selamün aleyküm bilgisi olan arkadaşlarımız yardımcı olursa sevinirim turbolu motora intercooler takılırmı? takılırsa pompa sibob ve üst kapagı degiştirmek gerekiyormu
normal bir intercoolerin fiyatı kaçparaya cıkar tüm masraflar
zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s 2011 de çıkacak tüm traktörlerde varki o zaten ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dadem gül link=topic=40379.msg356048#msg356048 date=1299691528' Alıntı:başağın yeni tiplerinin hepsinde orjinal turboıntercoller var.başakcılarda bu sıkıntı olmaz.![]()
başakta 2007-2008 den beri vardı.eee diğer modellerde başağa ayak uydursun artık dimi. ;D ;D ;DYALNIZTÜRK_TR link=topic=40379.msg356786#msg356786 date=1299765210' Alıntı:zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s 2011 de çıkacak tüm traktörlerde varki o zaten ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
onlara neden takmışlarya gerek yoksa???fatih ödemişli link=topic=40379.msg358160#msg358160 date=1299880429' Alıntı:bence taktırma gerek olsa zaten fabrıka takardı 100 110 luklarında var hattatın noo*-*-
teşekkürlerOkayKANGAL link=topic=40379.msg358368#msg358368 date=1299930120' Alıntı:sitemizde bu konu son zamanların en çok tartışılan konusu .. elimden geldği kadar herkesin yazdıklarını okumaya çalışıyorum . TURBOşarj sistemler artık , bir çok usta ve firma tarafından traktörlere sonradan uygulanmaya başladı . Hatta bu konuda mevzubahis olan intercooler sistemlerde artık pek çok kişi tarafından , eski tip motorlara takılmaya başlandı . Sanırım pahalı yakıt , yeni traktör fiyatlarının çok yüksek olması mekine sahiplerini bu yola sevketti . Mesleğim gereği zamanında okulda bu sistemlerle ilgili hayli hesaplar yapmıştık . Bunlara dayanarak elimden geldiği kadar ilgili konularda bazı durumları açıklama yapmya, fikirlerimi belirtmeye çalışıyorum .
Sitede bu konular tartışılırken , farazi yada göz kararı yorumlar havada uçuşmakta . Örneğin bu konudada olduğu gibi ' intercooler uyguladığın zaman , turbodan tek farkı havanın soğutulması , kışın motora ayarmı yapıyorsun ' şeklindeki tamamen düz mantığa dayalı yorumlar gibi , ' Taktır kardeşim , hiç bir şey olmaz , çok ta iyi olur ' gibi , ' Sakın yaptırma , olmaz ' gibi .
Yaşadığım yerdede ve tahminim ülkemizdeki bir çok yerdede bu sistemleri getiren bayiiliğini yapan , montajını yapan ustalar ne kadar konuya hakimler buda tartışılır durumda . Ülkemizde sanayii kültüründe elindeki sistemi bir an önce satıp , parasını amanın dışında , müşteriyi en doğru şekilde yönlendiren , yoğurdunun birazda ekşi olduğundan haberi olan kaç esnaf yada usta var , derin şüphelerim var .
Son beş seneye kadar ülkemizde kadastro çalışmaları hızlanana kadar birçok kimse ( bizde dahil ) tam olarak işlediği arazinin yüz ölçümünü tam olarak bilmiyordu bile . - ki yapılan yapılan kadostro çalışmasınında durumu ortada - . Ama nedense iş yakıt , zaman , çekiş , güç vb teknik terimlere gelince herkes klavye başında ustaların ustası oluyor . Dikkat edelim farazi konuşurken , kimse tek bir terim bile kullanmıyor . Sitemizde bir elin parmağını geçmeyecek kadar insan rakamlarla vede bilimsel verilerle bir şeyler anlatmaya çalışıyor . 'İş' nedir ? birimi nedir ? , ' Güç ' nedir ? birimi nedir ? , 'Tork ' ndir , birimi nedir ? Temel olarak bunlar nasıl hesaplanır ? Azda olsa araştırmadan yakıt sarfiyatı , traktörün motorunun nasıl modifiye olacağı konusunda fikir üretebiliyoruz .
En basiti yakıt sarfiyatı konusunda zamana göremi , birim zamandaki yapılan işe göremi , birim işe göre mi yakıt hesaplanır yda tğüm bu veriler ne şekilde değerlendirilir , kimsenin elinde net bir veri yok vede buna bende dahilim .
Bir dizel motor sisteminde hiç bir sistem lineer şekilde değildir yani örneğin turboda verdikçe pistona havayı aynı oranda güç artar motor çok çeker şeklinde bir hesap yöntemi yoktur . Mekanik sistemler optimum yani en uygun verimli sınırlar içerisinde çalışır . Bunlar en temel fizik yasalarıdır . En asgari şekilde bir şeyler bilmeden farazi yorumlar , insanı yanılta bilir .
Sanırım biraz fazla uzadı , bunlar benim naçizane fikirlerim ... bilmem anlatabildim mi ?