Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*
akgül kardeşim:
senin anlattıklarını sanki o traktörün içindeymişim gibi hissediyorum..olayı çok iyi kavrayabiliyorum,
operatörede hak vermemek mümkün değil...koca toprak yığını arkasında makina yükten kurtulucakmııı,bayılıcakmıı...hissetmek ve tedbir almak birhayli güç..ben herzaman şunu söylemek istedim:bir transmisyonda bir hız levyesi varsa(vites diyelim)seçilen hız aralığında dört değil,altı altı değil on kademe veya tork veya buçuk herneyse olursa olsun bir an gelicek debriyaja yine ihtiyaç olucak.bak aynen anlattığın gibi...düştü düştü düştü..yetmedi debriyaja basana dek makina söndü..halbuki o levye sonsuz hız seçeneği sunabilseydi...makinanın hızı minimuma kadar düşücek ama motor sönmiyecek,kazıma bitipte makina yükten kurtulunca hızını yine olabildiğince yükseltecekti...işte bu iş cvt transmisyonlarda olabiliyor.bir arkadaş sormuştu vario ile tork konverteri arasındaki farkı anlatmıştım teknik bölümde.. işte aradaki fark bu..eğer bu makinada benzer bir transmisyon olsaydıııı...çekemediği yerde yavaşlıyacak yavaşlıyacak ve durma noktasına gelene dek yavaşlıyacaktı..ama hiçbir surette motor sönmiyecekti..işte önceki yazımda bunu anlatmak istedim. ' şanzıman motoru korumalı ' diye.şimdi o motorun söndüğü yerde(o yük altında)bir vario şanzıman olsa gaz pedalından ayağını çektiğin anda makina öylece durur.motor devrini yüseltmediğin sürece ne stop eder,ne patinaj yapar nede yürümeye niyetlenir.o şekilde saatlerce rolantide çalışır..işte fark burada..buda motoru koruma mantığı..
şimdi lazere gelince;kazıma esnasında lazerin makinanın arkasını yerden kesene dek kendisi toprağa ğömülür.çünkü çeki kolu oldukça uzun.bıçak ve kazan oldukça arkada ve arka dingile (lazerin) yakın. böyle ağır bir makineyi topraktan kesebilmek lazerin harcı değil bence.
şimdi bak bir tecrübemi söyliyecem.bunu sakın reklam olarak algılamayın..biz bu 4 mt lik lazeri 128 hp lik makineye bağladık.aynı anda çok daha güçlü bir makinede vardı yanında.bizin makinemiz üç sefer dolum yapıp gelirken diğer makine ancak ikinciye doluma gidiyordu(kazımaya) aradaki fark tamamen transmisyonun avantajı..o makinedede altı hız seçeneği var.yani bir vitesin altı değişik hızı.ancak ne yaparsa yapsın vites değiştirmeden bu iş olmuyorr.hele arazi biraz büyük ve mesafe fazla ise aradaki farkı sen hesapla artık..örneğin kazımada 1 km nin altına bile düşşe dolduğu gibi hızlanıp boşatmaya gidebiliyor.diğer makine kazımada başka boşaltmada başka vites kullanıyor buda zaman kaybı ve ekstra yakıt oluyor..hesap ortada..
bugün 820 ile pottinger jumbo 8000 i doldurmaya gittiğimde transmisyonun önemini bir defa daha
gördüm..namludaki sap fazla olunca yüksek hızda makina şisebiliyor.malum yeşil bitki ve silaj yapıyorsun aynı anda. pto devri değişmemeli ki otu iyi kıysın..bir anda makinanın boğulacağını hissedince joystığı geri alıyorsun anında yavaşlıyor..orayı geçer geçmez dokun hızlanıyor..bırakın teknik adam olmayı seyrederken bile yapılan işle transmisyonun uyumu....mükemmellikten çok öte..
aynı lazerdeki olayy.
verdiğin kıymetli yorumun için tekrar teşekkürler......sevgilerimle
akgul link=topic=3768.msg40159#msg40159 date=1212032909' Alıntı:ben teşekkür ederm ferruh abi....bencede ilave ağırlıkların takılması lazer kazıya geçtiği zaman tekerleri yerden bile kesio olablr daha önceden...yakıt da fazla gibi...ewet operatörün hataları war....mesela ben yanındaydım....lazer kazıya geçti,,motor bayılmaya başladı torku düştü yemedi bidaha düştü yemedi..en düşük torka geldi gene yamedi söndü sönck adamn aya debryajda motr söndü debryajaa basıo....bitrndede ben goble cekiodum o sıra lazer gene kazı yapıodu....söndü...tam yanından geçiodum adam marşa bastı bastı calısmadı....yani süren adam a da kalıo bazı şeyler.....saygılar
akgül kardeşim:
senin anlattıklarını sanki o traktörün içindeymişim gibi hissediyorum..olayı çok iyi kavrayabiliyorum,
operatörede hak vermemek mümkün değil...koca toprak yığını arkasında makina yükten kurtulucakmııı,bayılıcakmıı...hissetmek ve tedbir almak birhayli güç..ben herzaman şunu söylemek istedim:bir transmisyonda bir hız levyesi varsa(vites diyelim)seçilen hız aralığında dört değil,altı altı değil on kademe veya tork veya buçuk herneyse olursa olsun bir an gelicek debriyaja yine ihtiyaç olucak.bak aynen anlattığın gibi...düştü düştü düştü..yetmedi debriyaja basana dek makina söndü..halbuki o levye sonsuz hız seçeneği sunabilseydi...makinanın hızı minimuma kadar düşücek ama motor sönmiyecek,kazıma bitipte makina yükten kurtulunca hızını yine olabildiğince yükseltecekti...işte bu iş cvt transmisyonlarda olabiliyor.bir arkadaş sormuştu vario ile tork konverteri arasındaki farkı anlatmıştım teknik bölümde.. işte aradaki fark bu..eğer bu makinada benzer bir transmisyon olsaydıııı...çekemediği yerde yavaşlıyacak yavaşlıyacak ve durma noktasına gelene dek yavaşlıyacaktı..ama hiçbir surette motor sönmiyecekti..işte önceki yazımda bunu anlatmak istedim. ' şanzıman motoru korumalı ' diye.şimdi o motorun söndüğü yerde(o yük altında)bir vario şanzıman olsa gaz pedalından ayağını çektiğin anda makina öylece durur.motor devrini yüseltmediğin sürece ne stop eder,ne patinaj yapar nede yürümeye niyetlenir.o şekilde saatlerce rolantide çalışır..işte fark burada..buda motoru koruma mantığı..
şimdi lazere gelince;kazıma esnasında lazerin makinanın arkasını yerden kesene dek kendisi toprağa ğömülür.çünkü çeki kolu oldukça uzun.bıçak ve kazan oldukça arkada ve arka dingile (lazerin) yakın. böyle ağır bir makineyi topraktan kesebilmek lazerin harcı değil bence.
şimdi bak bir tecrübemi söyliyecem.bunu sakın reklam olarak algılamayın..biz bu 4 mt lik lazeri 128 hp lik makineye bağladık.aynı anda çok daha güçlü bir makinede vardı yanında.bizin makinemiz üç sefer dolum yapıp gelirken diğer makine ancak ikinciye doluma gidiyordu(kazımaya) aradaki fark tamamen transmisyonun avantajı..o makinedede altı hız seçeneği var.yani bir vitesin altı değişik hızı.ancak ne yaparsa yapsın vites değiştirmeden bu iş olmuyorr.hele arazi biraz büyük ve mesafe fazla ise aradaki farkı sen hesapla artık..örneğin kazımada 1 km nin altına bile düşşe dolduğu gibi hızlanıp boşatmaya gidebiliyor.diğer makine kazımada başka boşaltmada başka vites kullanıyor buda zaman kaybı ve ekstra yakıt oluyor..hesap ortada..
bugün 820 ile pottinger jumbo 8000 i doldurmaya gittiğimde transmisyonun önemini bir defa daha
gördüm..namludaki sap fazla olunca yüksek hızda makina şisebiliyor.malum yeşil bitki ve silaj yapıyorsun aynı anda. pto devri değişmemeli ki otu iyi kıysın..bir anda makinanın boğulacağını hissedince joystığı geri alıyorsun anında yavaşlıyor..orayı geçer geçmez dokun hızlanıyor..bırakın teknik adam olmayı seyrederken bile yapılan işle transmisyonun uyumu....mükemmellikten çok öte..
aynı lazerdeki olayy.
verdiğin kıymetli yorumun için tekrar teşekkürler......sevgilerimle