En Uzun Topic Rekorunu TrakKulüp İle Kıralım

Selamlar arkadaşlar,
Bugünde sıvı yemeklik yağ tenekelerini getirdik.
Nörüyonuz heeri.
A.selam hocam,
hafta sonu yazlık-kışlık kıyafetleri aktardım,
son domatesleri topladık,bahçe kışlığa hazıranacak
bademi topladık,4-5 tane etlik tavuk var kesilecek,
koyunların doğumları son hızla devam ediyor heryerde halı şeklinde uyuyan kuzularımız mevcut:)
geceleri serin olmaya başladı,hafta sonu sobayı temizler kışa hazırlık yaparız,
herkese kolay gelsin
 
Selamlar forum mobil uygulama görünümü değişmiş karmasik olmuş herşey :(

Aleyküm selâm, bir değişiklik var.Bende yeni gönderilenler butonunu kaybettim.Son yazanları göremiyorum. Senin mesaj tesadüf oldu,yalniz degilmisim😅

Bende sadece ben zannediyordum demekki formda Bi sıkıntı var

Konuyla ilgili şöyle bir bilgilendirme yaptık.

 
Konuyla ilgili şöyle bir bilgilendirme yaptık.

Kendi adıma her başlığa bakamiyorum, neticede 50 ve üzeri insanlarız değişikliklere uyum sağlamak zaman alıyor.Oceki değişikliklerde de uyum sorunu yaşamıştım.Alışırız diyorum ve 1 den devam ediyorum 🤗
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Selamlar ahali. Geçen 5083E'yi tekrar servis yolcusu yaptık. 3. ve 4.vites senkromeçini bitirdi. 4'de takılı kaldı. Önceki özel servis 10 tane çocuk eleman çalıştırdığı için 100 saatlik süreçte bayağı bi küçük arıza yaşadık. Boşu boşuna koltuk sensörü kitlemişler şimdi anlıyorum. Senkromeçler yan sanayi takıldığı için ve parçaları tutturmak için takılan 3 tane pimin biri çıkıp senkromeçi bitirmiş. Önceki sahibinin kırdığı çatalı hiç düzeltmemişler bile. Sanki bu motor bozulsun da tekrar yapayım niyetiyle yapmışlar. Servisten, satan galeriden ve önceki sahibinden yana yüzümüz gülmedi. Hergün rastladığım eksik parçaları görünce hayretle karşılıyorum. Normalde çok güzel motor ama inanın bıkma derecesine geldim, bir daha da 2.el motor almayız. Sürpriz yumurta gibi. Ama JD'nin tadı ayrı yaa...

Şimdi Aksaray yetkili JD servisinde. Şaşırtıcı şekilde önceki Konya'daki özel servisten daha ucuz işçilik maliyetleri var (öncekini sadece bundan tercih etmiştik). Çoluk çocuğa traktör ellettirilmiyor. Traktör geçen ay 60 bin yediğinde bazı yerlerinden yağ kaçırıyordu, onları sıkmıştım. Beyni tutan vidalardan 1'ini takmamışlar bile, orayı da yük altında patlatmıştık. Sonra aynı özel servis gelip birde vida ve yeni oringi takmak için para aldı.

Kısacası John Deere söz konusuysa yetkili servis, orjinal parça, orjinal bakım ürünleri şart.

Aldığım fiyatları da paylaşayım. Yine John Deere'den devam etmek istiyorum çünkü şans işi olan sıkıntıları dışında çok memnumum, İşi garantiye alıp sıfırdan devam etmek şart. Aşağıdaki fiyatların hepsi Aksaray bayilerinden alındı. Ufak pazarlıklar söz konusu olabilirmiş. Konya fuarında Euro bazında bu fiyatlar %20 civarı daha uygundu. Satış fiyatlarını geçtim, liste fiyatları da euro bazında artmış.

Deutz Fahr 5095G - 62.000€ - Ocak teslim
Deutz Fahr 5105G - 68.000€ - Ocak teslim

John Deere 6100M Select - 87.000€
John Deere 6120M Premium - 117.000€

Massey Ferguson 5711M - 100.000 € - Kasım teslim
Massey Ferguson 5S.105 - Fiyat yok, Mart teslim

Kredi ve takas imkanıyla beraber en mantıklısı 6100M gibi. Ancak onun da bizi zorlayacak tek kötü yönü PowrQuad 16+16 şanzımanlardaki en yavaş vitesinin bile bizim 5083E'nin A3 vitesinden hızlı olması, verimli arpa tarlalarında balya bağlarken hızlı gelebilir. Ama hız aralıkları oldukça düşük bir şanzıman, vitesler birbirine yakın, bu yönden genel tarla uygulamalarında standart bir 16+16'da daha iyi olabilir.

Bakacağız duruma artık.
 

Selamlar ahali. Geçen 5083E'yi tekrar servis yolcusu yaptık. 3. ve 4.vites senkromeçini bitirdi. 4'de takılı kaldı. Önceki özel servis 10 tane çocuk eleman çalıştırdığı için 100 saatlik süreçte bayağı bi küçük arıza yaşadık. Boşu boşuna koltuk sensörü kitlemişler şimdi anlıyorum. Senkromeçler yan sanayi takıldığı için ve parçaları tutturmak için takılan 3 tane pimin biri çıkıp senkromeçi bitirmiş. Önceki sahibinin kırdığı çatalı hiç düzeltmemişler bile. Sanki bu motor bozulsun da tekrar yapayım niyetiyle yapmışlar. Servisten, satan galeriden ve önceki sahibinden yana yüzümüz gülmedi. Hergün rastladığım eksik parçaları görünce hayretle karşılıyorum. Normalde çok güzel motor ama inanın bıkma derecesine geldim, bir daha da 2.el motor almayız. Sürpriz yumurta gibi. Ama JD'nin tadı ayrı yaa...

Şimdi Aksaray yetkili JD servisinde. Şaşırtıcı şekilde önceki Konya'daki özel servisten daha ucuz işçilik maliyetleri var (öncekini sadece bundan tercih etmiştik). Çoluk çocuğa traktör ellettirilmiyor. Traktör geçen ay 60 bin yediğinde bazı yerlerinden yağ kaçırıyordu, onları sıkmıştım. Beyni tutan vidalardan 1'ini takmamışlar bile, orayı da yük altında patlatmıştık. Sonra aynı özel servis gelip birde vida ve yeni oringi takmak için para aldı.

Kısacası John Deere söz konusuysa yetkili servis, orjinal parça, orjinal bakım ürünleri şart.

Aldığım fiyatları da paylaşayım. Yine John Deere'den devam etmek istiyorum çünkü şans işi olan sıkıntıları dışında çok memnumum, İşi garantiye alıp sıfırdan devam etmek şart. Aşağıdaki fiyatların hepsi Aksaray bayilerinden alındı. Ufak pazarlıklar söz konusu olabilirmiş. Konya fuarında Euro bazında bu fiyatlar %20 civarı daha uygundu. Satış fiyatlarını geçtim, liste fiyatları da euro bazında artmış.

Deutz Fahr 5095G - 62.000€ - Ocak teslim
Deutz Fahr 5105G - 68.000€ - Ocak teslim

John Deere 6100M Select - 87.000€
John Deere 6120M Premium - 117.000€

Massey Ferguson 5711M - 100.000 € - Kasım teslim
Massey Ferguson 5S.105 - Fiyat yok, Mart teslim

Kredi ve takas imkanıyla beraber en mantıklısı 6100M gibi. Ancak onun da bizi zorlayacak tek kötü yönü PowrQuad 16+16 şanzımanlardaki en yavaş vitesinin bile bizim 5083E'nin A3 vitesinden hızlı olması, verimli arpa tarlalarında balya bağlarken hızlı gelebilir. Ama hız aralıkları oldukça düşük bir şanzıman, vitesler birbirine yakın, bu yönden genel tarla uygulamalarında standart bir 16+16'da daha iyi olabilir.

Bakacağız duruma artık.
Akif hayırlısı olsun ama bencede bir sıfır alın yoksa sizn kazanç tamire gidiyor gibi belki yılda büyük paralar kazanıyorsunuz ama elimizde olan massey uzun süredir bizde ve kaza yaptığımız için olan bakım hariç öyle kayda değer bir para harcamadık bu sene keyfe keder biraz harcayalım diyoruz. Birde traktör fazla mı çalışıyor aceba sizde ondan mı bu kadar arıza yapıyor
 
Selamlar ahali. Geçen 5083E'yi tekrar servis yolcusu yaptık. 3. ve 4.vites senkromeçini bitirdi. 4'de takılı kaldı. Önceki özel servis 10 tane çocuk eleman çalıştırdığı için 100 saatlik süreçte bayağı bi küçük arıza yaşadık. Boşu boşuna koltuk sensörü kitlemişler şimdi anlıyorum. Senkromeçler yan sanayi takıldığı için ve parçaları tutturmak için takılan 3 tane pimin biri çıkıp senkromeçi bitirmiş. Önceki sahibinin kırdığı çatalı hiç düzeltmemişler bile. Sanki bu motor bozulsun da tekrar yapayım niyetiyle yapmışlar. Servisten, satan galeriden ve önceki sahibinden yana yüzümüz gülmedi. Hergün rastladığım eksik parçaları görünce hayretle karşılıyorum. Normalde çok güzel motor ama inanın bıkma derecesine geldim, bir daha da 2.el motor almayız. Sürpriz yumurta gibi. Ama JD'nin tadı ayrı yaa...

Şimdi Aksaray yetkili JD servisinde. Şaşırtıcı şekilde önceki Konya'daki özel servisten daha ucuz işçilik maliyetleri var (öncekini sadece bundan tercih etmiştik). Çoluk çocuğa traktör ellettirilmiyor. Traktör geçen ay 60 bin yediğinde bazı yerlerinden yağ kaçırıyordu, onları sıkmıştım. Beyni tutan vidalardan 1'ini takmamışlar bile, orayı da yük altında patlatmıştık. Sonra aynı özel servis gelip birde vida ve yeni oringi takmak için para aldı.

Kısacası John Deere söz konusuysa yetkili servis, orjinal parça, orjinal bakım ürünleri şart.

Aldığım fiyatları da paylaşayım. Yine John Deere'den devam etmek istiyorum çünkü şans işi olan sıkıntıları dışında çok memnumum, İşi garantiye alıp sıfırdan devam etmek şart. Aşağıdaki fiyatların hepsi Aksaray bayilerinden alındı. Ufak pazarlıklar söz konusu olabilirmiş. Konya fuarında Euro bazında bu fiyatlar %20 civarı daha uygundu. Satış fiyatlarını geçtim, liste fiyatları da euro bazında artmış.

Deutz Fahr 5095G - 62.000€ - Ocak teslim
Deutz Fahr 5105G - 68.000€ - Ocak teslim

John Deere 6100M Select - 87.000€
John Deere 6120M Premium - 117.000€

Massey Ferguson 5711M - 100.000 € - Kasım teslim
Massey Ferguson 5S.105 - Fiyat yok, Mart teslim

Kredi ve takas imkanıyla beraber en mantıklısı 6100M gibi. Ancak onun da bizi zorlayacak tek kötü yönü PowrQuad 16+16 şanzımanlardaki en yavaş vitesinin bile bizim 5083E'nin A3 vitesinden hızlı olması, verimli arpa tarlalarında balya bağlarken hızlı gelebilir. Ama hız aralıkları oldukça düşük bir şanzıman, vitesler birbirine yakın, bu yönden genel tarla uygulamalarında standart bir 16+16'da daha iyi olabilir.

Bakacağız duruma artık.
Birde işine karışmak gibi olmasın ama ortalama söylediğin rakamlar 2 milyon civarı bunlara yıllık ödemeler 500 bin civarı felan gelir bunlar bayağı büyük rakamlar gibi bence ziraat bankası aracılığıyla bile olsa faiz ve kasko felan da tutar biraz dikkat etmek lazım
 
Akif hayırlısı olsun ama bencede bir sıfır alın yoksa sizn kazanç tamire gidiyor gibi belki yılda büyük paralar kazanıyorsunuz ama elimizde olan massey uzun süredir bizde ve kaza yaptığımız için olan bakım hariç öyle kayda değer bir para harcamadık bu sene keyfe keder biraz harcayalım diyoruz. Birde traktör fazla mı çalışıyor aceba sizde ondan mı bu kadar arıza yapıyor
İnşallah Ufuk abi. Traktör 4993 saate. Alalı tam 1 sene oldu, 700 saat yaptı. İçeride her senkromeç bitirdiğinde sanzıman yağı + filtre değişmesi şart olduğu için ek olarak en az 4500-5000 TL maliyet biniyor (orjinal). Yağ petrol ofisi olursa 2500 TL'ye varıyor. Her seferinde bu bizi zorluyor.

Aslında bir dişli kırma dağıtma olayı yok. İçerde küçük bi sıkıntı olsa bile traktörün bölünmesi şart bu da 4.000 TL'den aşağı değil. Çekici masrafı da 1000 TL derken açılış direkt 10.000 ile başlıyor. Senkromeç orjinal adet 180$ . Vites çatalı 70$ (pek yedek parça olarak alınmadığı için orjinal olarak şuan yokmuş, 15 gün parçanın gelmesini bekleyebilirmişiz, kaynatsak iş görürmüş). Dolar bazında baktığımızda aslında ucuz ama malum TR şartları... Gerçi bunların hiç başımıza gelmemesi lazımdı, bunlar kronik arızası değil. Önceki sahibi traktörle ne macera yaşadıysa, özel servis hangi mantıkla tamir ettiyse (!) alakasız alakasız sıkıntı çıkıyor.

Normalde bu modellerde tek dikkat edilmesi gereken nokta yağ temizliği. Malum römork alışverişi çok oluyor, ilk yabancı pis yağ karışımından direksiyon zor dönmeye başlıyor. Silaj sezonu falan derken direksiyon takılmaya başlıyor vs. İlerleyeb aşamalarda yağ iyice kirlenirse, kaba pislikler yabancı traktörden bu traktöre girerse tombul valf bozuluyor. Tamam yağına dikkat ettik, bi baktık bizim beyin gitmiş zamanında... Valf değişse de shuttle ve debriyaj tam anlamıyla yumuşak kavramıyor. Debriyaj elektronik ve kavrama alanı bayağı bir daralmış, 2cm'lik bir alanda debriyaj kavrıyor veya boşa alıyor. Bu sensöründen kaynaklı oda 190$. Onun dışında debriyaja basıldığı zaman traktör sadece ayırıyor, normal 5083E'lerde debriyaj ayrıyken çıt çıt ses veren bir mekanizma var (bir kaç $) . Bu mekanizma beyine N komutu verir normalde. Önceki sahibi onu da sökmüş ne zoruna gittiyse. Debriyajı kaldırırken shuttle'dan kalkmış gibi sinyal algılaması lazım traktörün. Normal şartlarda çok akıllı ve uysal bir traktör yani ama bizimki şuan deli 🙂. Tombul valf tikaliyken ekipmana düz 4.vitesle yanaşmak zorunda kaldığımı bilirim, şimdi fena değil. Beyin yine de değişmeli 1600$.

Yani içinden çıkılmaz bir hal aldı. Şuanki arızası hariç shuttle için 1800$ gibi bütçe ayırmak gerek. Neyse ki onlar için traktörün açılmasına gerek yok, evde takarlar. Galeri, özel servis, önceki sahibi bermuda şeytan üçgeni misali. Hepsine ayrı ayrı sevgilerimi iletiyorum. Sıfır bu yüzden şart oldu. Yoksa çok güzel traktör.

2.soruna geliyorum abi. Ziraat Bankası max. 1milyon sabit faizli ve subvansiyonlu kredi veriyor. İthal traktörler için subvansiyon dahil yıllık %12.75 faiz var. 5 yıl ödemeli, ek masraflar hariç senelik 327.000 TL ödeme çıkıyor. 5 sene sonra paranın daha da pul olacağını hepimiz biliyoruz. Şimdilik düşünme aşamasındayız.
 
İnşallah Ufuk abi. Traktör 4993 saate. Alalı tam 1 sene oldu, 700 saat yaptı. İçeride her senkromeç bitirdiğinde sanzıman yağı + filtre değişmesi şart olduğu için ek olarak en az 4500-5000 TL maliyet biniyor (orjinal). Yağ petrol ofisi olursa 2500 TL'ye varıyor. Her seferinde bu bizi zorluyor.

Aslında bir dişli kırma dağıtma olayı yok. İçerde küçük bi sıkıntı olsa bile traktörün bölünmesi şart bu da 4.000 TL'den aşağı değil. Çekici masrafı da 1000 TL derken açılış direkt 10.000 ile başlıyor. Senkromeç orjinal adet 180$ . Vites çatalı 70$ (pek yedek parça olarak alınmadığı için orjinal olarak şuan yokmuş, 15 gün parçanın gelmesini bekleyebilirmişiz, kaynatsak iş görürmüş). Dolar bazında baktığımızda aslında ucuz ama malum TR şartları... Gerçi bunların hiç başımıza gelmemesi lazımdı, bunlar kronik arızası değil. Önceki sahibi traktörle ne macera yaşadıysa, özel servis hangi mantıkla tamir ettiyse (!) alakasız alakasız sıkıntı çıkıyor.

Normalde bu modellerde tek dikkat edilmesi gereken nokta yağ temizliği. Malum römork alışverişi çok oluyor, ilk yabancı pis yağ karışımından direksiyon zor dönmeye başlıyor. Silaj sezonu falan derken direksiyon takılmaya başlıyor vs. İlerleyeb aşamalarda yağ iyice kirlenirse, kaba pislikler yabancı traktörden bu traktöre girerse tombul valf bozuluyor. Tamam yağına dikkat ettik, bi baktık bizim beyin gitmiş zamanında... Valf değişse de shuttle ve debriyaj tam anlamıyla yumuşak kavramıyor. Debriyaj elektronik ve kavrama alanı bayağı bir daralmış, 2cm'lik bir alanda debriyaj kavrıyor veya boşa alıyor. Bu sensöründen kaynaklı oda 190$. Onun dışında debriyaja basıldığı zaman traktör sadece ayırıyor, normal 5083E'lerde debriyaj ayrıyken çıt çıt ses veren bir mekanizma var (bir kaç $) . Bu mekanizma beyine N komutu verir normalde. Önceki sahibi onu da sökmüş ne zoruna gittiyse. Debriyajı kaldırırken shuttle'dan kalkmış gibi sinyal algılaması lazım traktörün. Normal şartlarda çok akıllı ve uysal bir traktör yani ama bizimki şuan deli 🙂. Tombul valf tikaliyken ekipmana düz 4.vitesle yanaşmak zorunda kaldığımı bilirim, şimdi fena değil. Beyin yine de değişmeli 1600$.

Yani içinden çıkılmaz bir hal aldı. Şuanki arızası hariç shuttle için 1800$ gibi bütçe ayırmak gerek. Neyse ki onlar için traktörün açılmasına gerek yok, evde takarlar. Galeri, özel servis, önceki sahibi bermuda şeytan üçgeni misali. Hepsine ayrı ayrı sevgilerimi iletiyorum. Sıfır bu yüzden şart oldu. Yoksa çok güzel traktör.

2.soruna geliyorum abi. Ziraat Bankası max. 1milyon sabit faizli ve subvansiyonlu kredi veriyor. İthal traktörler için subvansiyon dahil yıllık %12.75 faiz var. 5 yıl ödemeli, ek masraflar hariç senelik 327.000 TL ödeme çıkıyor. 5 sene sonra paranın daha da pul olacağını hepimiz biliyoruz. Şimdilik düşünme aşamasındayız.
Anladım inşallah hayırlısı olur sezon da sizin net kazancınız 1 buçuk milyona felan yaklaşmalı bence demirin bu kadar zorlandığı ortamda size noluyor dur birde Allahtan bu traktörü önünden verince biraz daha kolay olur almanız bu arada mesela siz sıfır bir traktör alsanız sizi 5 sene idare eder en az
 

Benzer Konular