TRAKTÖRDE TAM GÜÇ HANGİ DEVİRLER ARASINDA MEYDANA GELİYOR

Ynt: TRAKTÖRDE TAM GÜÇ HANGİ DEVİRLER ARASINDA MEYDANA GELİYOR

maksimum devirde yada nominal devirde denir.. maksimum devrin biraz altındada olabilir.. güç kabaca motor devri ile torkun çarpan olarak kullanıldıgı bi hesaplamada bulunur..
 
Ynt: TRAKTÖRDE TAM GÜÇ HANGİ DEVİRLER ARASINDA MEYDANA GELİYOR

.Maksimum tork dediğimiz devir aracın kitapcığında belirtilmiştir.
Maksimum tork devri tam gaz demek değildir.m.tork devrinde motorun en az yakıtla en çok iş yaptığı en kuvvetli olduğu devirdir.
Bu da traktörlerde 1400-1500 devir /dakika şeklindedir
.Bu devirlerin altındaki bir devir yeterli güç vrmeyecektir..Bu nun üzerindeki devirde gereksiz olarak yakıt yaktıracaktır. Ama Zaman kazanmak için yakıta razı olunuyorsa sorun yoktur.
Zaten sesindende anlaşılır motor kendini yıpratmaz dengeli çalışır.
 
Ynt: TRAKTÖRDE TAM GÜÇ HANGİ DEVİRLER ARASINDA MEYDANA GELİYOR

maygun10 maksimum tork devrinde traktör maksimum güçünü üretmez.. tork un tekerlere aktarımı şanzımanla olur.. maksimum devirde motor maksimum güç üretir.. güç esas olandır performansta (yakıt tüketimini katmıyorum).. traktörden aldıgınız performans esas olarak kullandıgınız devirdeki güçü dür.. tork ve devir güçün çarpanlarıdır.. tork un devir aralıgında değişme oranı devirdeki değişme oranına göre düşüktür.. onun için devir arttıkca üretilen güç artar.. vites küçültülerek devir artışı yapmak daha fazla çekiş güçü sağlar... örnegin bir rampaya girerken tam gaz gireriz motor devri düştükce vites değişiriz.. eger maksimum tork devrinde rampaya girerseni hemen motor yıgılır vites i daha erken küçültmek durumunda kalırsınız.. umarım açıklayıcı olmuştur... torku çok kafaya takmayın maksimum performans konusunda bg güçü önemlidir.. yakıt ekonomisi gibi konularda tork ön plana çıkabilir..
 
Ynt: TRAKTÖRDE TAM GÜÇ HANGİ DEVİRLER ARASINDA MEYDANA GELİYOR

ceya023 link=topic=48937.msg479533#msg479533 date=1322736843' Alıntı:
maygun10 maksimum tork devrinde traktör maksimum güçünü üretmez.. tork un tekerlere aktarımı şanzımanla olur.. maksimum devirde motor maksimum güç üretir.. güç esas olandır performansta (yakıt tüketimini katmıyorum).. traktörden aldıgınız performans esas olarak kullandıgınız devirdeki güçü dür.. tork ve devir güçün çarpanlarıdır.. tork un devir aralıgında değişme oranı devirdeki değişme oranına göre düşüktür.. onun için devir arttıkca üretilen güç artar.. vites küçültülerek devir artışı yapmak daha fazla çekiş güçü sağlar... örnegin bir rampaya girerken tam gaz gireriz motor devri düştükce vites değişiriz.. eger maksimum tork devrinde rampaya girerseni hemen motor yıgılır vites i daha erken küçültmek durumunda kalırsınız.. umarım açıklayıcı olmuştur... torku çok kafaya takmayın maksimum performans konusunda bg güçü önemlidir.. yakıt ekonomisi gibi konularda tork ön plana çıkabilir..
peki ben mf 6455 ile 4f de rampa çıkarken 4e vitesinden daha seri çıkıyo 4e 2000 devirle çıkabiliyo iken 38 km, 4f de aynı rampada 39 km 1600 1700 devirde çıkıyo bu biraz tezat olmuyomu
 
Ynt: TRAKTÖRDE TAM GÜÇ HANGİ DEVİRLER ARASINDA MEYDANA GELİYOR

6455 link=topic=48937.msg481264#msg481264 date=1322944407' Alıntı:
peki ben mf 6455 ile 4f de rampa çıkarken 4e vitesinden daha seri çıkıyo 4e 2000 devirle çıkabiliyo iken 38 km, 4f de aynı rampada 39 km 1600 1700 devirde çıkıyo bu biraz tezat olmuyomu

bu şanzımandan kaynaklı yani 4e ile 4f arasında ki oranla alakalı.. ve ayrıca kullandıgınız traktörün maksimum güç devri 2000dd sanırım agır devirli bi traktör bu tork egrisine bakmak lazım demek ki yuksek devirlerde torku bi hayli düşükmüş traktörünüzün zaten traktörünüzün maksimum devri 2200dd bu devirde maksimum güç üretmesi gerekirken daha alt devirde 2000 devirde maksimum güç üretiyor yani sizin traktörünüzün motoru biraz istisna bi motor.. .. aynı rampayı farklı yuklerde çıkarsanız vites küçültmenin daha avantajlı oldugunu görürsünüz.. ve 4f ile 1600-1700 devire düşerken traktörünüz bogulmuştur gaza sonuna kadar basıyorsunuz ve 1700dd de gidiyor traktör .. ve siz eksozdan çıkan dumanın rengine bakarsanız nekadar saglıklı bi kullanım yaptıgınızı görürsünüz.. önemli olan rahat kullanımdır o şekilde uzun süre traktörünüzü kullanırsanız motorunuz nekadar dayanır buna bilmiyorum..

biraz inceledim 6455 i acıkcası çok kısa bi aralıkta kullanımı var 1400-2200 devir aralıgında çok yuksek torklu ve agır devirli .. bu daha çok agır devirle yaptıgınız işlerde avantaj sağlar yuksek devirler motor verimi daha düşük gibi.. yani siz motora 2000 devirden sonra gaz verdiginizde motorun güçü azalıyor devri yukselsede muhtemelen 2000 devirden sonra ivmelenmeside daha yavastır...

aynı şeyi tarlada birde deneyin.. ama şanzımanın vites oranları çok önemli burada...
 
Ynt: TRAKTÖRDE TAM GÜÇ HANGİ DEVİRLER ARASINDA MEYDANA GELİYOR

ceya023 link=topic=48937.msg479533#msg479533 date=1322736843' Alıntı:
maygun10 maksimum tork devrinde traktör maksimum güçünü üretmez.. tork un tekerlere aktarımı şanzımanla olur.. maksimum devirde motor maksimum güç üretir.. güç esas olandır performansta (yakıt tüketimini katmıyorum).. traktörden aldıgınız performans esas olarak kullandıgınız devirdeki güçü dür.. tork ve devir güçün çarpanlarıdır.. tork un devir aralıgında değişme oranı devirdeki değişme oranına göre düşüktür.. onun için devir arttıkca üretilen güç artar.. vites küçültülerek devir artışı yapmak daha fazla çekiş güçü sağlar... örnegin bir rampaya girerken tam gaz gireriz motor devri düştükce vites değişiriz.. eger maksimum tork devrinde rampaya girerseni hemen motor yıgılır vites i daha erken küçültmek durumunda kalırsınız.. umarım açıklayıcı olmuştur... torku çok kafaya takmayın maksimum performans konusunda bg güçü önemlidir.. yakıt ekonomisi gibi konularda tork ön plana çıkabilir..
yokuşa girmeden önce 14 gazla gidiyorsak yokuşta biraz daha gaz pedalına dokunarak aynı devirle çıkabiliriz
 
Ynt: TRAKTÖRDE TAM GÜÇ HANGİ DEVİRLER ARASINDA MEYDANA GELİYOR

qarizmatiqa link=topic=48937.msg484127#msg484127 date=1323284246' Alıntı:
yokuşa girmeden önce 14 gazla gidiyorsak yokuşta biraz daha gaz pedalına dokunarak aynı devirle çıkabiliriz

biraz daha degil tam basıyor olmayasın farkında olmadan deviri sabit tutmak için arkasındaki yuk fazla ise çabucak yıgılır motor..
 

Benzer Konular