Hocam traktörün neredeyse sesi bile değişmiyor kuyruk milini çalıştırdığımda. Dolu boş fark etmiyor. O yüzden gaz vermiyorum.
Massey 240S denedik bir süreliğine gaz vermesem hemen stop ediyor traktör mecbur gaza abanıyorduk onda. Bu John Deere 'ların kuyruk mili çok güçlü.
Traktörün sesinin değişmemesi az yakıp sağlıklı çalıştığı anlamına gelmez ki.
Tek frenle dönüş yapmak için traktörün stop etmemesi için tercih edilir, mazot pompası motora gaz verir.
50-75 hp sınıfı traktör motorlarının çoğunluğunun 1800 rpm devirde motor yük dengeleme devri bulunur.
Endüstriyel motorlar, jeneratörle elektrik üretmek veya bir makineyi sabit hızla çevirmek için dizayn ediliyor.
Tork, güç eğrisi kesişim devri 1800 rpm ve X tipinde motor haritasına sahiptir.
JD 5055E modelinde , nominal 40,5 kw, max 45 kw, 213 nm. , 1400 rpm max tork , 2400rpm max güç , tork artış yüzdesi %26 .
1800 rpm de 1. yük dengeleme devri bulunmaktadır.
5 m^3 , çift yatay helezonlu yem karma makinesini Steyr 8073S , 1800 rpm motor devriyle karıştırabiliyor.
52 kw , 215 n.m. , 1600 rpm max tork , 2500 rpm max güç , tork artış yüzdesi %20 .
Perkins motorda 1350 rpm max tork , 2000 rpm max güç , tork yedekleri %30 gibi.
En az yakıt noktaları 1400 ve 1800 rpm .
Max tork noktası 1400 rpm olan motorun en az yakıt bölgesi devirleri 1400 rpm devir içinde olmayabilir.
Landini Globus serisinde 1800-2200 rpm sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesi devirleri var.
Same 70 , 1000-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi.
Kuyruk mili 1000 rpm seçildiğinde motor devri 1200 rpm devirde en az yakıt bölgesi içinde çalışabiliyor.
Traktörün ebatları büyük olup güç alınabildiği gibi küçük ebatlı traktörden de yeter güç ihtiyaçları sağlanabiliyor.
JD motorların 1400-1900 rpm aralığında az yakma huyları olur, yolda bile 1500 rpm devirle kullanmak gerekir.
Mevcut motor haritasına göre de 1500 rpm motor devri yem karmaya uygunmuş gibi duruyor.