Fendt 313 mü, Massey Ferguson 5S.135 mi, Claas Arion 450 mi, Deutz 6135C Warrior RV SHİFT mi, John Deere 6120M mi, John Deere 6130M mi, sizce hangisi?

Sizce hangi traktör?

  • Fendt 313

    Kullanılan: 17 47.2%
  • Claas Arion 450

    Kullanılan: 2 5.6%
  • Deutz Fahr 6135C Warrior RV SHİFT

    Kullanılan: 3 8.3%
  • Massey Ferguson 5S.135

    Kullanılan: 4 11.1%
  • John Deere 6130M

    Kullanılan: 1 2.8%
  • John Deere 6120M

    Kullanılan: 4 11.1%
  • John Deere 6140 M

    Kullanılan: 5 13.9%

  • Kullanılan toplam oy
    36

Fendt in olduğu yerde hicbirzaman kıyas kabul edilmez, ama her çiftçi de fendt kullanamaz ,yani biraz fazla elektronik Türk çiftçisine göre. Benim oyum JD 6r 130 veya MF 6s 145. Bunlar her çiftçiyi mutlu edecek traktörlerdir bence.
Şuan çoğu traktör artık teknolojik olmaya başladı, ama tabiki Fendt başka bir şey :)
 
120m premium almak yerine 140m select plus tercih etmek daha mantıklı çünkü daha ucuz. 140m select plusta tam otomatik vites, kabin süspansiyonu var sadece kolçak yok, sağ yanda her şey. claasın son sahibi olmak bir yana servis ve yedek parçanın sorun olacağı kanaatindeyim kesinlikle tercih etmezdim. deutz 6c serisini 5s ve 6m in yanında tercih etmezdim. masseydende jonderedende memnun kalırsınız. benim tercihim jondere olurdu. şasesi içi dışı her tarafına hastayız. 140m select plus alın
Hocam Select Plus ile Premium arasındaki farklar nedir acaba? Baktım ama böyle net bir karşılık göremedim. Konsolun olmaması çok bir problem yaratmaz ama tabi ergonomi olarak konsol olması güzel olur. Tabi arada fiyat farkı çok olursa görmezden gelinebilir. Massey Ferguson 5S 145 Exculusive TLS modeli ile John Deere 6140 M arasındayız John Deere TLS standart galiba şuan sağlamlık olarak John Deere tartışılmaz ama yakıt konusu düşündürüyor sadece bu iki seçenekten sizce hangisi olmalı?
 
Hocam Select Plus ile Premium arasındaki farklar nedir acaba? Baktım ama böyle net bir karşılık göremedim. Konsolun olmaması çok bir problem yaratmaz ama tabi ergonomi olarak konsol olması güzel olur. Tabi arada fiyat farkı çok olursa görmezden gelinebilir. Massey Ferguson 5S 145 Exculusive TLS modeli ile John Deere 6140 M arasındayız John Deere TLS standart galiba şuan sağlamlık olarak John Deere tartışılmaz ama yakıt konusu düşündürüyor sadece bu iki seçenekten sizce hangisi olmalı?
traktörün hepsi aynı yakar. selectplusta konsol yok, aydınlatma premium değil, uydu alt yapısı yok vs. tls ve kabin süpansiyonu var. vites otomatik bence bunlar yeterli. 140m 5s145in önüne geçer. 145 oldu mu 6s olmalı bence. 140m le 6s145i kıyaslayacak olursakta jd tavsiye edilir
 
Hocam pulluk, kazayağı, mibzer vb gibi rutin işlerde kullanılacak. Balya vb işlere kullanmıyoruz. Case ve New Holland'a karşı ısınamadık biraz ön yargı var pek sıcak bakmıyoruz şuan Massey Ferguson 5S 145 mantıklı gelmeye başladı. John Deere yakıt olarak bizi düşündürdüğü için kararsızlık var. Yoksa John Deere sağlamlık kalite olarak kendini ispatlamış marka sadece yakıt olayı işte. Birde Massey Ferguson'un Joystick gibi sezgisel kullanışı hoşumuza giden unsur.

5s 135 kullanıcısıyım.Genel olarak güzel yakıt fena değil.5li 14 no otomatik pullukla buğday anızında 2 2.5 litre yakıyor ve 6-7 km hızla gidiyor.Performans orta düzey konforu çok üst seviye.Joystick çok kullanışlı, koltuk kabin çok rahat ses neredeyse hiç yok ve çok geniş.
 
traktörün hepsi aynı yakar. selectplusta konsol yok, aydınlatma premium değil, uydu alt yapısı yok vs. tls ve kabin süpansiyonu var. vites otomatik bence bunlar yeterli. 140m 5s145in önüne geçer. 145 oldu mu 6s olmalı bence. 140m le 6s145i kıyaslayacak olursakta jd tavsiye edilir

Hocam r desen neyse kabul ama 6140m donanım olarak 6s in çok çok gerisinde.Üstelik ağırlığıda çok yetersiz.
 
Hocam pulluk, kazayağı, mibzer vb gibi rutin işlerde kullanılacak. Balya vb işlere kullanmıyoruz. Case ve New Holland'a karşı ısınamadık biraz ön yargı var pek sıcak bakmıyoruz şuan Massey Ferguson 5S 145 mantıklı gelmeye başladı. John Deere yakıt olarak bizi düşündürdüğü için kararsızlık var. Yoksa John Deere sağlamlık kalite olarak kendini ispatlamış marka sadece yakıt olayı işte. Birde Massey Ferguson'un Joystick gibi sezgisel kullanışı hoşumuza giden unsur.
Çevrede mısır tarımı ağırlıkta olduğundan MF ye de biz fazla ısınamıyoruz.
MF 5455 modeli yan köyümüzde çalışabiliyor.
MF 5612 , pullukta çekiş düşüklüğü sebebiyle satıldı.
MF 6714 ise kumsal tarlada çalıştığından çalışmaya devam ediyor.
Kara toprak tarlalarda pullukta istediğimiz randımanı göremiyoruz.
JD , ağır toprak işlemeye girdiğinde bizi korkutmuyor aksine gücünü hissettiriyor.
Eski nesil Fendt 313 serisi denginde T5 115 kullanıyoruz , yazılımda olduğundan gayette başarılı sayılır.
Motor güç yönetimi olarak eski traktörlere aşina olduğumuzdan ,
Motor haritasının ;
1300-1700 rpm sabit tork aralığı ,
2100-2200 rpm tork, güç çizgisi kesişim devri,
2100-2500 rpm sabit güç aralığı ,
En az yakıt bölgesi devirleri 2000-2500 rpm olan traktör motorları bulunmuyor.
Fendt 700 serisinde motor tepkiselliğini iyileştirmek için
1500 rpm max tork devri , 1900 rpm max güç tepesi motor haritasını Gen6 seride 1800 rpm max güç tepesi şekline çevirdi.
Fendt 300 - 500 serilerinde 1400-1700 rpm en az yakıt bölgesi nitelikleri korunuyor.
Bu durum Perkins motor kullanıcıları için uygundur.
Ama Fiat , Steyr motor sürücüleri için aykırılık taşır.
Motorda zamanlama kayıplarının kısıtlanarak devirle , daha az güç kesintisi yaşayarak motor gücü yönetimi yapalım isteklerimizi kısıtlıyor.
Fiat 54C ,
1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ,
Kioti DK 551C ,
1000-1700 rpm sabit tork aralığı , 2500 - 2800 rpm sabit güç aralığı . 3000 rpm max çalışma devri.
Kioti 'de ön kepçe işlerinde vites değiştirme ihtiyacı az olur, devirle daha çok idare edilebilir.
Fakaaat , pulluk sürümüne girdiğimizde , zor alanlarda,
Fiat motor gibi 1500 rpm le sürerkene 2200 rpm devirlere çıktığımızda motor tam gücünü alamadığımızdan yaş alanlarda batıp kalabiliriz.
Traktör efsane oldu, zaten iş yapamadı ki , ne zor gördü.:rolleyes:
Kademesiz şanzımanlı traktörlerde zamanlama kayıplarının kısa olması motor tepkiselliği için olumlu özelliktir.
Bugün hava yağmurluydu,
Mısır yerlerinde bozma sürüm yapacağız.
Pro dizel 3 lt/dk , euro dizel ise 3,5 lt/dk yakıt tüketimi yaptırıyor.
Yakıtı çokta düşünmeyiz, ürün para etmiyor.
 
Hocam r desen neyse kabul ama 6140m donanım olarak 6s in çok çok gerisinde.Üstelik ağırlığıda çok yetersiz.
Hocam traktörün konforu sekmemesi ve az ses alması. Tableti seven evinde oynasın massey beni yorduktan sonra donanım felan boş. Jonderede olmayıp 6s te olan ÖNEMLİ bir donanım söyler misiniz. M serisinin tek kusuru itec basic olan sıra sonu dönüş sisteminin yetersiz olması. Hidrolik kalkıp inince kuyruk milini durduruyor, çiftçeker, difransiyel kilidi açıyor kapatıyor ama devir, vites ayarlamıyor, dönerli pullukta hidroliği kaldırdığında pulluğu çevirmiyor vs. R serisi masseyin dengi değil ki rakibi olsun onu karşılaştırma gereği bile duymuyorum. Ağırlığa gelince yetersiz demek için tarlada yarıştırmak lazım. 140m in biri vgt biri wastegate olan çift turbosu bi 6s eder. Her şeye yüzünden bakmayın ikisininde kaputunu kaldırın bi bakın bakalım hangisi neye benziyor. Ayrıca masseyin 250şer kg jantlarda 265 kg karın altında ağırlığı var. Ağır demek için 140m e 765 kg ekleyip kıyaslamak lazım. Ağırlık gerekiyorsa jant ağırlıklı sipariş edilebilir 140
 
Son düzenleme:
@The_Hoca fitili sen ateşliyorsun hocam birazda yok rektefelik motor yok tork eğrisi falan
Yazılım sonrası 6714 kaleşnikof oldu diyorum:)
Isuzu tekeri gibi kütür kütür söktü harmansonu sürümünde, önce çizelle sonra rotille özel mesai yaptırdı bana
Harmansonu jd filosu olan arkdaşa denk geldim 5li patlama çekerken
6330 6430 6830 6930 kullanıyor, ben lastiğime acıdığım için gazlamadan gidiyorum, ben haydeyim biraz dedi geçti direksiyona gazladı, makine gürüldüyormuş meğerse dedi hayran kaldı indi
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: The_Hoca
Hocam traktörün konforu sekmemesi ve az ses alması. Tableti seven evinde oynasın massey beni yorduktan sonra donanım felan boş. Jonderede olmayıp 6s te olan ÖNEMLİ bir donanım söyler misiniz. M serisinin tek kusuru itec basic olan sıra sonu dönüş sisteminin yetersiz olması. Hidrolik kalkıp inince kuyruk milini durduruyor, çiftçeker, difransiyel kilidi açıyor kapatıyor ama devir, vites ayarlamıyor, dönerli pullukta hidroliği kaldırdığında pulluğu çevirmiyor vs. R serisi masseyin dengi değil ki rakibi olsun onu karşılaştırma gereği bile duymuyorum. Ağırlığa gelince yetersiz demek için tarlada yarıştırmak lazım. 140m in biri vgt biri wastegate olan çift turbosu bi 6s eder. Her şeye yüzünden bakmayın ikisininde kaputunu kaldırın bi bakın bakalım hangisi neye benziyor. Ayrıca masseyin 250şer kg jantlarda 265 kg karın altında ağırlığı var. Ağır demek için 140m e 765 kg ekleyip kıyaslamak lazım. Ağırlık gerekiyorsa jant ağırlıklı sipariş edilebilir 140

6140 m boş halde 5700 kg, 5s 135 boş halde 5450kg.6s saymıyorum bile..
6s in ön ve arka aks kalınlığı 140m eder.
Hidroliği kaldırınca difransiyel kilidinden çıkmasını özellikten sayıyorsan benim 2015 model 5450 de bile var o.
Joystick yok, kabin çok dar, M serisi Türkiyeye soyup soğana çevirilmiş vaziyette geliyor.Daha arka jantta ağırlık olanı bırak ön ağırlıkları bile tam olan 140m görmedim ben.Asansör çeki yine aynı.
 
6140 m boş halde 5700 kg, 5s 135 boş halde 5450kg.6s saymıyorum bile..
6s in ön ve arka aks kalınlığı 140m eder.
Hidroliği kaldırınca difransiyel kilidinden çıkmasını özellikten sayıyorsan benim 2015 model 5450 de bile var o.
Joystick yok, kabin çok dar, M serisi Türkiyeye soyup soğana çevirilmiş vaziyette geliyor.Daha arka jantta ağırlık olanı bırak ön ağırlıkları bile tam olan 140m görmedim ben.Asansör çeki yine aynı.
masseyin kabini mi geniş 😀😀😀😀 yanına adam oturamıyor başı değmekten. 6s145 in boş ağırlığı 5800 kg, 6140m in boş ağırlığı 5800 kg. kalın olan akslar bi **** benzemiyor demekki
 
Hocam senin boy 2.5 metre filan herhalde oraya başın değiyorsa.En azından yan koltukta biri otururken önünden biri rahatlıkla inip binebiliyor.
hocam M serisinin kabini dar kabul ediyoruz. Ama masseyin kabinide dar. 8s kabini çok güzel kabin keşke 5s 6s 7s ede aynı kabini kullansalar. masseyde gerçekten hostes koltuğunda oturanın başı sol taraf kapının üstüne değiyor
 
@The_Hoca fitili sen ateşliyorsun hocam birazda yok rektefelik motor yok tork eğrisi falan
Yazılım sonrası 6714 kaleşnikof oldu diyorum:)
Isuzu tekeri gibi kütür kütür söktü harman sonu sürümünde, önce çizelle sonra rotille özel mesai yaptırdı bana
Harman sonu jd filosu olan arkadaşa denk geldim 5li patlama çekerken
6330 6430 6830 6930 kullanıyor, ben lastiğime acıdığım için gazlamadan gidiyorum, ben haydeyim biraz dedi geçti direksiyona gazladı, makine gürüldüyormuş meğerse dedi hayran kaldı indi
Deuthz 6160 TTV , yazılımla 200 hp , gürüldemiyor mu sanki.
Turbosu max 2 bar basınçla çalışıyor.
Mercedes motor, Steyr sürücüsü olarak sürüş konforuna bakıyoruz.
1000-2000 rpm stabile yakın sabit tork çizgisi , 1600 rpm max tork , 2000 - 2400 rpm sabit güç aralığı genel karakteristiktir.
Deuthz 6160 TTV ,
1200-1800 rpm sabit tork aralığı ve 1900-2200 rpm sabit güç aralığı verdiğinden Mercedes motor karakterine yakınlık taşıyor.
Steyr 768 i 3 soklu 12" pullukla mısır yeri bozma sürümlerinde çektiği kadar 2300-2400 rpm devirle kullanırız.
Buğday yeri hazırlama hafif sürümlerinde 1800 rpm motor devriyle süreriz.
4 silindir atmosferik motorda ve 6 silindir CRDi motorda böyle haritalar mevcutken ,
toprak işleme yapmamız için 90-130 hp aralığındaki motorların sabit tork ve güç aralığı devir konumları utulity , çiftlik içi kullanım için çok değişkenlik göstermiştir.
Her yiğidin yoğurt yiyişi ayrıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mmurat
Deuthz 6160 TTV , yazılımla 200 hp , gürüldemiyor mu sanki.
Turbosu max 2 bar basınçla çalışıyor.
Mercedes motor, Steyr sürücüsü olarak sürüş konforuna bakıyoruz.
1000-2000 rpm stabile yakın sabit tork çizgisi , 1600 rpm max tork , 2000 - 2400 rpm sabit güç aralığı genel karakteristiktir.
Deuthz 6160 TTV ,
1200-1800 rpm sabit tork aralığı ve 1900-2200 rpm sabit güç aralığı verdiğinden Mercedes motor karakterine yakınlık taşıyor.
Steyr 768 i 3 soklu 12" pullukla mısır yeri bozma sürümlerinde çektiği kadar 2300-2400 rpm devirle kullanırız.
Buğday yeri hazırlama hafif sürümlerinde 1800 rpm motor devriyle süreriz.
4 silindir atmosferik motorda ve 6 silindir CRDi motorda böyle haritalar mevcutken ,
toprak işleme yapmamız için 90-130 hp aralığındaki motorların sabit tork ve güç aralığı devir konumları utulity , çiftlik içi kullanım için çok değişkenlik göstermiştir.
Her yiğidin yoğurt yiyişi ayrıdır.
El yumruğunu bilmeyen kendi elini balyoz sanarmış ya bizimkisi o hesap
Hocam biz senin kadar teknik veriden anlamadığımız için gözleme dayalı yorum yapabiliyoruz.
Kullanıcı olarak bana göre çekiyle ilgili bir iki karine var
1 traktör gizli patnajlı gidiyorsa
2 traktör zor yere çattığında bayılmıyor ve fazla devir düşmeden hızlıca altını eşiyorsa
3 emsalllerine göre yakıt durumu iyiyse
O traktörle kaygısızca toprak işçiliği yapılır
Sizin yazdığınız verilerdeki durumlar büyük balya gibi kuyruk mili işlerinde daha net şekilde anlaşılacaktır.
İki yıl yazılımdan mahrum kalma konusuna iyi dikkat çektiniz, ben de garantisinin dolmasını bekledim ve garanti dolana kadar hayal ettiğimiz şekilde çalışamadık.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Şuan çoğu traktör artık teknolojik olmaya başladı, ama tabiki Fendt başka bir şey :)
Traktörlerin pulluk kullanabilme kabiliyetleri arasında farklar var.
Fendt 313 , çizi dışı 3 soklu dönerli pulluk kullanabiliyor.
Motor devri 1550 rpm devire sabitlenir , zorlanmalarda 1800 rpm devire çıkınca gayet iyi kaçabilir.
Yalnız tekerleri yere geniş basan büyük ebatlı kullanmak gerekiyor.
5 soklu 14-16 " pulluk kullanacaksanız 516 model daha iyi tercih olabilir.

JD 6100 M serisi motor gücü yönetimi olarak utulity kullanıma yatkınlık taşıyor.
Zor alan için toprak işleme yapacak seri 6R serisi olur.
Motor tepkiselliği Fiat motorda olduğu gibi 1500 rpm den 2000 rpm devire çıkmalarda güç artışı iyi hissedilir.
JD deki fark 1400 devirden 1900 rpm devire çıkar.
Devir konumlarının biraz farklı şekli kullanılır.

Sürüm hızı tercihiniz ne olur , arazinin taş v.s. durumu nasıldır.
 
Traktörlerin pulluk kullanabilme kabiliyetleri arasında farklar var.
Fendt 313 , çizi dışı 3 soklu dönerli pulluk kullanabiliyor.
Motor devri 1550 rpm devire sabitlenir , zorlanmalarda 1800 rpm devire çıkınca gayet iyi kaçabilir.
Yalnız tekerleri yere geniş basan büyük ebatlı kullanmak gerekiyor.
5 soklu 14-16 " pulluk kullanacaksanız 516 model daha iyi tercih olabilir.

JD 6100 M serisi motor gücü yönetimi olarak utulity kullanıma yatkınlık taşıyor.
Zor alan için toprak işleme yapacak seri 6R serisi olur.
Motor tepkiselliği Fiat motorda olduğu gibi 1500 rpm den 2000 rpm devire çıkmalarda güç artışı iyi hissedilir.
JD deki fark 1400 devirden 1900 rpm devire çıkar.
Devir konumlarının biraz farklı şekli kullanılır.

Sürüm hızı tercihiniz ne olur , arazinin taş v.s. durumu nasıldır.

Hoca sen neden bahsediyorsun.Fendt 313 Türkiyenin en ağır toprağında dahi 4 14 dönerli pulluğu hoplatır.
Sen hiç 516 yı yakından gördün mü?
5 li 14 onun arkasında süpürge gibi durur.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Hoca sen neden bahsediyorsun. Fendt 313 Türkiye'nin en ağır toprağında dahi 4 14 dönerli pulluğu hoplatır.
Sen hiç 516 yı yakından gördün mü?
5 li 14 onun arkasında süpürge gibi durur.
Fendt 313 , traktör genel ağırlığı ne kadar geliyor, 5 ton civarı değil miydi?
Fendt 516 yı yakından görmedik.
 
Büyük alet kullanmakta bir ayrıcalık görüyor çiftçilerimiz. Halbuki 5li pullukla 5,5 km ile gidilip, 4lü pullukla 7 km ile gidilirse; 4lüyle sürümde daha fazla iş çıkartılır. Traktörün alan bazlı az yakması için sürümde hızlı gitmesi şart. Nadas hızı 7 km nin altında olursa benim gözümde o pulluk o traktöre büyüktür. Ekipman alırken güzel hesap yapmak lazım. Eşte dostta seçeneklerden varsa mutlaka denemek lazım. Pulluğunda görevini düzgün yapması için, sapları tam gömmesi için ideal hız 7 km benim izlenimim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilyas35

Benzer Konular