünde tercih yapabiliriz. 5 ile 9 km/h hızlarında sürüm yapabilecek traktörler var, yelpazemiz geniştir.
Ön kepçe ve ön kuyruk mili nasıl takılacak ?
Motor grafiği, sabit 450 n.m. tork deniyor, tekerler mekanize yürür, lastik tekerle çamurda patinajdan yerinden kalkmaz ? demir tekerle veya paletle çamurda verimli olur.
Orta sınıfta ödüllü traktörler 600-700 n.m. tork civarlarında, Avrupa'daki satışlar 575-600 n.m. tork civarlarındadır,
250 sınıfı ayrı bir dünya, çeki demiriyle kıyaslarsak durum farklı, drag (yüklü kalkış) yarışında durum farklı, kuyruk milinde durum farklıdır.
Büyük elektrik motorunu yüke verirken kademeli şartel gerekiyor.Traktörün yük algılama yazılımına ihtiyacı olmaz mı?
 
Yukarıda bir taksici abim ne güzel yazdı.Aslında sorunun nerede olduğunu gösterdi bize.Sahi bu taksiciler kdv ötv ıvır zıvır indirim ile yarı fiyatına taksi alıyorken.Çiftçi neden tarım aletlerini ötv kdv ıvır zıvır indirimleriyle yarı fiyatına alamıyor ? Taksicilikte öyle birşey ki olsa da olur olmasa da ülke de kavga ediyorlar uberlerle o da hat kavgası.Yani bir hat var herkes o işi yapamıyor.ülkenin 4/1 inden bahsetmiyoruz.Ama çiftçi bu ülkenin 4/1 i ve geri kalan 4/3 nü doyurmaya çalışıyor


Bahsettiğin doyurma işi içinde çiftçiler gübresi mazotu tohumuna sadece dünya sermaye bağlıyor, üretim için tezgaha bağladığı sermayesi yani traktörü ekipmanı tarlası da cabası, kolay kolay kurulamayacak düzenden bahsediyoruz.

Bu kadar bağladığı sermayeye rağmen üstüne çamurda tozda sıcakta soğukta çalışıyor, bütçeden kanunen verilmesi gereken %1 desteğide alamıyor anca %0,4 ünü alabiliyor, onuda nasıl alıyor anlatsan fıkra gibi dünya kıçıyla güler.

en basit bakın geçen sene buğday tohumu almışım , destek verecek diye sertifikalı buğdayın fiyatını açıkladılar bilmemkaç lira, o hesabı yapmıyım bile, ödedik peşin aldık tohumu destek 1 sene oldu yok, vereceklerdi sözde, şimdi tekrar tohum alıcam bi daha ödeyecem hemde 1200 lira olan buğdaya 2100 lira tohum parası vererek alıcamki, tohumluk kullanana destek verecekler kullanmayana vermiycekler güya, niye? kaliteli üretim olsun diye sertifikalı tohumluğu destekliyorlarmış.

e iyide kardeşim senesi geldi ver artık desteğide bu senede sertifikalı alalım, zaten 1700 lira olan sertifikalı tohumluğu 2100 yaptınız, her sene sertifikalıya fazladan sermaye bağlıycaz oturup desteği senelerce bekleyecekmiyiz? 1 yıl içinde veremiyorlarmı? e öyleyse zor etmöesinler ambardan ekeriz, sertifikalınında fiyatı artmaz iyi olur.


olmaz vermezler neden? üreticinin sesi çıkmıyor, alacağını bile zamanında vermezler öyle olursa.

traktör elektrikli olsa ne yapacamki ben, herşeye sermaye bulmak zorundayım, traktör elektirkli olsa ne olur mazotlu olsa ne olur? geçen yılda gübreyi kaktırdılar 3 liradan, dedimki bu fiyat olmaz kimse gübre kullanmaz, az kullanım olur, gübre satışı düşer, gübre kullanımı düşerse verim düşer, netekimde aynen öyle oldu,



senesi gelmiş bir daha tohumluk alıcam ben, oysa sen daha geçen yıl aldığımın desteğini vermezsen yüksek fiyatlı tohumluğa sermaye nereden bulucaz?, ambardan ekeriz kalite düşük olur niye sertifikalı kullanmadın sana hiç destek yok derlerse diye yüksek fiyat tohumluğu alıyor üretici, sertifiklı diye satılan tohumlarda ayrı muamma, önüne gelen kalitesiz tohumluğa sertifika alıp satmaya başladı, iyi para kazanıyorlar üretici mağdur olmuş kimin umurunda.


Elektrikli traktör deli saçması düzeni rayına sokmazki?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ebay06

Benzer Konular