*--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*


Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

akgul link=topic=3768.msg40159#msg40159 date=1212032909' Alıntı:
ben teşekkür ederm ferruh abi....bencede ilave ağırlıkların takılması lazer kazıya geçtiği zaman tekerleri yerden bile kesio olablr daha önceden...yakıt da fazla gibi...ewet operatörün hataları war....mesela ben yanındaydım....lazer kazıya geçti,,motor bayılmaya başladı torku düştü yemedi bidaha düştü yemedi..en düşük torka geldi gene yamedi söndü sönck adamn aya debryajda motr söndü debryajaa basıo....bitrndede ben goble cekiodum o sıra lazer gene kazı yapıodu....söndü...tam yanından geçiodum adam marşa bastı bastı calısmadı....yani süren adam a da kalıo bazı şeyler.....saygılar

akgül kardeşim:
senin anlattıklarını sanki o traktörün içindeymişim gibi hissediyorum..olayı çok iyi kavrayabiliyorum,
operatörede hak vermemek mümkün değil...koca toprak yığını arkasında makina yükten kurtulucakmııı,bayılıcakmıı...hissetmek ve tedbir almak birhayli güç..ben herzaman şunu söylemek istedim:bir transmisyonda bir hız levyesi varsa(vites diyelim)seçilen hız aralığında dört değil,altı altı değil on kademe veya tork veya buçuk herneyse olursa olsun bir an gelicek debriyaja yine ihtiyaç olucak.bak aynen anlattığın gibi...düştü düştü düştü..yetmedi debriyaja basana dek makina söndü..halbuki o levye sonsuz hız seçeneği sunabilseydi...makinanın hızı minimuma kadar düşücek ama motor sönmiyecek,kazıma bitipte makina yükten kurtulunca hızını yine olabildiğince yükseltecekti...işte bu iş cvt transmisyonlarda olabiliyor.bir arkadaş sormuştu vario ile tork konverteri arasındaki farkı anlatmıştım teknik bölümde.. işte aradaki fark bu..eğer bu makinada benzer bir transmisyon olsaydıııı...çekemediği yerde yavaşlıyacak yavaşlıyacak ve durma noktasına gelene dek yavaşlıyacaktı..ama hiçbir surette motor sönmiyecekti..işte önceki yazımda bunu anlatmak istedim. ' şanzıman motoru korumalı ' diye.şimdi o motorun söndüğü yerde(o yük altında)bir vario şanzıman olsa gaz pedalından ayağını çektiğin anda makina öylece durur.motor devrini yüseltmediğin sürece ne stop eder,ne patinaj yapar nede yürümeye niyetlenir.o şekilde saatlerce rolantide çalışır..işte fark burada..buda motoru koruma mantığı..
şimdi lazere gelince;kazıma esnasında lazerin makinanın arkasını yerden kesene dek kendisi toprağa ğömülür.çünkü çeki kolu oldukça uzun.bıçak ve kazan oldukça arkada ve arka dingile (lazerin) yakın. böyle ağır bir makineyi topraktan kesebilmek lazerin harcı değil bence.
şimdi bak bir tecrübemi söyliyecem.bunu sakın reklam olarak algılamayın..biz bu 4 mt lik lazeri 128 hp lik makineye bağladık.aynı anda çok daha güçlü bir makinede vardı yanında.bizin makinemiz üç sefer dolum yapıp gelirken diğer makine ancak ikinciye doluma gidiyordu(kazımaya) aradaki fark tamamen transmisyonun avantajı..o makinedede altı hız seçeneği var.yani bir vitesin altı değişik hızı.ancak ne yaparsa yapsın vites değiştirmeden bu iş olmuyorr.hele arazi biraz büyük ve mesafe fazla ise aradaki farkı sen hesapla artık..örneğin kazımada 1 km nin altına bile düşşe dolduğu gibi hızlanıp boşatmaya gidebiliyor.diğer makine kazımada başka boşaltmada başka vites kullanıyor buda zaman kaybı ve ekstra yakıt oluyor..hesap ortada..
bugün 820 ile pottinger jumbo 8000 i doldurmaya gittiğimde transmisyonun önemini bir defa daha
gördüm..namludaki sap fazla olunca yüksek hızda makina şisebiliyor.malum yeşil bitki ve silaj yapıyorsun aynı anda. pto devri değişmemeli ki otu iyi kıysın..bir anda makinanın boğulacağını hissedince joystığı geri alıyorsun anında yavaşlıyor..orayı geçer geçmez dokun hızlanıyor..bırakın teknik adam olmayı seyrederken bile yapılan işle transmisyonun uyumu....mükemmellikten çok öte..
aynı lazerdeki olayy.
verdiğin kıymetli yorumun için tekrar teşekkürler......sevgilerimle
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

abi cok faydalı yorumlar yapıyorsun cok teşekkürler abi....evet kademesiz şanzuman olsa cok süper oluyo mf lerin 6000 seriside lazeri hakkıyla ceker diye düşünüyorum..saygılar
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

önder çifçi link=topic=3768.msg40529#msg40529 date=1212090581' Alıntı:
akgül kardeşim:
senin anlattıklarını sanki o traktörün içindeymişim gibi hissediyorum..olayı çok iyi kavrayabiliyorum,
operatörede hak vermemek mümkün değil...koca toprak yığını arkasında makina yükten kurtulucakmııı,bayılıcakmıı...hissetmek ve tedbir almak birhayli güç..ben herzaman şunu söylemek istedim:bir transmisyonda bir hız levyesi varsa(vites diyelim)seçilen hız aralığında dört değil,altı altı değil on kademe veya tork veya buçuk herneyse olursa olsun bir an gelicek debriyaja yine ihtiyaç olucak.bak aynen anlattığın gibi...düştü düştü düştü..yetmedi debriyaja basana dek makina söndü..halbuki o levye sonsuz hız seçeneği sunabilseydi...makinanın hızı minimuma kadar düşücek ama motor sönmiyecek,kazıma bitipte makina yükten kurtulunca hızını yine olabildiğince yükseltecekti...işte bu iş cvt transmisyonlarda olabiliyor.bir arkadaş sormuştu vario ile tork konverteri arasındaki farkı anlatmıştım teknik bölümde.. işte aradaki fark bu..eğer bu makinada benzer bir transmisyon olsaydıııı...çekemediği yerde yavaşlıyacak yavaşlıyacak ve durma noktasına gelene dek yavaşlıyacaktı..ama hiçbir surette motor sönmiyecekti..işte önceki yazımda bunu anlatmak istedim. ' şanzıman motoru korumalı ' diye.şimdi o motorun söndüğü yerde(o yük altında)bir vario şanzıman olsa gaz pedalından ayağını çektiğin anda makina öylece durur.motor devrini yüseltmediğin sürece ne stop eder,ne patinaj yapar nede yürümeye niyetlenir.o şekilde saatlerce rolantide çalışır..işte fark burada..buda motoru koruma mantığı..
şimdi lazere gelince;kazıma esnasında lazerin makinanın arkasını yerden kesene dek kendisi toprağa ğömülür.çünkü çeki kolu oldukça uzun.bıçak ve kazan oldukça arkada ve arka dingile (lazerin) yakın. böyle ağır bir makineyi topraktan kesebilmek lazerin harcı değil bence.
şimdi bak bir tecrübemi söyliyecem.bunu sakın reklam olarak algılamayın..biz bu 4 mt lik lazeri 128 hp lik makineye bağladık.aynı anda çok daha güçlü bir makinede vardı yanında.bizin makinemiz üç sefer dolum yapıp gelirken diğer makine ancak ikinciye doluma gidiyordu(kazımaya) aradaki fark tamamen transmisyonun avantajı..o makinedede altı hız seçeneği var.yani bir vitesin altı değişik hızı.ancak ne yaparsa yapsın vites değiştirmeden bu iş olmuyorr.hele arazi biraz büyük ve mesafe fazla ise aradaki farkı sen hesapla artık..örneğin kazımada 1 km nin altına bile düşşe dolduğu gibi hızlanıp boşatmaya gidebiliyor.diğer makine kazımada başka boşaltmada başka vites kullanıyor buda zaman kaybı ve ekstra yakıt oluyor..hesap ortada..
bugün 820 ile pottinger jumbo 8000 i doldurmaya gittiğimde transmisyonun önemini bir defa daha
gördüm..namludaki sap fazla olunca yüksek hızda makina şisebiliyor.malum yeşil bitki ve silaj yapıyorsun aynı anda. pto devri değişmemeli ki otu iyi kıysın..bir anda makinanın boğulacağını hissedince joystığı geri alıyorsun anında yavaşlıyor..orayı geçer geçmez dokun hızlanıyor..bırakın teknik adam olmayı seyrederken bile yapılan işle transmisyonun uyumu....mükemmellikten çok öte..
aynı lazerdeki olayy.
verdiğin kıymetli yorumun için tekrar teşekkürler......sevgilerimle

USTAM çok iyi ve teknik açıdan dolu dolu anlatmışın iş makinaları motor ve hp gücüne bakarak çoğu zaman iyi yada çok iyi deriz ama siz bize transmisyonun önemini anlatnıca acaba bir yerlerde durup düşünmek geliyor doğru bildiklerimiz yanlış olabilirmi diye

TEŞEKKÜRLER
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

önder çifçi link=topic=3768.msg40529#msg40529 date=1212090581' Alıntı:
akgül kardeşim:
senin anlattıklarını sanki o traktörün içindeymişim gibi hissediyorum..olayı çok iyi kavrayabiliyorum,
operatörede hak vermemek mümkün değil...koca toprak yığını arkasında makina yükten kurtulucakmııı,bayılıcakmıı...hissetmek ve tedbir almak birhayli güç..ben herzaman şunu söylemek istedim:bir transmisyonda bir hız levyesi varsa(vites diyelim)seçilen hız aralığında dört değil,altı altı değil on kademe veya tork veya buçuk herneyse olursa olsun bir an gelicek debriyaja yine ihtiyaç olucak.bak aynen anlattığın gibi...düştü düştü düştü..yetmedi debriyaja basana dek makina söndü..halbuki o levye sonsuz hız seçeneği sunabilseydi...makinanın hızı minimuma kadar düşücek ama motor sönmiyecek,kazıma bitipte makina yükten kurtulunca hızını yine olabildiğince yükseltecekti...işte bu iş cvt transmisyonlarda olabiliyor.bir arkadaş sormuştu vario ile tork konverteri arasındaki farkı anlatmıştım teknik bölümde.. işte aradaki fark bu..eğer bu makinada benzer bir transmisyon olsaydıııı...çekemediği yerde yavaşlıyacak yavaşlıyacak ve durma noktasına gelene dek yavaşlıyacaktı..ama hiçbir surette motor sönmiyecekti..işte önceki yazımda bunu anlatmak istedim. ' şanzıman motoru korumalı ' diye.şimdi o motorun söndüğü yerde(o yük altında)bir vario şanzıman olsa gaz pedalından ayağını çektiğin anda makina öylece durur.motor devrini yüseltmediğin sürece ne stop eder,ne patinaj yapar nede yürümeye niyetlenir.o şekilde saatlerce rolantide çalışır..işte fark burada..buda motoru koruma mantığı..
şimdi lazere gelince;kazıma esnasında lazerin makinanın arkasını yerden kesene dek kendisi toprağa ğömülür.çünkü çeki kolu oldukça uzun.bıçak ve kazan oldukça arkada ve arka dingile (lazerin) yakın. böyle ağır bir makineyi topraktan kesebilmek lazerin harcı değil bence.
şimdi bak bir tecrübemi söyliyecem.bunu sakın reklam olarak algılamayın..biz bu 4 mt lik lazeri 128 hp lik makineye bağladık.aynı anda çok daha güçlü bir makinede vardı yanında.bizin makinemiz üç sefer dolum yapıp gelirken diğer makine ancak ikinciye doluma gidiyordu(kazımaya) aradaki fark tamamen transmisyonun avantajı..o makinedede altı hız seçeneği var.yani bir vitesin altı değişik hızı.ancak ne yaparsa yapsın vites değiştirmeden bu iş olmuyorr.hele arazi biraz büyük ve mesafe fazla ise aradaki farkı sen hesapla artık..örneğin kazımada 1 km nin altına bile düşşe dolduğu gibi hızlanıp boşatmaya gidebiliyor.diğer makine kazımada başka boşaltmada başka vites kullanıyor buda zaman kaybı ve ekstra yakıt oluyor..hesap ortada..
bugün 820 ile pottinger jumbo 8000 i doldurmaya gittiğimde transmisyonun önemini bir defa daha
gördüm..namludaki sap fazla olunca yüksek hızda makina şisebiliyor.malum yeşil bitki ve silaj yapıyorsun aynı anda. pto devri değişmemeli ki otu iyi kıysın..bir anda makinanın boğulacağını hissedince joystığı geri alıyorsun anında yavaşlıyor..orayı geçer geçmez dokun hızlanıyor..bırakın teknik adam olmayı seyrederken bile yapılan işle transmisyonun uyumu....mükemmellikten çok öte..
aynı lazerdeki olayy.
verdiğin kıymetli yorumun için tekrar teşekkürler......sevgilerimle
teknik yorum ... çeltik tarımı yapan çiftçilere kılavuzluk yapacak bilgiler diye düşünüyorum.....
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

akgul link=topic=3768.msg40544#msg40544 date=1212093447' Alıntı:
abi cok faydalı yorumlar yapıyorsun cok teşekkürler abi....evet kademesiz şanzuman olsa cok süper oluyo mf lerin 6000 seriside lazeri hakkıyla ceker diye düşünüyorum..saygılar

sevgili kardeşim bende bunu bekliyordum zaten....
şimdi herşey benzedi..şanzıman kademesizzz...güzell....peki ' ' TURBO CUPLING,yaniTURBO CLUTCH ' '
turbo kavrama veya eskilerin tabiri ile ' YAĞLI DEBRİYAJ ' denilen özelliği nereden bulucağız...
bu makinede mf 6000 serisinde yokki?? yani shuttle lever i nötr e almadığın sürece bu makine yürürken fren pedalına basılınca stop etmeden dururmu? eğer durabiliyorsa sorun yok stop etmez. ama durmuyorsa stop edicektir motor..ozaman deutz dan farkı kalmaz mf inde..
işte esas unsur burada..asıl fark bu..yeni yeni bu özelliği valtra nın yüksek güçteki makinelerinde uygulamaya başladılar..birileri bunu otuz senedir kullanıyor,hala kullanmakta.....
bu işi transmisyona yaptırıyor.motor ve transmisyon arasında baskı balata veya eskisi gibi türbin yok o mantığı farklı bir yöntemle uygulamışlar .çok teknik bir konu yeri burası değil.detay istenirse teknik bölüme yazarız...
yorumlarına teşekkürler....selamlar...sevgilerimle

hasat başlamış herhalde ÜRÜNÜNÜZ BOL VE BEREKETLİ OLSUN.sağlıklı ve iyi günlerde kullanmak nasip olsun....tekrar selamlar
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

çok teşekkürler...abi...sana biz sorum olcak....mesala yarı otomatik şanzımanla,düz şanzımanllı 2 traktör tarlaya girdi biri 112 hp diğeri 125hp...ikisindede 11li çizel war hangisi daha seri gider.....ben 112hp yarı otomatik şanzıman olan daha seri gider die düşünüyorum............
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

akgul link=topic=3768.msg40815#msg40815 date=1212200313' Alıntı:
çok teşekkürler...abi...sana biz sorum olcak....mesala yarı otomatik şanzımanla,düz şanzımanllı 2 traktör tarlaya girdi biri 112 hp diğeri 125hp...ikisindede 11li çizel war hangisi daha seri gider.....ben 112hp yarı otomatik şanzıman olan daha seri gider die düşünüyorum............
Benim şahsi görüşüm. Otomatik şanzıman her zaman için daha hızlı gidiyor. Çünkü vites değiştirme derdi yok. Normal bir motorda iş yaptığı vitesler sabittir. Tarlada fazla yükseltip azaltamazsın. Otomatik şanzımanda debriyaj ve yavaşlama derdi olmadığı için gazladıkça vites artışı durmadan sağlanır. Motor gidebildiği kadar vitesi otomatik seçiyor. Ama manuelde belli bi yerde sabit kalıyor. İş esnasında değiştiremiyorsun. Örnek verirsek: Diyelim bir manuel şanzıman ve birde otomatik şanzıman traktör var. Manuel olan diyelim tarlada işi 2 ci vitesle yapıyor. Otomatik şanzıman ise yer ve duruma göre kademe ve vitesleri otomatik durmadan arttırabilir. Otomatik yeri geldine manuele göre 2-3 vites çalışma esnasında yükseltebilir.
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

alipasalierkan link=topic=3768.msg40962#msg40962 date=1212241806' Alıntı:
Benim şahsi görüşüm. Otomatik şanzıman her zaman için daha hızlı gidiyor. Çünkü vites değiştirme derdi yok. Normal bir motorda iş yaptığı vitesler sabittir. Tarlada fazla yükseltip azaltamazsın. Otomatik şanzımanda debriyaj ve yavaşlama derdi olmadığı için gazladıkça vites artışı durmadan sağlanır. Motor gidebildiği kadar vitesi otomatik seçiyor. Ama manuelde belli bi yerde sabit kalıyor. İş esnasında değiştiremiyorsun. Örnek verirsek: Diyelim bir manuel şanzıman ve birde otomatik şanzıman traktör var. Manuel olan diyelim tarlada işi 2 ci vitesle yapıyor. Otomatik şanzıman ise yer ve duruma göre kademe ve vitesleri otomatik durmadan arttırabilir. Otomatik yeri geldine manuele göre 2-3 vites çalışma esnasında yükseltebilir.
faydalı bir teknik yorum diye düşünüyorum ..tebrik ederim....
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

akgul link=topic=3768.msg40815#msg40815 date=1212200313' Alıntı:
çok teşekkürler...abi...sana biz sorum olcak....mesala yarı otomatik şanzımanla,düz şanzımanllı 2 traktör tarlaya girdi biri 112 hp diğeri 125hp...ikisindede 11li çizel war hangisi daha seri gider.....ben 112hp yarı otomatik şanzıman olan daha seri gider die düşünüyorum............

Yarı otomatik olanın daha seri olacağını düşünüyorum. Bu da demek oluyor ki herşey güç demek değil. Eğer güç teknolojiyle birlikte verimli bir şekilde çalışırsa hız ve tasarruf meydana gelir. Tarlada en çok vakit harcayan şey vites değişimi ve dönüşlerdir. Bunun yanında tabiki yakıtta artıyor. Ben tarlada 2. ve 3. vitesi kullanıyorum, peki bu arasını nasıl ayarlayacaksın? Öyle gıcık yerler oluyor ki 2 çok yavaş, 3 çok hızlı geliyor. Yada tarlanın bazı mevkilerinde duruma göre vites değiştirmek lazım, bu vites değiştirme aralarında motor güçlü olsada, yanında giden ve hiç durmayan daha küçük bir motora göre daha yavaş kalır kanaatindeyim.
 

Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

Bence motorda güç kadar aktarma organları da önemli.Yani burda otomatik şanzuman daha kolaylık sağlayacaktır diye düşünüyorum.
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

Mustaf-a Eskisehiri link=topic=3768.msg40966#msg40966 date=1212243193' Alıntı:
Yarı otomatik olanın daha seri olacağını düşünüyorum. Bu da demek oluyor ki herşey güç demek değil. Eğer güç teknolojiyle birlikte verimli bir şekilde çalışırsa hız ve tasarruf meydana gelir. Tarlada en çok vakit harcayan şey vites değişimi ve dönüşlerdir. Bunun yanında tabiki yakıtta artıyor. Ben tarlada 2. ve 3. vitesi kullanıyorum, peki bu arasını nasıl ayarlayacaksın? Öyle gıcık yerler oluyor ki 2 çok yavaş, 3 çok hızlı geliyor. Yada tarlanın bazı mevkilerinde duruma göre vites değiştirmek lazım, bu vites değiştirme aralarında motor güçlü olsada, yanında giden ve hiç durmayan daha küçük bir motora göre daha yavaş kalır kanaatindeyim.
düşünce güzel .. acaba sonuç olarak VARİO transmission a mı geliyoruz..... yanılıyorsam lütfen uyarın arkadaşlar....
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

atilla link=topic=3768.msg40998#msg40998 date=1212249229' Alıntı:
düşünce güzel .. acaba sonuç olarak VARİO transmission a mı geliyoruz..... yanılıyorsam lütfen uyarın arkadaşlar....
Geliyoruz değil geldik bile bence...
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

nie vario.. mesela cvtde olablr..yada claasın kullandığı
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

Vario şanzumanlar claasın kullandığı yarı otomatik şanzuman çok farklı bildiğim kadarıyla.Eksik bilgilerim olabilir,bence en doğru yorumlar teknik kişilerden gelecektir.
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

Vario, CVT, CVX aynı prensibe sahip sanırım. Sadece markalara göre farklı isimler arz ediyor. Aynen arabalardaki turbo tabirleri gibi. Mesela Ford turbo motor yerine TDCI, Citroen ve Peugeot HDI, Volkswagen TDI, Renault DCI gibi kavramlar kullanıyor. Birde Vario daha küçük serilerde kullanılabiliyor, bu zaten en işe yarar sebebi. Şimdi Fendt 200 serisine de yapıyor, diğer markalar hep 150+ hp ' lere koyuyorlar. Yanılıyor olabilirim, düzeltirseniz sevinirim.
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

ÇağRı link=topic=3768.msg41086#msg41086 date=1212257839' Alıntı:
Vario şanzumanlar claasın kullandığı yarı otomatik şanzuman çok farklı bildiğim kadarıyla.Eksik bilgilerim olabilir,bence en doğru yorumlar teknik kişilerden gelecektir.

Çağrı CLAAS ' ın AXION ve XERION modelleri kademesiz şanzıman kullanıyor...
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

akgul link=topic=3768.msg39534#msg39534 date=1211907340' Alıntı:
saol salih....motorun sahbide memnn ama tek şikayeti serwis ve parça italyadan bir mühendis gelmş bizm tesviyecide inglzce yi iyi bilen bi arkdşnı carmş adam demişki italyan burda sorun cok kacalım demiş tesviyecide söwmüş saymış..yani tek problem parça ve serwis..bence jd daha ii deutzdan
sizin oraya gelen italyan mühendissin öyle birşey diyecegini sanmıyorum geçen beraberdik adam tam bir traktör hastası sanmıyorum o adam öyle şeyler söylesin parça konusuna gelince parça sıkıntısı fazla yok sadece cok büyük parçalarda biraz sorun yaşanıyor ama türkiyede bulunmayan parçada 1 hafta içinde getirtiliyor yani sadece parça sıkıntısı deutzda yok benim dükkanda tm 155 var 2 haftadan beri çar dişlilerini bekliyor halla gellicek ona bakarsan parçalar geldikten sonrada şanzıman ve defriyan seli sökücem bakalım onun parçaları ne zaman gelir yani her motorun artı ve eksileri var başka motorlar olsa onlarda illaki parça sıkıntısı ceker cekmez diyen yalan söyler

bu arada güzel resimler paylaşım için teşekkürler +rep
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

arkadaşlar:
akgül arkadaşıma bir soru yönelttim,tamamen yaşadığı olayla ilgili yorumlarını gönderdi.sağolsun.şimdi bakıyorum ki olay farklı boyuta gidiyor.hiçbir zaman tatsızlığa varacak düzeye getirmeyelim,lütfen.burada markaların üstünlüğünü değil,transmisyonlar arasındaki farklılığın makina üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini mukayese etmeye çalışıyoruz.
şimdi lütfen bir daha teknik bölümler ' deki(fendt) ' VARİO İLE SÜREKLİ DEĞİŞKEN ŞANZIMAN ' lar arasındaki farkları anlattığım yazıyı bir gözden geçirin,sistemileri bir mukayese edin,burada şu marka böyle o marka şöyle tartışması yapmayalım.teknik konularda işleyiş farkını anlamaya çalıştım.eğer sorduğum,olayı görerek bizzat yaşamış kişinin yorumları farklı algılanarak sevdiğim arkadaşlarım arasında bir sürtüşme ortamına sürüklenirse olaydan üzüntü duyacağımı tekrar belirtmek isterim.burada markaların değil,transmisyon sistemlerinin elverişliliğini biribirimizi kırmadan,
kişisel düşüncelerimizi yazarak fikrimizi beyan etme hakkına herkesin sahip olduğunun idraki içerisinde,olayın gerilmeden
seyredeceğini ümid ederim... sevgilerimle.....
 

Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

önder çifçi link=topic=3768.msg39699#msg39699 date=1211924543' Alıntı:
sevgili akgül kardeşim;
traktörün ağır olduğundan bahsediyorsunuz..ağır olan makineye neden hala ilave ağırlıklar konmuş?tutunma problemimi yaşanıyor? çalışma esnasında gördüğün için bu konudaki yorumun önemli.. birde bu çalışma esnasında ortalama (günlük yakıt) yakıt sarfiyatı nerelerde?
böyle mükemmel bir makinenin teknisyenleri neden makinadan kaçıyorlar ki? hani bir laf vardır..
' SATIŞLA BİTMEYEN DOSTLUK ' tarlada bitiyormu?doğrusu çok üzüldüm... hadi yerel servis eğitimsiz veya tecrübesiz diyelim..kime sığınıcaksın?yabancıya.....e yabancıda kaçarsa? ne olucak şimdi?bu nasıl anlayış?doğrusu ben yakıştıramadım...hele hele deutz gibi bir makinenin
distribitörü nasıl makinasını yolda bıraktırır..gerekirse gece gerekirse günlerce makinanın yanından ayrılmaz ya..bu iş böyle olmalı..yoksa bizmi yanlış düşünüyoruz..bizim teknik insan olarak olaya yaklaşımımız çok farklı..bence böyle servisçilik olmaz..ben bir profesyonelim.bağlı olduğum makinalar zaten sorunsuz...ancak diğer makinalardanda bir arızayla karşılassam,kesin çözüme ulaştırmadan kattiyen makinenin yanından ayrılmam..eğer şüphe duyarsam saatlerce o makinenin testi için yanında kalırım.o italyan kötü sözü değil,köteği haketmiş bence..çok üzüldüm doğrusu...
eğer aydınlatıcı bilgi verirsen sevinirim......selamlar..kolay gelsinnn...

önder bey sizkafanızı yormanıza gerk yok satıştan sonra biz müşterilerin daima yanındayız her hangi bir arıza oldugu zamanda bu olmuyor degipte kaçmıyoruzda hangi bölgede olursa 7/24 müşterimizin yanındayız bunları yapmazsan adama zaten o distribitörlügü vermezler okadar teknisyeni orda bedavaya tutmuyorlardır herhalde italyan mühendise gelince oadam onları demez bizat adamı ben tanıyorum üstüne almasınlar ama bırakın artık bu camur atmaları heryere yayılıyor ve yayılmaya devam edeceginden eminim yoksa şahsuvar kalkıpta motor fabrikası yapmaya kalkışmaz
 
Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*

birde arkadaşlar milleten duydugunuz şeylerin dogru oldugunu iyi cene bilmeden yazı yazmayın derim sonra kargaşa cıkıyor
birbirimizi kırmaya hiç gerekyok
saygılarımla
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt