• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Türkiye'nin Traktörlerine Dişli Üreten Bir Fabrika (G-)

Katılım
14.10.2010
Mesajlar
1,240
Konum
Amasya

Bu fabrikaya çok yakında yolum düştü. Muazzam bir yer.Bir sürü makina çalışıyor ve çeşitli dişli sistemleri üretiyor.

244.jpg

Dövme çelikten parçalar CNC tezgahlarda dişli haline getiriliyor.

245.jpg

270.jpg
 
Katılım
14.10.2010
Mesajlar
1,240
Konum
Amasya
246.jpg

247.jpg

Tamamlanmış bir ayna dişlisi ve ham bir çelik.Bu çelik mahruti dişlisi olacak.Görsellik için kombinasyonu ben yaptım.

269.jpg

Bu fabrikada sipariş üzerine Erkunt;Tümosan ve Başak'a her çeşit orjinal dişli üretiliyor.Arkayı dağıtmakla ünlü bir markamıza da yakın zamanda ayna ve mahruti üretilmiş (sanıyorum parçacılar sipariş etti,bakalım bu firmanın ürettiğini de kırabilecek mi?).Erkunt'un ön diferansiyel dişlileri de burada yapılıyor.Fabrikayı Zeynp Hanım'ın ziyaret ettiğini de ekleyim.
 
Katılım
10.11.2013
Mesajlar
1,011
Yaş
29
Konum
Düzce
Ekli dosyayı görüntüle 41693

Ekli dosyayı görüntüle 41694

Tamamlanmış bir ayna dişlisi ve ham bir çelik.Bu çelik mahruti dişlisi olacak.Görsellik için kombinasyonu ben yaptım.

Ekli dosyayı görüntüle 41695

Bu fabrikada sipariş üzerine Erkunt;Tümosan ve Başak'a her çeşit orjinal dişli üretiliyor.Arkayı dağıtmakla ünlü bir markamıza da yakın zamanda ayna ve mahruti üretilmiş (sanıyorum parçacılar sipariş etti,bakalım bu firmanın ürettiğini de kırabilecek mi?).Erkunt'un ön diferansiyel dişlileri de burada yapılıyor.Fabrikayı Zeynp Hanım'ın ziyaret ettiğini de ekleyim.
İsmi çok mu gizli tutuluyor???
 
Katılım
14.10.2010
Mesajlar
1,240
Konum
Amasya
İsmi çok mu gizli tutuluyor???
Gizli değil.Resimler için izin aldım ama isim için izin almadım.Ben sadece dişli sistemleri nasıl yapılıyor,üzerinde çalıştığımız traktörlerin içinde ne gibi sistemler çalışıyor diye örnek olsun diye paylaştım.Bir traktör deyip geçiyoruz ama bunun gibi belki 200-300 fabrikada binlerce işçi ayrı bir yerini üretiyor,sonuçta bir eser meydana çıkıyor.Ressamın yüzlerce fırça darbesiyle harika bir resmin ortaya çıkması gibi.
 
Son düzenleme:
Katılım
08.10.2017
Mesajlar
496
Yaş
49
Konum
Adana
Eeee fabrikanın ismini yazmanın (Reklamını yapmanın ) ne gibi sakıncası var onun anlamadım?
 
Katılım
17.02.2017
Mesajlar
970
Konum
ANKARA
Fabrikada olsa kalite olmayınca sağlamlıkta olmuyor üretimin her aşamasında en öncelik kalitedir fabrikasyon olarak kırılan birçok dişliyi ostimde iş makineleri dişlisi üreten küçük bir dükkanda daha sağlam ve kaliteli olarak üretiyorlar
 
Katılım
14.10.2010
Mesajlar
1,240
Konum
Amasya
Fabrikada olsa kalite olmayınca sağlamlıkta olmuyor üretimin her aşamasında en öncelik kalitedir fabrikasyon olarak kırılan birçok dişliyi ostimde iş makineleri dişlisi üreten küçük bir dükkanda daha sağlam ve kaliteli olarak üretiyorlar
Haklısınız.Rami'de bile 3 tane söylediğiniz tipte üretici var.Ama Çerkezköy deki Akcan dişli Almanya,İtalya,Fransa,ABD,İngiltere'ye dişli satıyor.Biz de oradan gelenleri ithal traktör diye havaya çıkarıyoruz.İçlerinde belki kendi dişlilerimiz dönüyor.Kendi standartlarına uygun üretim yapılmasa adamlar parça kırdırıp mallarını rezil eder mi?Yukardaki fabrikanın Deutz Fahr ve John Deere'a parça yaptığını yazmayı unutmuşum. İş çelikte başlıyor.Çeliğin içindeki karbon ve diğer mineraller standart değilse siz istediğiniz kadar kaliteli ve hassas işleyin ,maç baştan kaybedilmiştir.Ancak bütün maddelerinde bir dayanma değeri var.Traktör çekiştirmesinde öne doğru zorlayan bir traktör diğeri tarafından geriye sürüklenirse en kalitelisi bile olsa dişliler nereye kadar dayanabilir? Ben Dilovası'n da F35 projesine kalıp yapan bir işyerini gördükten sonra Ferrari'nin içinde Türk dişlisi var deseler yadırgamam.Dişli deyip geçmeyelim,herkes Perkins'ten motor alıp traktör yapıyor,aynı motor gücünde çekişleri aynı mı? Püf noktası motorla dönen tekerler arasındaki dişlilerde.
 
Katılım
17.10.2010
Mesajlar
7,251
Konum
Çanakkale - Biga KARABİGA kasabası
Ülkemiz ve bizim için önemli konu
Gücü aktaran dişli , dişli gücü aktaramazsa güç bir işe yaramıyor
Bir defa 86 model kullandığım 65 46 fıat aynamahruti kırdı hadi benim hatamdi gençtim o zaman
Şimdi kullandığım tumosanlar in ikiside istavroz dişlilerini yedi değiştirdik
Dişli kaliteli olmayinca traktorde birde talaş cikartiyor demir talaşı bu talaş gerek sanzumanda gerek başka defransiyel motorda başka arızalar veriyor
Bilmiyorum ülkemiz bir Almanya gibi insallah kaliteli dişliler aktarma organları üretir
 
Katılım
17.06.2019
Mesajlar
1,201
Konum
samsun bafra sarıköy mah
Konu hakkında çok fazla bilgim yok, fakat mantığım diyorki önce çeliğin kalitesi , sonra nasıl bir işleme tâbi tutulduğu .bunuda yapamazsak ki yapamıyoruz yazık .millet aya çıktı50 sene önce biz jaliteli dişli üretmeye yada üretebilirmiyize seviniyoruz füşündürücü.
 
Katılım
14.10.2010
Mesajlar
1,240
Konum
Amasya
Ülkemiz ve bizim için önemli konu
Gücü aktaran dişli , dişli gücü aktaramazsa güç bir işe yaramıyor
Bir defa 86 model kullandığım 65 46 fıat aynamahruti kırdı hadi benim hatamdi gençtim o zaman
Şimdi kullandığım tumosanlar in ikiside istavroz dişlilerini yedi değiştirdik
Dişli kaliteli olmayinca traktorde birde talaş cikartiyor demir talaşı bu talaş gerek sanzumanda gerek başka defransiyel motorda başka arızalar veriyor
Bilmiyorum ülkemiz bir Almanya gibi insallah kaliteli dişliler aktarma organları üretir
Torku tork yapan aktarma organları.Talaş çıkartan dişli sistemini ilk duydum.Akcan dişlinin tanıtım filmine ve referanslarına bir göz atın.CNH,New Holland ve Dana vs var.Dana dünyadaki en iyi ön diferansiyellerden biri olarak bilinir.



Konu hakkında çok fazla bilgim yok, fakat mantığım diyorki önce çeliğin kalitesi , sonra nasıl bir işleme tâbi tutulduğu .bunuda yapamazsak ki yapamıyoruz yazık .millet aya çıktı50 sene önce biz jaliteli dişli üretmeye yada üretebilirmiyize seviniyoruz füşündürücü.
Fena değiliz galiba.
 
Katılım
17.02.2017
Mesajlar
970
Konum
ANKARA
Konu hakkında çok fazla bilgim yok, fakat mantığım diyorki önce çeliğin kalitesi , sonra nasıl bir işleme tâbi tutulduğu .bunuda yapamazsak ki yapamıyoruz yazık .millet aya çıktı50 sene önce biz jaliteli dişli üretmeye yada üretebilirmiyize seviniyoruz füşündürücü.
Yapıyoruz abi hemde yıllar öncesinden yapıyoruz örneğin skf,nsk,snr,timken bu tip firmaların rulmanı türkiyede yerli firmalarca yapılıyor sadece kutu onların kutusu malzeme bizim yerli üretimimiz sen alman malı rulman diye çok para verip aldığın rulman birebir bizim yerli rulmanimiz adam yurtdışına bile çıkarmıyor turkiyedeki depolarına koyup buradan satış yapıyorlar ama kalite olarak bizim yerli rulmanimizla aynı yalnız son yıllarda o eski çok kaliteli malzeme üreten firmalar iyice kaliteden ödün verdiler öyleki küçücük dükkanda adam koca fabrikadakinden daha kaliteli üretim yapıyor
 
Katılım
17.02.2017
Mesajlar
970
Konum
ANKARA
Haklısınız.Rami'de bile 3 tane söylediğiniz tipte üretici var.Ama Çerkezköy deki Akcan dişli Almanya,İtalya,Fransa,ABD,İngiltere'ye dişli satıyor.Biz de oradan gelenleri ithal traktör diye havaya çıkarıyoruz.İçlerinde belki kendi dişlilerimiz dönüyor.Kendi standartlarına uygun üretim yapılmasa adamlar parça kırdırıp mallarını rezil eder mi?Yukardaki fabrikanın Deutz Fahr ve John Deere'a parça yaptığını yazmayı unutmuşum. İş çelikte başlıyor.Çeliğin içindeki karbon ve diğer mineraller standart değilse siz istediğiniz kadar kaliteli ve hassas işleyin ,maç baştan kaybedilmiştir.Ancak bütün maddelerinde bir dayanma değeri var.Traktör çekiştirmesinde öne doğru zorlayan bir traktör diğeri tarafından geriye sürüklenirse en kalitelisi bile olsa dişliler nereye kadar dayanabilir? Ben Dilovası'n da F35 projesine kalıp yapan bir işyerini gördükten sonra Ferrari'nin içinde Türk dişlisi var deseler yadırgamam.Dişli deyip geçmeyelim,herkes Perkins'ten motor alıp traktör yapıyor,aynı motor gücünde çekişleri aynı mı? Püf noktası motorla dönen tekerler arasındaki dişlilerde.
Çok haklısınız hocam ancak ben kalite derken yarı mamül malzemenin disliye dönüşmesini demedim çeliğin ilk dökümünden malzemenin son üretim aşamasına kadar olan kısmına dedim yani baştan kaliteli malzemeyle işe başlarsanız sonundada kaliteli bir ürün çıkabiliyor yoksa araba firmaları kaporta sacı alımında saca bir yağmur damlası degmesiyle tonlarca hammaddeyi reddebiliyorlar yani kalite üretimin en başından başlıyor ülkemizdede gayet kaliteli firmalar mevcut
 


Üst Alt