Elektrikli traktör yıllık 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlayacak


Yerli ve milli imkanlarla geliştirilen, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın deneme sürüşünü yaptığı çevre dostu elektrikli traktörle yıllık ortalama 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlanacağı tahmin ediliyor.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, elektrikli traktör Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli'nin talimatıyla Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğünce yaklaşık bir yıl süren çalışmalarla geliştirildi.

Elektrikli traktörün en önemli kısmı olan yazılımı tamamen yerli mühendislerce geliştirildi, motoru ve kablolama işlemleri Türk firmaları tarafından yapıldı.

BATARYALARIN ÖMRÜ 20 YIL

Yeni nesil 236 bataryanın kullanıldığı elektrikli traktörde, kısa sürede şarj edilmesi gibi fonksiyonları kontrol eden bir batarya yönetim sistemi yazılımı da bulunuyor.

Traktördeki bataryaların ömrü 20 yılı bulacak. Bu süreden sonra bataryalar yaklaşık yüzde 80 kapasiteyle kullanılabilecek.

Mevcut fiyat düzeyinden hesaplandığında elektrikli traktörün bataryası yaklaşık 20 lira maliyetle dolacak. İlk prototip olan 105 beygirlik elektrikli traktör, aynı güce sahip fosil yakıtlı bir traktörle kıyaslandığında yıllık ortalama 750 saatlik kullanımda 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlayacak. Traktörün vergi ve bakım masrafları da diğer traktörlere göre daha düşük olacak.


Elektrikli traktörü şarj edebilmek için şarj istasyonu kurulması gerekmeyecek, çünkü şarj için gerekli bütün sistemler traktörün içinde bulunuyor.

YILDA 10 BİN ADET ÜRETİLECEK

Seri üretime geçildiğinde yılda 10 bin adet elektrikli traktör üretilmesi hedefleniyor. Traktör için yapılacak anlaşmalar sonrasında ilk üretimin en geç bir yıl içinde gerçekleştirilmesi öngörülüyor. 65, 105 ve 250 beygir gücünde üretimi yapılacak traktörün özellikle 250 beygirlik tipinin Avrupa ve ABD'ye ihraç amacıyla imal edilmesi planlanıyor.

Traktördeki yazılımlar sayesinde herhangi bir arıza kullanıcıya uygulama üzerinden bildiriliyor ve traktörün 3 yıl içinde tamamen otonom hale getirilmesi amaçlanıyor. Bu sayede sürücüsüz kullanım da sağlanacak.

Otomatik vites ve hız sabitleme özelliği olan 105 beygirlik elektrikli traktör devamlı olarak 450 tork güç üretebiliyor.

Traktöre uygun tarım aletlerinin üretimi ve mevcut traktörlerin dönüşümleri için de çalışmalar devam ediyor.

elektrikli-traktor-yillik-133-bin-lira-yakit-tasar-4191306.jpg



Kaynak: AA
 
çok güzel anlatmışlarda acaba satış fiyatı ne olacak devlet desteklicekmi bunu alımlarda ilk çıkış aşamalarında kesinlikle sıkıntıları olacaktır yıllık 10000 gibi bir seri üretimden bahsediliyor büyük bir rakam düzen alırsa çiftçiler için gayet güzel bir iş olur mazot insanların belini büküyor traktörümn fiyatı astronomik olursada o zaman gelde al inşallah fiyatı makul ödenebilir devlet destekli olurda herkes olmasada büyük bir kesim bundan faydalanabilir bmekleyip görecez bakalım
 
''Mevcut fiyat düzeyinden hesaplandığında elektrikli traktörün bataryası yaklaşık 20 lira maliyetle dolacak. İlk prototip olan 105 beygirlik elektrikli traktör, aynı güce sahip fosil yakıtlı bir traktörle kıyaslandığında yıllık ortalama 750 saatlik kullanımda 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlayacak. Traktörün vergi ve bakım masrafları da diğer traktörlere göre daha düşük olacak.'' denilmiş.
105 beygirlik fosil yakıtlı traktör 750 saatte toplam ne kadar yakıt tüketiyor ki elektrikli traktör ile yıllık 133 bin lira tasarruf olsun?
 
''Mevcut fiyat düzeyinden hesaplandığında elektrikli traktörün bataryası yaklaşık 20 lira maliyetle dolacak. İlk prototip olan 105 beygirlik elektrikli traktör, aynı güce sahip fosil yakıtlı bir traktörle kıyaslandığında yıllık ortalama 750 saatlik kullanımda 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlayacak. Traktörün vergi ve bakım masrafları da diğer traktörlere göre daha düşük olacak.'' denilmiş.
105 beygirlik fosil yakıtlı traktör 750 saatte toplam ne kadar yakıt tüketiyor ki elektrikli traktör ile yıllık 133 bin lira tasarruf olsun?

Kaba bir hesap yapalım. Hesabı yaparken de pulluk ile sürümü ele alalım. Varsayalim ki 750 saat boyunca surekli pulluk ile surum yapsin.
Ortalama 1.000 m2 de 2.5 lt mazot tüketse yine ortalama 1 saatte 6.000 m2 yer sürse 1 saatte kabaca 15 lt mazot tüketir. Dediğim gibi bunlar yaklaşık değer olsun.
750 saatte 15*750 =11.250 lt mazot tüketir. Mazot su an 6 TL, 11.250 lt mazotun tutarı 67.500 tl eder.
Bahsi geçen tasarrufu neye göre hesap ettiler, pek anlayamadım.
 
Kaba bir hesap yapalım. Hesabı yaparken de pulluk ile sürümü ele alalım. Varsayalim ki 750 saat boyunca surekli pulluk ile surum yapsin.
Ortalama 1.000 m2 de 2.5 lt mazot tüketse yine ortalama 1 saatte 6.000 m2 yer sürse 1 saatte kabaca 15 lt mazot tüketir. Dediğim gibi bunlar yaklaşık değer olsun.
750 saatte 15*750 =11.250 lt mazot tüketir. Mazot su an 6 TL, 11.250 lt mazotun tutarı 67.500 tl eder.
Bahsi geçen tasarrufu neye göre hesap ettiler, pek anlayamadım.
Mazotu 10 liradan hesapladılar herhal.
 
Kaba bir hesap yapalım. Hesabı yaparken de pulluk ile sürümü ele alalım. Varsayalim ki 750 saat boyunca surekli pulluk ile surum yapsin.
Ortalama 1.000 m2 de 2.5 lt mazot tüketse yine ortalama 1 saatte 6.000 m2 yer sürse 1 saatte kabaca 15 lt mazot tüketir. Dediğim gibi bunlar yaklaşık değer olsun.
750 saatte 15*750 =11.250 lt mazot tüketir. Mazot su an 6 TL, 11.250 lt mazotun tutarı 67.500 tl eder.
Bahsi geçen tasarrufu neye göre hesap ettiler, pek anlayamadım.
Göz boyamadan baska bişey değil . Gecendede elektrikli araba yapcaz diye yazı okudum daha normal arabayı yapıp cıkaramadılar ki elektrikliyi yapcaklar . Başı hayal sonu hüsran.
 
Oglum sizin yillardir bu yalanlara inanmak konusundaki kararliginiz degismeyecek mi yerli traktor yapacakmis her sene yerli ucak araba traktor yapiyorlar siz de gunlerinizi bunlara inanip umut ederek geciriyorsunuz
Screenshot_20190816-175640_Chrome.jpg
 

Bir ürüne yerli diyebilmek için ürünün tamamının tasarımını, yazılımını ve haricinde motor gibi hayati aksamları ülkemde üretmelisin. Hani şu meşhur Altay tankının motoru, yerli uçağın motoru, atak helikopterlerin motoru vs.. gibi. Yoksa burada ürettiğin direksiyon simidi yada koltuk veya kaput kısmı yerli olmuş çok önemli değil.
Okuyun, düşünün, sorgulayın sonrasında spor olarak yine inanın. Ama önce dinin emirlerini yerine getirin. Okuyun ve düşünün.
 
Elektrikli traktörün günlük pil kullanımı 5-6 saat civarlarında, yeri geliyor günlük 15 saat çalışılıyor.3 traktör olursa durmadan anca iş görebilir.
 
Kesin secim var , ekmek kuran carpsin secim var. yoksa biz bu muameleyi hak etmedik.
Yo yo eminim zaten bu son du bundan sonra seri sekilde Mal uretecez
 
Dünya da şu motor şu araba Türk malı denilen bir ürünü isteseler 2020 yılında üretime sokarlar.Devlet yurtdışı kaynaklı firmalara vergi muafiyeti,gümrük vergisi muafiyeti desteklerini bu iş için yaparsa yapacak olan adam çıkar.Yapılacak olan araç belli testlerden geçiyor yani Avrupa,Asya,Ortadoğu,Hindistan pazarlarının belli şartları var.İşte minimum şu ağırlık,egzoz emisyonu söyle olmalı,uzunluk,yakıt kullanımı şartları uymalı,Türkiye de işçilik ucuz olası bir yerli firma konusunda avrupa,asya ve ortadoğu piyasalarında ses getirebilecek bir araç üretimi yapılabilir.Bana kalırsa yerli ve milli ürün denildiğin de ben kazanılan paraya bakarım.Almanya bugün bizden tonlarca fındık alıyor.Paketleyip dünya paraya alman malı diye satışını yapıyor.Yada işleyip çikolata ile satıyor.Biz bunu yapamıyoruz.En ufak tavuk sektörü tavuk besleyici farklı,taşıyıcı farklı,kesici farklı,dağıtıcı farklı.3 5 firmanın dışında bunları paket halinde yapan firma yok.Hep taşeron düşünce.Ama piyasa sıkıştığında bu taşeron firma zarar ediyor.Bir otomobil de motor ve şaşi türk malı olmalı.Yerli çelik kullanılmalı.Camı,direksiyonu,koltuğu nereden alıyorsan al.Ama motor ve şaşi üretimi dışarıdan olduğunda baska birine satmaya kalkarsan sorun çıkarıyorlar.Tank,helikopter ve obüsler de olduğu gibi.Siz ev kiralıyorsunuz 500 liraya ev sahibinden habersiz evi 1000 liraya baskasına kiralıyorsunuz ev sahibi öğrenince yasal hakkıyla sizi evden çıkartıyor.Arge ye harcanan para daha fazla olmalı onun getirisi ne diye düşünülmemeli.Teknoloji üretmeli.Mühendisler bunun üzerine çalışmalı
 
Insanlar neden sormaz yerli traktörden önce yerli savaş uçakları yerli yolcu uçakları yerli otomobil vardı o ne oldu da traktöre geçtik diye. Insanlar neden sormaz yerli traktör diyorsunuzda ülkenin toprakları neden yabancılara satılıyor diye.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt