John Deere 5055E Yem Karmada Hangi Kuyruk Mili Devrini Kullanmalıyım? 540 vs 540E


John Deere 5055E Tek çeker traktörümüz var. Fimaks 3.5 metre küp yem karma makinasıyla günlük 30 dakika yem karıyor. Hangi kuyruk mili devrinde çalıştırmam yakıt açısından daha verimli olur?

NOT: Traktöre hiç gaz vermiyorum, gaz vermeden çevirebiliyor. Massey 240S de gaz vermediğimde gücü yetmiyordu.
 
540e de daha düşük motor devrinde kullanabilirsin ve yakıttan tasarruf edersin. Yem karma takmadığım için bilemiyorum makina doluyken zorlar mı? Traktöre gaz vermek gerekir mi? Ama çok güç gerektirmeyen kuyruk mili işlerinde 540e ile yaparsan daha düşük devirlerde 540 deviri bulduğun için tasarruf edersin
 
Yem karma tork gerektiren bir ekipmandır.
Ve 540 d/d yavaş ve güçlüdür.
540/e yani 750d/d ise hızlı ve daha güçsüz ve dayanıksız hareket eder.
O yüzden ekipmanlara göre bu seçenekler değişir.
Mesela, tamburlu biçerde,540e ile iyi iş çıkarırken,aynı performansı gezer patos veya gübre römorkunda gösteremez.
 
Yakit zaman ekonomisi için 750 veya 540 e
Yem karmanin dayanıklı uzun ömürlü kullanımı için 540

Traktörü kullanırken ilk kalkış nasıl önemli ise düşük uygun vites ile kalkariz yüklü iken

Genelde yüklü iken ilk kalkışlar uygun devirde olmalı yüksek devirde kalkış olursa sıkıntı bekle ozaman
Yem karma ilk önce içindeki malzeme kıyılıp karşıncaya kadar zorlanıyor sonradan kıyıp karıştırma olunca biraz rahatlıyor boşaltirkende rahat oluyor
 
Biz rölantide 1000 devirde calıstırıyoruz. Yakıt olarak ölçmedim ama hesaplıdır diye düşünüyorum. Makina üstünde 540 devir diyor. kuyruk mili 1000 devirde iken 12 gazda 540 ı yakalıyor makina. Sizin traktörünüzde 750 devirde 14-15 gazda 540 ı yakalar. çok az gaz vererek 750 devirde calıstırılabilir. Yalnız biz makinayı yemleri koymadan çalıştırmaya başlıyoruz. Yem dağıtana kadar hiç durmuyor. Yani makinayı doldurup sonra birden calıstırmıyoruz
 
Arkadaşlar traktör hiç zorlanmıyor o yüzden gaz verme gereği duymuyorum. Ağzına kadar doldursam yine zorlanmıyor, yakıttan tasarruf için hiç gaz vermiyorum.
Anladığım kadarıyla 540E(750) devire traktörler daha az gaz vererek çıkıyor. O yüzden bu devirde kullanmak mantıklı geldi.
 
Hiç gaz vermeden ciddi çevirme gücü isteyen bi makinayı çalıştırmak traktöre zarar verebilir diye düşünüyorum, bence 540 da rölanti devrinin minimum 400 devir üzerinde çalıştırılmalı
Hocam traktörün neredeyse sesi bile değişmiyor kuyruk milini çalıştırdığımda. Dolu boş fark etmiyor. O yüzden gaz vermiyorum.
Massey 240S denedik bir süreliğine gaz vermesem hemen stop ediyor traktör mecbur gaza abanıyorduk onda. Bu John Deer'ların kuyruk mili çok güçlü.
 
540E devri 540 devire göre birkaç gaz daha dusukken 540 devri yakalıyor. Ben en zor işlerden olan sulama pompasinda kullanıyorum. 540 ile 16 gaz verdiğim motora 540E ile 13 gaz veriyorum. Birim zamanda aynı sayıda devir atıyor kuyruk mili. Bu da yakıta yansıyor.
Ancak traktorunuzde Turbo varsa yeterli yaglamayi yapabilmesi için en azından rolantinin 3 - 4 gaz üstünü vermek motor ömrü açısından önemlidir. Yakıttan tasarruf edeyim derken motoru yemeyin. Madem gaz vermeden 540E ile çalıştırıyorsunuz. 540 ile 3 gaz fazla verin. Sonucta akşama kadar çalışmayacak o motor. Ne kadar fazla yakabilir ki?
 
Yakıt için hangi devir konusuna yorum yapamıcam. Ancak mesleğim gerekiği yıllarca çiftliklerde farklı m3 traktörler ve yem karma makineleri ile çalışma şansım oldu. Burda önemli olan konu bence makinenin kaç devirde çalışması gerektiği. Çünkü yemin sağlıklı parça büyüklüğü ve karışma oranına gelebilmesi için. Bu da hayvan sağlığı için.
Şu da var 5m3 makineye 3105 D takmıştık 3 adet kare balyası stop ettirmişti 😊. Tamamen kullanılan kaba yemlerin yaş veya kuru olması ile
alakalı o da.
 
Hocam traktörün neredeyse sesi bile değişmiyor kuyruk milini çalıştırdığımda. Dolu boş fark etmiyor. O yüzden gaz vermiyorum.
Massey 240S denedik bir süreliğine gaz vermesem hemen stop ediyor traktör mecbur gaza abanıyorduk onda. Bu John Deere 'ların kuyruk mili çok güçlü.
Traktörün sesinin değişmemesi az yakıp sağlıklı çalıştığı anlamına gelmez ki.
Tek frenle dönüş yapmak için traktörün stop etmemesi için tercih edilir, mazot pompası motora gaz verir.
50-75 hp sınıfı traktör motorlarının çoğunluğunun 1800 rpm devirde motor yük dengeleme devri bulunur.
Endüstriyel motorlar, jeneratörle elektrik üretmek veya bir makineyi sabit hızla çevirmek için dizayn ediliyor.
Tork, güç eğrisi kesişim devri 1800 rpm ve X tipinde motor haritasına sahiptir.
JD 5055E modelinde , nominal 40,5 kw, max 45 kw, 213 nm. , 1400 rpm max tork , 2400rpm max güç , tork artış yüzdesi %26 .
1800 rpm de 1. yük dengeleme devri bulunmaktadır.
5 m^3 , çift yatay helezonlu yem karma makinesini Steyr 8073S , 1800 rpm motor devriyle karıştırabiliyor.
52 kw , 215 n.m. , 1600 rpm max tork , 2500 rpm max güç , tork artış yüzdesi %20 .
Perkins motorda 1350 rpm max tork , 2000 rpm max güç , tork yedekleri %30 gibi.
En az yakıt noktaları 1400 ve 1800 rpm .
Max tork noktası 1400 rpm olan motorun en az yakıt bölgesi devirleri 1400 rpm devir içinde olmayabilir.
Landini Globus serisinde 1800-2200 rpm sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesi devirleri var.
Same 70 , 1000-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi.
Kuyruk mili 1000 rpm seçildiğinde motor devri 1200 rpm devirde en az yakıt bölgesi içinde çalışabiliyor.
Traktörün ebatları büyük olup güç alınabildiği gibi küçük ebatlı traktörden de yeter güç ihtiyaçları sağlanabiliyor.
JD motorların 1400-1900 rpm aralığında az yakma huyları olur, yolda bile 1500 rpm devirle kullanmak gerekir.
Mevcut motor haritasına göre de 1500 rpm motor devri yem karmaya uygunmuş gibi duruyor.
 
Traktörün sesinin değişmemesi az yakıp sağlıklı çalıştığı anlamına gelmez ki.
Tek frenle dönüş yapmak için traktörün stop etmemesi için tercih edilir, mazot pompası motora gaz verir.
50-75 hp sınıfı traktör motorlarının çoğunluğunun 1800 rpm devirde motor yük dengeleme devri bulunur.
Endüstriyel motorlar, jeneratörle elektrik üretmek veya bir makineyi sabit hızla çevirmek için dizayn ediliyor.
Tork, güç eğrisi kesişim devri 1800 rpm ve X tipinde motor haritasına sahiptir.
JD 5055E modelinde , nominal 40,5 kw, max 45 kw, 213 nm. , 1400 rpm max tork , 2400rpm max güç , tork artış yüzdesi %26 .
1800 rpm de 1. yük dengeleme devri bulunmaktadır.
5 m^3 , çift yatay helezonlu yem karma makinesini Steyr 8073S , 1800 rpm motor devriyle karıştırabiliyor.
52 kw , 215 n.m. , 1600 rpm max tork , 2500 rpm max güç , tork artış yüzdesi %20 .
Perkins motorda 1350 rpm max tork , 2000 rpm max güç , tork yedekleri %30 gibi.
En az yakıt noktaları 1400 ve 1800 rpm .
Max tork noktası 1400 rpm olan motorun en az yakıt bölgesi devirleri 1400 rpm devir içinde olmayabilir.
Landini Globus serisinde 1800-2200 rpm sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesi devirleri var.
Same 70 , 1000-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi.
Kuyruk mili 1000 rpm seçildiğinde motor devri 1200 rpm devirde en az yakıt bölgesi içinde çalışabiliyor.
Traktörün ebatları büyük olup güç alınabildiği gibi küçük ebatlı traktörden de yeter güç ihtiyaçları sağlanabiliyor.
JD motorların 1400-1900 rpm aralığında az yakma huyları olur, yolda bile 1500 rpm devirle kullanmak gerekir.
Mevcut motor haritasına göre de 1500 rpm motor devri yem karmaya uygunmuş gibi duruyor.
Hocam öylede yakıta biner ama. Hiç zorlanmadığı yerde gaz vermek mantıksız geliyor. Bunun traktöre zararı olur mu orası tartışılır.
Bu arada traktörün bu detaylı bilgisine nereden ulaştınız bende incelemek isterim, linki mesaj veya yorum olarak atabilirsiniz.
 
Hocam öylede yakıta biner ama. Hiç zorlanmadığı yerde gaz vermek mantıksız geliyor. Bunun traktöre zararı olur mu orası tartışılır.
Bu arada traktörün bu detaylı bilgisine nereden ulaştınız bende incelemek isterim, linki mesaj veya yorum olarak atabilirsiniz.
Bir çok markanın teknik verilerini bilgisayarımda tutuyorum.
Dosya yükleme özelliği önceden forumda kullanılırdı ama şimdi paylaşım yapamıyoruz, unfortunately.
 
Hocam öylede yakıta biner ama. Hiç zorlanmadığı yerde gaz vermek mantıksız geliyor. Bunun traktöre zararı olur mu orası tartışılır.
Bu arada traktörün bu detaylı bilgisine nereden ulaştınız bende incelemek isterim, linki mesaj veya yorum olarak atabilirsiniz.
katılıyorum. Bizim makina yatay. traktör 100 bg. rölanti zaten 900 devir. O sebeple sıkıntı olmuyor zaten 1000 devire alınca 11 gaza çekioyrum. Siz 540e de çevirtsenizde sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.
Traktörün sesinin değişmemesi demek motora yük binmemesi demek. Yük binse gazlı çalışmak daha mantıklı ama motor üstünde yük yokken 14-15 gaz vermek israf bence.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt