Yerli traktörler (!) Neden pahali


Benim bildigim bir pancar motoru var , bizim icadimız başka dizel motor var mi, arastirmadım fakat aksini bilen varsa , söýlesin, yerli sandıklarımıza burdada uretsek patent parasi veriyoruz, bayi karı %20 ustudur, fabrika kärını siz duşünün, en az %50 oda en az .hepsi bize biniyor.
Devrim arabası 4.5 ayda sıfırdan eskişehir tren fabrikası mühendisleri bir fabrikadaha vardı oda tren fabrikası mühendisler sıfırdan yapıyorlar kaportasını civatasını dahil motorunuda 29 ekime yetiştiriyorlar trende yolda boyası yapılıyor benzinleri konuyor cumhurbaşkanı biniyor şöför sıkıştırınca motor bogulup stop ediyor sorunca benzin bitti diyor aslında araba boğulmuş şimdikiler gibi değil 1961 senesinin araçları gelenlerde üstüne durmuyor çürümeye bırakılıyor yapan mühendis internette var konuşması bulabilirsini burada edindikleri beceri ile 400 tren dizel lekomotif yaptık diyor %100 yerli rant için heba ediliyor tuzla jipte aynı 1987 yılın yıldızteknik üniversitesiylrdi yanılmıyorsam ortaklaşa yapılıyor %100 yerli kendi imkanlarıyla motorun üzerinde T anlemi varmış patentleri ülkemizde bazı bakanlıklara da verilmiş yıllarca emniyet ormancılara vs asıl ordu ya yapılmış yıllarca 2006 da landrover vs yandaşların kazanması için yapılmış olan araçlarıyla çürümeye bırakılmış arsaları tokiye devredilmesiyse susurlukta askerler şehit oldu adamlar tokiye inşaat yaptırdılar ev bunlar biline ordunun silah fabrikaları ne olduğu belli değil neler çürütüldü aselsan havelsan roketsan vs bunlar mücevverdi zamanında şimdi yandaşlar kazanması için çöplük oldu mühendisleri dahil öldürüldü istifa eden olmadı kirpi yapıyordu bmc adamlar el koydu onu bilen beceremdiler gittiler israile yaptırdılar daha nicesi şuhan yapılan tüm traktör otomobil vs kaportası ndaki plastiği dahil ithal kağıt fabrikalarını urda fiyatının yarısı fiyarına sattılar arsasını devlete sattılar tekrar ranta bak daha niceleri askerlerinntatbikat yaptığını görüryormusunuz araçların kaçı çalışır durumda yıllarca asker bütçenin yarısını yitor derken diyanet yimeye başladı sanki imamlar savaşacak giçbir savaşta imamlar savaşmamıştır kurtuluş savaşındada parmakla gösterilecek kadar azdır osmanlı zamnındada allah yardımcımız olsun.
 
Sözde yerli oldukları için sadece tümosan yerli gerisi dışarıdan aldığı için ve milleti kazıklamak için pahalı satıyorlar
tolsun.tümosanında yerli tarafı çokaz motor fiat alt serisi patent fiat oraya para ödeniyor motor başına diğer mazemelerde sadecce şanzıman dişlileri bir kısmı ülkemizde üretiliyor şanzıman dağilması bunyüzden kalıteli değil erkunt dökümcü hat hat hidrolik vs yanlış hatırlaöıyorsam bunlarda perkins ile deutuz motorlan satıyorlar traktörün yarı fiyatından fazlası şanzıman ile motor yabancılara gidiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: özfer10
yerli traktör diye bir şey yok.sadece montajı üretimi türkiyede olan traktörler var.türkiyede üretilen traktörlerin ana parçaları genelde dışardan temin edilir.yada üretim lisan parası ödenir.sonuç olarak döviz kuru yükselince türkiyede üretilen traktörün fiyatlarıda artıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: wallace22
NH T6080, 77000 euro ile gelmiş vakti zamanında.
Avrupa işçi maliyetleri 2000 euro dolaylarında, Türkiye'de ise zaten biliyorsunuz.
Ürünün işçilik maliyetleri azalıyor, ayrıca %21 olan gümrük maliyetleri %17 gibi seviyelere düşebiliyor.
Hadi olsun, donatı farkları v.s. , 10 000 euro maliyet azalsın.
Sonalika 65 hp standart traktörün üretim maliyeti 13000 dolardır.
Tümosan 8000 serisi, Avrupa satış fiyatı 21000 euro + vergileri var.
Zetor Major 80 , 35000 euro , Avrupa market fiyatı var.
Binaenaleyh, elma ile armut aynı sepete girdi, hatta armutlar elmaları geçecek gibi değerleme yapıyoruz.
Siz bilirsiniz, ves selam.
 
ÖTV Özel tüketim ürünlerini kapsar traktör ve ticari araçlar ÖTV ye dahil olmaz yerli traktorden ne vergi alınıyorsa ithaldende aynı vergi alınıyor yani ucuzlar yerli traktörler ortada 1 e 3 ÖTV anlatımı var herkes ne bulursa ona yakıştırıyor.
 
Motor üretmek çok maliyetli bir iştir daha doğrusu uzun ömürlü motor üretmek çok maliyetlidir ve buyuk capli traktor ureticileri dahil hazır alım yoluyla motor ve şanzıman edinirler ureten markalarin sayisi bir elin parmaklarini gecmez hatta benim bildigim 5 tane var perkins iveco john deere sisu deutz bundan gayri ureticiler varsada kucuk capli satis yaparlar yine sanzimanda ayni durum fendt disi markalar cok nadir kendine sanziman uretir fendte ise devam eden bir vario sistemi var yada mf ile claas arasindaki gima ortakligi bunlar disinda zf ile carraro disinda yaygin sanziman ureticisi pek bulunmaz yani butun markalarda durum boyleyken zorla gecimini saglayan yerli markalardan bunu beklemek olası bir durum degil eger yapacagizda yapacagiz yerli milli olacak deniyorsada devlet tumosan onculugunde firmalari toplar devlet destegi ile motor ve sanziman uretirler.
 
Traktörlerde ÖTV yok yerli ithal farketmez sadece yüzde 8 KDV var
 

Resimler ve ekler

  • 6A5BB0AC-08DC-4363-9F4F-D9F1D83E1C12.jpeg
    6A5BB0AC-08DC-4363-9F4F-D9F1D83E1C12.jpeg
    130.7 KB · Görüntüleme: 12
Paramız değersiz ne yazık ki işin özü budur. Yoksa dünyada dahi yüzde yüz yerlilik yoktur buna gerek de yoktur çünkü mali anlamda gereksiz yükleri sırtlamak demektir. Türkiye' de çok güzel tesisler var ama her şeyin başı ve sonu ekonomi. :/
 

Benzer Konular