Landini 5-120, Kubota M5112, Erkunt Haşmet 110 Lüks CRD Tavsiye

Traktör Tavsiyesi


  • Kullanılan toplam oy
    24

Kağıt kalem alıp modelleri yazıp çalışmak lazım tabi hangi bölgedesiniz etrafınızda bu güçte hangi traktörler kullanılıyor ne işte kullanacaksınız bunlarda önemli , kendi bölgem için mesela bu 3 model ben yaptığım işe uygun ama farklı iş yaptığım illerde uygun olmaz
Dersimizi çalışıp geldik, belli olmuyor mu. :rolleyes::cool:
 
Hocam Landini hakkında siz ne diyorsunuz, 5-100 ve 5-120'nin motorları aynı mı FPT' nin sitesinde farklı beygir güçleri için farklı grafikler var sizin yorumunuzu bekliyorum.

F36 , Euro5 motorun haritasına baktığımızda :
90 kw, 490 n.m. tork , %30 gibi tork rezervi görülüyor.
Tork eğrisi biraz tepe yapan, kubbemsi , 1400 rpm max tork , 1400-1600 rpm stabile yakın ve sonradan 2500 rpm devire azalan yapısı var. Motor 2600 rpm devir çevirebilir.
Tork , güç eğrisi kesişim devri , 1700 rpm ,
Sabit güç aralığı , 2000-2500 rpm aralığında görülüyor.
Motorun en az yakıt bölgesi hakkında bilgi görünmüyor.
Motor haritasında yazılımlı NH T5 EC modeldeki gibi 1200-1800 rpm sabit tork aralığı görmedik.
Sabit güç aralığının devir konumunun 1800-2300 rpm aralığından 2000-2500 rpm aralığına geçmiş olması motorun zamanlama kayıplarını etkileyecektir.
Aktif çalışma devir aralığı 1300-2500 rpm aralığı olur , 12*12 şanzıman kullanıldığında yol kullanımlarında fazla eksik görülmez, motor ve vites uyumu sırıtmaz, yığdırma olmaz, kullanım devirleri açılıyor.
36 F - 12 F , şanzıman kullandığımızda , 1600 rpm sabit tork aralığının son devriyle 2000 rpm sabit güç aralığının başındaki devirlerde Power shift vites geçişleri olur ,
NH T5070 , MF 5450 , JD 5100R , 6330 gibi motorların tork rezervleri daha iyi olduğundan zor ve yaş araziye girdiğimizde motor devri sabit kalabilen traktörlerde powershift vites geçişleri daha kullanışlı olabilir.
Mazot pompası ayarlı bir Mc Cormick C 95 Max modelle , 5 - 120 modelin ağır arazi performansları bir birine yakın olabilir, farz ederiz. (Pratikte nasıl olur, bilemeyiz.)
Motor haritasındaki pürüzsüzlük olarak NH T5 ve Case 115 U model daha iyi görünüyor.
Ağır hizmet tipi şanzıman bulunuyor ve batakta tekerleri çapraza vermez.
Landini 5 120 , yürüyen konusunda bilgimiz bulunmuyor.
Yazılımla yapılabilecek iyileştirmeler olsa da tarla da yapabilecekleri bellidir.
Potinger de sıra başında rölanti gazda stop etmeyen bir traktör görüntüsü alamadık.
 

F36 , Euro5 motorun haritasına baktığımızda :
90 kw, 490 n.m. tork , %30 gibi tork rezervi görülüyor.
Tork eğrisi biraz tepe yapan, kubbemsi , 1400 rpm max tork , 1400-1600 rpm stabile yakın ve sonradan 2500 rpm devire azalan yapısı var. Motor 2600 rpm devir çevirebilir.
Tork , güç eğrisi kesişim devri , 1700 rpm ,
Sabit güç aralığı , 2000-2500 rpm aralığında görülüyor.
Motorun en az yakıt bölgesi hakkında bilgi görünmüyor.
Motor haritasında yazılımlı NH T5 EC modeldeki gibi 1200-1800 rpm sabit tork aralığı görmedik.
Sabit güç aralığının devir konumunun 1800-2300 rpm aralığından 2000-2500 rpm aralığına geçmiş olması motorun zamanlama kayıplarını etkileyecektir.
Aktif çalışma devir aralığı 1300-2500 rpm aralığı olur , 12*12 şanzıman kullanıldığında yol kullanımlarında fazla eksik görülmez, motor ve vites uyumu sırıtmaz, yığdırma olmaz, kullanım devirleri açılıyor.
36 F - 12 F , şanzıman kullandığımızda , 1600 rpm sabit tork aralığının son devriyle 2000 rpm sabit güç aralığının başındaki devirlerde Power shift vites geçişleri olur ,
NH T5070 , MF 5450 , JD 5100R , 6330 gibi motorların tork rezervleri daha iyi olduğundan zor ve yaş araziye girdiğimizde motor devri sabit kalabilen traktörlerde powershift vites geçişleri daha kullanışlı olabilir.
Mazot pompası ayarlı bir Mc Cormick C 95 Max modelle , 5 - 120 modelin ağır arazi performansları bir birine yakın olabilir, farz ederiz. (Pratikte nasıl olur, bilemeyiz.)
Motor haritasındaki pürüzsüzlük olarak NH T5 ve Case 115 U model daha iyi görünüyor.
Ağır hizmet tipi şanzıman bulunuyor ve batakta tekerleri çapraza vermez.
Landini 5 120 , yürüyen konusunda bilgimiz bulunmuyor.
Yazılımla yapılabilecek iyileştirmeler olsa da tarla da yapabilecekleri bellidir.
Potinger de sıra başında rölanti gazda stop etmeyen bir traktör görüntüsü alamadık.
Çok teşekkür ederim hocam peki 5-100 ve 5-120'nin motorları aynı mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Teşekkür ederim.
Konuya şu notu düşme gereği hissettik.
Deuthz TCD 3.6 lt , Euro 5 motor haritasında ,
Euro 3 motora nazaran daha yumuşak ve yayvansı tork grafiği konulmuş, başlangıç değeri çok düşük kalmıyor.
Başlangıç torku , 350 - 450 n.m. gibi değilde , 400-450 n.m. gibi max torka daha yakın bir değer giriliyor, bitişte benzer şekilde.
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
Eski nesilde, başlangıç torku çok düşük kalıp sinme hareketleri olabiliyordu , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı şeklindeydi.
Biraz devirleri farklılaştırılmış , fakat zamanlama kayıpları 600 rpm olarak korunmuştur,
Eski nesil Same Explorer motor grafiği , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı şeklini göremiyoruz.
Zamanlama kayıpları kısa olduğundan dolayı traktör 15*15 şanzımanla kullanmaya uygun düşmez.
Satış müdürü , 8*8, 12*12 şanzımanları çiftçiler artık bırakmalıdır, mazot sarfiyatı artıyor, demiş.
FPT motora , 1300-2500 rpm devir aralığını kullanabileceğinden 500-600-700-800 rpm aralıklı vitesler koyulabilirken,
600 rpm zamanlama kayıplı motora en fazla 600 rpm aralıklı vitesler koyulabilir.
FPT 3,6 lt lik motorun başlangıç torku eski nesle göre sanki biraz daha düşük kalmış gibi duruyor.
Balye bağlama performansı olarak 500 rpm sabit güç aralığı bulunduğundan FPT motor bir tık önde olacaktır.
24*24 şanzıman olduğunda ara hız ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacaktır.
NH T5 in motor haritası 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı verebilmekte Deuthz , 6185 , 9340 modelle benzerlik gösterir.
İnovatif gelişim gerekiyorsa Deuthz bu motor haritasını 5 sınıfına getirip 30*30 şanzımanla kullanışlı hale getirebilir.
Eski nesil traktör sürüşlerine alışmış sürücülerde 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , kullanıma biraz aykırı düşüyor.
Traktörde ilk aranan devirler genelde 1400-1500-1600-1800 olur ama 1800 rpm deviri arayacak sürücü sayısı azdır.
Traktörü 2200 rpm devire gazlayacağız 1800 rpm devire düşünce vites düşeceğiz.
Fiat veya Same traktörü 2200 rpm devire gazlayacağız , 1500-1600 rpm devire düşünce vites düşeriz.
Bunun için 12*12 vites FPT 3,6 lt , Euro5 motorda kullanışlıdır , Deuthz 3,6 lt Euro5 motorda kullanışsız olacaktır.
Hele de motoru 1500 rpm devire çekin 1400 rpm devirde pullukla sürüm yapın diyen çıkarsa traktör, traktör olmaktan çıkar, ves selam.
 

Konuya şu notu düşme gereği hissettik.
Deuthz TCD 3.6 lt , Euro 5 motor haritasında ,
Euro 3 motora nazaran daha yumuşak ve yayvansı tork grafiği konulmuş, başlangıç değeri çok düşük kalmıyor.
Başlangıç torku , 350 - 450 n.m. gibi değilde , 400-450 n.m. gibi max torka daha yakın bir değer giriliyor, bitişte benzer şekilde.
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
Eski nesilde, başlangıç torku çok düşük kalıp sinme hareketleri olabiliyordu , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı şeklindeydi.
Biraz devirleri farklılaştırılmış , fakat zamanlama kayıpları 600 rpm olarak korunmuştur,
Eski nesil Same Explorer motor grafiği , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı şeklini göremiyoruz.
Zamanlama kayıpları kısa olduğundan dolayı traktör 15*15 şanzımanla kullanmaya uygun düşmez.
Satış müdürü , 8*8, 12*12 şanzımanları çiftçiler artık bırakmalıdır, mazot sarfiyatı artıyor, demiş.
FPT motora , 1300-2500 rpm devir aralığını kullanabileceğinden 500-600-700-800 rpm aralıklı vitesler koyulabilirken,
600 rpm zamanlama kayıplı motora en fazla 600 rpm aralıklı vitesler koyulabilir.
FPT 3,6 lt lik motorun başlangıç torku eski nesle göre sanki biraz daha düşük kalmış gibi duruyor.
Balye bağlama performansı olarak 500 rpm sabit güç aralığı bulunduğundan FPT motor bir tık önde olacaktır.
24*24 şanzıman olduğunda ara hız ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacaktır.
NH T5 in motor haritası 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı verebilmekte Deuthz , 6185 , 9340 modelle benzerlik gösterir.
İnovatif gelişim gerekiyorsa Deuthz bu motor haritasını 5 sınıfına getirip 30*30 şanzımanla kullanışlı hale getirebilir.
Eski nesil traktör sürüşlerine alışmış sürücülerde 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , kullanıma biraz aykırı düşüyor.
Traktörde ilk aranan devirler genelde 1400-1500-1600-1800 olur ama 1800 rpm deviri arayacak sürücü sayısı azdır.
Traktörü 2200 rpm devire gazlayacağız 1800 rpm devire düşünce vites düşeceğiz.
Fiat veya Same traktörü 2200 rpm devire gazlayacağız , 1500-1600 rpm devire düşünce vites düşeriz.
Bunun için 12*12 vites FPT 3,6 lt , Euro5 motorda kullanışlıdır , Deuthz 3,6 lt Euro5 motorda kullanışsız olacaktır.
Hele de motoru 1500 rpm devire çekin 1400 rpm devirde pullukla sürüm yapın diyen çıkarsa traktör, traktör olmaktan çıkar, ves selam.
Çok teşekkür ederim hocam
 
Ekonomik şartlardan dolayı o zamanlar alamamıştık, şimdi 2017 model Erkunt Haşmet 110 Lüks CRD aldık. Kullanırken nelere dikkat etmeliyiz, ne tavsiye edersiniz?
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20240324_150504.jpg
    IMG_20240324_150504.jpg
    291.6 KB · Görüntüleme: 13
Bu tür OBD II cihazlarını kullanan var mı, bu traktörle uyumlu mu, uyumlu olup olmadığını nereden anlarım?
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2024-03-24-15-06-20-517_com.android.chrome.png
    Screenshot_2024-03-24-15-06-20-517_com.android.chrome.png
    424.1 KB · Görüntüleme: 10
  • Beğen
Tepkiler: ilyas35

Hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Ön jant ağırlıkları sökünüz.
Görüntü kirliliği yapıyor.
Deuthz CRDi ise 1400-1800 rpm sabit tork aralığı var.
Motoru toprak işleme işlerinde 1800 rpm devir ağırlıklı sürünüz.
Powershift vitesleri şanzıman yağı soğukken kesinlikle değiştirmeyiniz.
Bozuluyor, tecrübe ile sabittir.
Direksiyonu kuru olarak çevirmeye zorlamayınız.
Diğer rutin işleri kullanım kitabından bakarsınız.
 
Hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Ön jant ağırlıkları sökünüz.
Görüntü kirliliği yapıyor.
Deuthz CRDi ise 1400-1800 rpm sabit tork aralığı var.
Motoru toprak işleme işlerinde 1800 rpm devir ağırlıklı sürünüz.
Powershift vitesleri şanzıman yağı soğukken kesinlikle değiştirmeyiniz.
Bozuluyor, tecrübe ile sabittir.
Direksiyonu kuru olarak çevirmeye zorlamayınız.
Diğer rutin işleri kullanım kitabından bakarsınız.
Teşekkür ederim
Ön jant ağırlıklarının hepsini de mi sökelim sökünce zıplamaz mi?
Kullanım kitabını nereden bulabilirim?
 

Benzer Konular