Fiat 70-56 & Hisarlar 205cm Rotovatör / 640 Karşılaştırması

12.06.2017
1,812
1
5,070
22
Aksaray

İyi akşamlar Trakkulüp ailesi. Pancar yerinin sürümünden sonra, arpa ekimi için 2-3 Aralıkta 40dekar hazırlamıştım. Aslında pancar yeri 37-38 dekardı fakat havalı mibzerin ekemediği alanlarıda dahil edince alan arttı.

Pancar yeri sürümünde açtığım konudan hatırlarsınız, toprağın yukardaki 5-10cm'i aşırı sıkışmıştı. Sürüm yaparkende bu yukardaki sert tabaka hep kesek kaldırmıştı. Keseklerden dolayı tarlanın yüzey şekli bozulmuş;70-56'nın kafası , arka tekerleri keseklerden aşağı düşüyordu. Direksiyonu da sert olunca çok konforsuz bir ortam vardı.

40 dekarı takviye 2, 1700-1800 devir civarında bitirdim. Toprak hazırlığını beğenmedim, takviye 1'le yine güzel olmuyordu. 2 kere takvoye 2'de gitmek daha iyi kesek parçalıyordu. 12 dekarına tekrar aynı 2.viteste çektim.

Teknik detaları toparlayalım
-İşlenilen alan 52 dekar, kesekli pancar yeri
-Vites takviye 2, 1700-1800d/dak, 3.3km/h civarı
-Rotovatör yatay L bıçak 205cm
-Toplam süre 10.5 saat
-Toplam yakıt tüketimi 84 litre (15km yol dahil)
-Saatlik yakıt tüketimi 8litre/saat (+yol dahil)
-Dekarda yakıt 1.6 litre (yol dahil)
-Derinlik 18cm civarı

20201202_132629.jpg
20201203_154933.jpg

IMG_20201202_210907_194.jpg
20201203_165744.jpg


640'la farkları:

Geçmişteki bir mesajımda, yine aynı emanet traktörü karşılaştırıp; 640 genel olarak daha performanslı demiştim. Nedeni ise 70-56'da ayak gazına basıyorum, köklüyorum motor gitmiyordu. Gaz yemesi çok zayıftı. Meğersem 70-56nın gaz pedalının boyu fazlaymış. 640'a aynı oranda basınca çırpıyordu. Ancak böyle uzun soluklu bir işe el gazında kullanınca gerçek gücünü keşfettim. Orada bir hata olmuş düzeltelim onu 🙂.

70/64 yapınca %10luk bir güç farkı oluyor ve bu beygir gücü farkı hissediliyor (artık). 640 ve 70-56nın şanzıman aynı. Aynı vitesteki tepki olarak bariz 70-56 daha seri. 70-56'da vites konunun boyunu uzatmışlar, vites daha kolay değişiyor ama boy uzunluğundan dolayı koltukla vitesin arasına/ direksiyonun altındaki göğüs kısmına parmağınız sıkışabiliyor.

70-56nın hidrolik kontrol kolları aşırı sert ama lift-o matic olması kontrol kollarıyla işinizi bitiriyor. 640'da hidrolik kolunu en aşağı basmak istediğiniz zaman eğilmek zorunda kalıyorsunuz , yinede kollar yumuşak. Ama liftomatic yukarda olduğu için eğilme derdi olmuyor.

70-56da dingil arası mesafe daha uzun. 1 tık manevra kaybı ve önünün kalkmama durumu söz konusu.

70-56'nın kuyruk mili debriyajı daha ergonomik bir yerde olsa da çok sert.

70-56'nın spoolvalf çıkışları 2 adet ve çok aksi yerde, çok zor takılıyor. 640'ta 1 tane fakat ortalık yere koymuşlar, dar yerde değil.

Frenler aynı.

70-56'da 3.6 litre Doktaş blok,Tümosan motor var. 640'da klasik 3.5 fiat motoru var.

70-56nın arka ağırlıkları her tekerde 3'er tane. 640'da 2 tane. Çok azıcık 70-56 fazla çekiyor.
 
Son düzenleme:
İyi akşamlar Trakkulüp ailesi. Pancar yerinin sürümünden sonra, arpa ekimi için 40dekar hazırlamıştım. Aslında pancar yeri 37-38 dekardı fakat havalı mibzerin ekemediği alanlarıda dahil edince alan arttı.

Pancar yeri sürümünde açtığım konudan hatırlarsınız, toprağın yukardaki 5-10cm'i aşırı sıkışmıştı. Sürüm yaparkende bu yukardaki sert tabaka hep kesek kaldırmıştı. Keseklerden dolayı tarlanın yüzey şekli bozulmuş;70-56'nın kafası , arka tekerleri keseklerden aşağı düşüyordu. Direksiyonu da sert olunca çok konforsuz bir ortam vardı.

40 dekarı takviye 2, 1700-1800 devir civarında bitirdim. Toprak hazırlığını beğenmedim, takviye 1'le yine güzel olmuyordu. 2 kere takvoye 2'de gitmek daha kesek parçalıyordu. 12 dekarına tekrar aynı 2.viteste çektim.

Teknik detaları toparlayalım
-İşlenilen alan 52 dekar, kesekli pancar yeri
-Vites takviye 2, 1700-1800d/dak, 3.3km/h civarı
-Rotovatör yatay L bıçak 205cm
-Toplam süre 10.5 saat
-Toplam yakıt tüketimi 84 litre (15km yol dahil)
-Saatlik yakıt tüketimi 8litre/saat (+yol dahil)
-Dekarda yakıt 1.6 litre (yol dahil)

640'la farkları:

Geçmişteki bir mesajımda, yine aynı emanet traktörü karşılaştırıp; 640 genel olarak daha performanslı demiştim. Nedeni ise 70-56'da ayak gazına basıyorum, köklüyorum motor gitmiyordu. Gaz yemesi çok zayıftı. Meğersem 70-56nın gaz pedalının boyu fazlaymış. 640'a aynı oranda basınca çırpıyordu. Ancak böyle uzun soluklu bir işe el gazında kullanınca gerçek gücünü keşfettim. Oradabir hata olmuş düzeltelim onu 🙂.

70/64 yapınca %10luk bir güç farkı oluyor ve bu beygir gücü farkı hissediliyor (artık). 640 ve 70-56nın şanzıman aynı. Aynı vitesteki tepki olarak bariz 70-56 daha seri. 70-56'da vites konunun boyunu uzatmışlar, vites daha kolay değişiyor ama boyu uzaklığından dolayı koltukla vitesin arasına/ direksiyonun altındaki göğüs kısmına parmağınız sıkışabiliyor.

70-56nın hidrolik kontrol kolları aşırı sert ama lift-o matic olması kontrol kollarıyla işinizi bitiriyor. 640'da hidrolik kolunu en aşağı basmak istediğiniz zaman eğilmek zorunda kalıyorsunuz , yinede kollar yumuşak. Ama liftomatic yukarda olduğu için eğilme derdi olmuyor.

70-56da dingil arası mesafe daha uzun. 1 tık manevra kaybı ve önünün kalkmama durumu söz konusu

70-56'nın spoolvalf çıkışları 2 adet ve çok aksi yerde, çok zor takılıyor. 640'ta 1 tane fakat ortalık yere koymuşlar, dar yerde değil.

Frenler aynı.

70-56'da 3.6 litre Doktaş blok,Tümosan motor var. 640'da klasik 3.5 motor fiat motoru var.

70-56nın arka ağırlıkları her tekerde 3'er tane. 640'da 2 tane. Çok azıcık 70-56 fazla çekiyor.

Şarjım bitmek üzere, resimleri en uygun zamanda yükleyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: huseyin5450
İyi akşamlar Trakkulüp ailesi. Pancar yerinin sürümünden sonra, arpa ekimi için 40dekar hazırlamıştım. Aslında pancar yeri 37-38 dekardı fakat havalı mibzerin ekemediği alanlarıda dahil edince alan arttı.

Pancar yeri sürümünde açtığım konudan hatırlarsınız, toprağın yukardaki 5-10cm'i aşırı sıkışmıştı. Sürüm yaparkende bu yukardaki sert tabaka hep kesek kaldırmıştı. Keseklerden dolayı tarlanın yüzey şekli bozulmuş;70-56'nın kafası , arka tekerleri keseklerden aşağı düşüyordu. Direksiyonu da sert olunca çok konforsuz bir ortam vardı.

40 dekarı takviye 2, 1700-1800 devir civarında bitirdim. Toprak hazırlığını beğenmedim, takviye 1'le yine güzel olmuyordu. 2 kere takvoye 2'de gitmek daha kesek parçalıyordu. 12 dekarına tekrar aynı 2.viteste çektim.

Teknik detaları toparlayalım
-İşlenilen alan 52 dekar, kesekli pancar yeri
-Vites takviye 2, 1700-1800d/dak, 3.3km/h civarı
-Rotovatör yatay L bıçak 205cm
-Toplam süre 10.5 saat
-Toplam yakıt tüketimi 84 litre (15km yol dahil)
-Saatlik yakıt tüketimi 8litre/saat (+yol dahil)
-Dekarda yakıt 1.6 litre (yol dahil)

640'la farkları:

Geçmişteki bir mesajımda, yine aynı emanet traktörü karşılaştırıp; 640 genel olarak daha performanslı demiştim. Nedeni ise 70-56'da ayak gazına basıyorum, köklüyorum motor gitmiyordu. Gaz yemesi çok zayıftı. Meğersem 70-56nın gaz pedalının boyu fazlaymış. 640'a aynı oranda basınca çırpıyordu. Ancak böyle uzun soluklu bir işe el gazında kullanınca gerçek gücünü keşfettim. Oradabir hata olmuş düzeltelim onu 🙂.

70/64 yapınca %10luk bir güç farkı oluyor ve bu beygir gücü farkı hissediliyor (artık). 640 ve 70-56nın şanzıman aynı. Aynı vitesteki tepki olarak bariz 70-56 daha seri. 70-56'da vites konunun boyunu uzatmışlar, vites daha kolay değişiyor ama boyu uzaklığından dolayı koltukla vitesin arasına/ direksiyonun altındaki göğüs kısmına parmağınız sıkışabiliyor.

70-56nın hidrolik kontrol kolları aşırı sert ama lift-o matic olması kontrol kollarıyla işinizi bitiriyor. 640'da hidrolik kolunu en aşağı basmak istediğiniz zaman eğilmek zorunda kalıyorsunuz , yinede kollar yumuşak. Ama liftomatic yukarda olduğu için eğilme derdi olmuyor.

70-56da dingil arası mesafe daha uzun. 1 tık manevra kaybı ve önünün kalkmama durumu söz konusu

70-56'nın spoolvalf çıkışları 2 adet ve çok aksi yerde, çok zor takılıyor. 640'ta 1 tane fakat ortalık yere koymuşlar, dar yerde değil.

Frenler aynı.

70-56'da 3.6 litre Doktaş blok,Tümosan motor var. 640'da klasik 3.5 motor fiat motoru var.

70-56nın arka ağırlıkları her tekerde 3'er tane. 640'da 2 tane. Çok azıcık 70-56 fazla çekiyor.

Şarjım bitmek üzere, resimleri en uygun zamanda yükleyeceğim.
Hangisi az yaktı
 
kolay gelsin 70 56 direksiyonu hafiftir, hidrolik direksiyon yağı eksitmiş olabilir.
Sağolasın Adil abi. Evet aslında 70-56'nın direksiyonu hafiftir. Özellikle kara kafalar tam hidrolik olduğu için pamuk gibi. Sarı kafaların direksiyon mantığı 640 ile aynı. Yarım kara düzen , yarım hidrolik.

Bu traktörde hemm direksiyon hem hidrolik çok yavaş hareket ediyor. Bir sıkıntı olduğu kesin. Geçen sene bu kadar sert değildi.

Direksiyon yağını kontrol ettim, max seviyede.
Hangisi az yaktı
640'ta hemen hemen saatte aynı yakıyor. Ama her ikisinin ağır iş traktörü olmadığı kesin.
 
Son düzenleme:
Güzel paylaşım olmuş peki 74 80 bunlara göre nasıl olur güç çekiş kullanım ve yakıt olarak
Teşekkürler. 74.80'in kabinlileri her ikisinden hemen hemen 1 ton kadar ağır, eskilerin ağır iş traktörü denebilir. Ağır toprak koşullarında 74.80 daha mantıklı.

Ara işlerde yakıtta 640'ın en tasarruflu olacağından eminim. Orta ağırlıktaki işlerde pek yakıt farkı olmuyor. Ağır işlerde tümosanın yakıt tasarruflu çok fazlaydı ,rahmetlinin.
İşcilik gayet iyi olmuş Akif eline sağlık.
Yakıt konusu için teşekkürler 🙂
Rica ederim Yunus abi.
 
Karşılaştırma için teşekkürler. 30 yıl 640 kullanmış biri olarak çocukken 70 56 hayali kurardım. 70 56 kullanamadık. Ama sonra klasik 8075 Dt tumocan nasip oldu.orjinal klima kabin güzel ama içine çok ses alıyor.
12+3 ortadan vites yolda gitmiyor. Kıraç tarımı yapıyoruz.5li 12 alpleri taşsız tarlada 3-1 ile gayet rahat çekiyor.kuyruk mili 3 kademe 540-540e ve teker. Yolda 640 tan fazla yakan tarlada aynı yakıp fazla iş yapıyor. Manevra Dt lerde (japon hariç) çok zayıf.
640 atmosferik motor yağlı hava filtresi güzel gaz yiyor. Debriyaj yumuşak. Frenler eh işte.(kuru balata yeni iken fazla güç harcamadan Gayet iyi tutuyordu.
Tumosan debriyaj sol dizi sakat edecek kadar sert. Frenler yağlı balata ama sert basmazsan zor tutuyor.
Gezer patoz kullaniyoruz.Kuyruk mili tumosanda daha ekonomik ve güçlü.
Hidrolik tumosanda daha stabil.2012 model 6000 saate yaklaştı.pompa hariç anahtar değmedi . Debriyaj balatası değişimi geldi sanırım.
Simdilik bu kadar.
 
Güzel kıyaslama olmuş yine Akif. Beğenerek takip ediyoruz seni, yorum ve paylaşımlarının devamını bekliyorum.

Son zamanlarda pek takip edemedim, 70-56 da sizin mi, hangi traktörler var sizde şu anda güncel olarak..
Teşekkürler İsmail abi

70-56, M6040, TD75 babamın yakın arkadaşlarının. İkisi bizim köyden.

70-56 her sene bahara doğru bizim ilaçlama makinasını takmak için köye gelirdi. Sanırım o günler gelene kadar burada kalacak. İlaçlama makinası ile beraber sahibine teslim ederiz gibime geliyor.
Akif sıfır makineye yatırım yapmak istemiyorsunuz anladıgım kadarıyla ama bu kadar iş varken 398 veya tek çeker 3085 gibi bir makine bari almanız lazım bence.
Sıfır makina kullanırken kafanın rahat olması güzelde çok para Özkan abi. İkinci elde çok yükseldi zaten. Biz traktör alamayacağız gibime geliyor 🙂

Ben daha çok 3bin saatten aşağı ve konforlu traktör taraftarıyım abi .
 
Teşekkürler İsmail abi

70-56, M6040, TD75 babamın yakın arkadaşlarının. İkisi bizim köyden.

70-56 her sene bahara doğru bizim ilaçlama makinasını takmak için köye gelirdi. Sanırım o günler gelene kadar burada kalacak. İlaçlama makinası ile beraber sahibine teslim ederiz gibime geliyor.

Sıfır makina kullanırken kafanın rahat olması güzelde çok para Özkan abi. İkinci elde çok yükseldi zaten. Biz traktör alamayacağız gibime geliyor 🙂

Ben daha çok 3bin saatten aşağı ve konforlu traktör taraftarıyım abi .
Akif konuları çok güzel yazıyorsun ama bazen merak uyandırıyorsun tarla çok kesekli duruyor resimlerde zannımca o arkadaki makinede kesekleri ezen makine bazen paylaştığın veriler bana tarımı bıraktıracak konuma getiriyor tarlayı pullukla sürdükten sonra sulamadıysan kesekler taş gıbı oluyor biz traktörle neredeyse pulluktan sonra birinci kazayağında 1 litreyi geçiyor geçen yakın zamanlarda anızı kazağıyla sürdük 24 dekar yerde evet orda da biraz işçilik vardı ama depoyu doldurduk gıttık çalışan kişide ömrü traktörün üstünde geçen birisi neredeyse depo bitecek konuma gelmiş yanı 55 litre felan yakmış gibi oldu bizim tarlada sadece tarla iki kere işlendi ama arada muazzam fark var sen birde takviye iki ile gitmişin tarla kumsal da değil
 
Akif konuları çok güzel yazıyorsun ama bazen merak uyandırıyorsun tarla çok kesekli duruyor resimlerde zannımca o arkadaki makinede kesekleri ezen makine bazen paylaştığın veriler bana tarımı bıraktıracak konuma getiriyor tarlayı pullukla sürdükten sonra sulamadıysan kesekler taş gıbı oluyor biz traktörle neredeyse pulluktan sonra birinci kazayağında 1 litreyi geçiyor geçen yakın zamanlarda anızı kazağıyla sürdük 24 dekar yerde evet orda da biraz işçilik vardı ama depoyu doldurduk gıttık çalışan kişide ömrü traktörün üstünde geçen birisi neredeyse depo bitecek konuma gelmiş yanı 55 litre felan yakmış gibi oldu bizim tarlada sadece tarla iki kere işlendi ama arada muazzam fark var sen birde takviye iki ile gitmişin tarla kumsal da değil
Eyvallah Ufuk abi. Tarımı bırakmayın yav :) gerçekten sebep olmak istemem. Kullanılan ekipman işi çok değiştiriyor. Takviye 1-2 ile pulluksuz tek geçişte tarla hazırladığımda oldu. Belki kızarsın abi ama bu rotovatör bile bana ilkel geliyor. Dik olanıyla çalışmak isterdim.
 
Eyvallah Ufuk abi. Tarımı bırakmayın yav :) gerçekten sebep olmak istemem. Kullanılan ekipman işi çok değiştiriyor. Takviye 1-2 ile pulluksuz tek geçişte tarla hazırladığımda oldu. Belki kızarsın abi ama bu rotovatör bile bana ilkel geliyor. Dik olanıyla çalışmak isterdim.
dik olanı felan bilmiyorum ama takviye bir diye eğer benim kast ettiğim vitesi dıyorsan traktör zaten neredeyse yürümüyor sen en az da 15 gaz veriyorsun bu aletleri görmedim kullanmadım ama traktörün ne kadar mazot yakacağı tahmin ediliyor bizim traktör salça makinesinde domates çekerken mazotu sömürüyor oda boşta traktör hiç zorlanmıyor sap patosunda ise zaten yakıtı alıp götürüyordu
 
  • Beğen
Tepkiler: Akifİnanç68
dik olanı felan bilmiyorum ama takviye bir diye eğer benim kast ettiğim vitesi dıyorsan traktör zaten neredeyse yürümüyor sen en az da 15 gaz veriyorsun bu aletleri görmedim kullanmadım ama traktörün ne kadar mazot yakacağı tahmin ediliyor bizim traktör salça makinesinde domates çekerken mazotu sömürüyor oda boşta traktör hiç zorlanmıyor sap patosunda ise zaten yakıtı alıp götürüyordu
Rotovatör çekerken çekişe pek ihtiyaç duyulmuyor abi, bıçaklar dönerken traktörün yürümesine de yardımcı oluyor. Sadece kuyruk mili için yakıt harcanıyor yani. Sürümden sonra çekilen rotovatör, genelde sürüm ve ikileme kadar traktörü zorlamıyor. 0.8'de yaktırdığım oldu, 2.8'de. Genel olarak her kullanıcı bu değerler arasında söyler abi. Yani rakamlarda bir yanlışlık yok.
 
Eyvallah Ufuk abi. Tarımı bırakmayın yav :) gerçekten sebep olmak istemem. Kullanılan ekipman işi çok değiştiriyor. Takviye 1-2 ile pulluksuz tek geçişte tarla hazırladığımda oldu. Belki kızarsın abi ama bu rotovatör bile bana ilkel geliyor. Dik olanıyla çalışmak isterdim.
Dik ve L Rotavatör arasında çok fark var. İlk defa bu sene kullanmak nasip oldu. Bildiğin çapa makinesiyle aynı 😅
Sadece elle değil traktörle yapıyorsun.
Yatay Rotavatör taban oluşturma derdinde var. Dikte bu sorun olmaz gibime geliyor. Birde L olmayan direk düz bıçaklılar var onlar daha iyi olmaz mı kesek kırmada.
Traktörü de L gibi yormaz gibime geliyor tabanda bırakmaz
 
İyi akşamlar Trakkulüp ailesi. Pancar yerinin sürümünden sonra, arpa ekimi için 2-3 Aralıkta 40dekar hazırlamıştım. Aslında pancar yeri 37-38 dekardı fakat havalı mibzerin ekemediği alanlarıda dahil edince alan arttı.

Pancar yeri sürümünde açtığım konudan hatırlarsınız, toprağın yukardaki 5-10cm'i aşırı sıkışmıştı. Sürüm yaparkende bu yukardaki sert tabaka hep kesek kaldırmıştı. Keseklerden dolayı tarlanın yüzey şekli bozulmuş;70-56'nın kafası , arka tekerleri keseklerden aşağı düşüyordu. Direksiyonu da sert olunca çok konforsuz bir ortam vardı.

40 dekarı takviye 2, 1700-1800 devir civarında bitirdim. Toprak hazırlığını beğenmedim, takviye 1'le yine güzel olmuyordu. 2 kere takvoye 2'de gitmek daha iyi kesek parçalıyordu. 12 dekarına tekrar aynı 2.viteste çektim.

Teknik detaları toparlayalım
-İşlenilen alan 52 dekar, kesekli pancar yeri
-Vites takviye 2, 1700-1800d/dak, 3.3km/h civarı
-Rotovatör yatay L bıçak 205cm
-Toplam süre 10.5 saat
-Toplam yakıt tüketimi 84 litre (15km yol dahil)
-Saatlik yakıt tüketimi 8litre/saat (+yol dahil)
-Dekarda yakıt 1.6 litre (yol dahil)
-Derinlik 18cm civarı

Ekli dosyayı görüntüle 56057Ekli dosyayı görüntüle 56058
Ekli dosyayı görüntüle 56059Ekli dosyayı görüntüle 56060

640'la farkları:

Geçmişteki bir mesajımda, yine aynı emanet traktörü karşılaştırıp; 640 genel olarak daha performanslı demiştim. Nedeni ise 70-56'da ayak gazına basıyorum, köklüyorum motor gitmiyordu. Gaz yemesi çok zayıftı. Meğersem 70-56nın gaz pedalının boyu fazlaymış. 640'a aynı oranda basınca çırpıyordu. Ancak böyle uzun soluklu bir işe el gazında kullanınca gerçek gücünü keşfettim. Orada bir hata olmuş düzeltelim onu 🙂.

70/64 yapınca %10luk bir güç farkı oluyor ve bu beygir gücü farkı hissediliyor (artık). 640 ve 70-56nın şanzıman aynı. Aynı vitesteki tepki olarak bariz 70-56 daha seri. 70-56'da vites konunun boyunu uzatmışlar, vites daha kolay değişiyor ama boy uzunluğundan dolayı koltukla vitesin arasına/ direksiyonun altındaki göğüs kısmına parmağınız sıkışabiliyor.

70-56nın hidrolik kontrol kolları aşırı sert ama lift-o matic olması kontrol kollarıyla işinizi bitiriyor. 640'da hidrolik kolunu en aşağı basmak istediğiniz zaman eğilmek zorunda kalıyorsunuz , yinede kollar yumuşak. Ama liftomatic yukarda olduğu için eğilme derdi olmuyor.

70-56da dingil arası mesafe daha uzun. 1 tık manevra kaybı ve önünün kalkmama durumu söz konusu.

70-56'nın kuyruk mili debriyajı daha ergonomik bir yerde olsa da çok sert.

70-56'nın spoolvalf çıkışları 2 adet ve çok aksi yerde, çok zor takılıyor. 640'ta 1 tane fakat ortalık yere koymuşlar, dar yerde değil.

Frenler aynı.

70-56'da 3.6 litre Doktaş blok,Tümosan motor var. 640'da klasik 3.5 fiat motoru var.

70-56nın arka ağırlıkları her tekerde 3'er tane. 640'da 2 tane. Çok azıcık 70-56 fazla çekiyor.
1.6 çok yakmış ben 3 metre rotovotor ile 1 lt yaktım 2 takviye de
 
  • Beğen
Tepkiler: huseyin5450

Dik ve L Rotavatör arasında çok fark var. İlk defa bu sene kullanmak nasip oldu. Bildiğin çapa makinesiyle aynı 😅
Sadece elle değil traktörle yapıyorsun.
Yatay Rotavatör taban oluşturma derdinde var. Dikte bu sorun olmaz gibime geliyor. Birde L olmayan direk düz bıçaklılar var onlar daha iyi olmaz mı kesek kırmada.
Traktörü de L gibi yormaz gibime geliyor tabanda bırakmaz
Kesek parçalamaz düz olan capanin bıçak bitince nasıl sürmüyor onun gibi düşün
Yatayda taşlı araziye gelmez löş toprak olacak onun yeri
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus sarı
Dik ve L Rotavatör arasında çok fark var. İlk defa bu sene kullanmak nasip oldu. Bildiğin çapa makinesiyle aynı 😅
Sadece elle değil traktörle yapıyorsun.
Yatay Rotavatör taban oluşturma derdinde var. Dikte bu sorun olmaz gibime geliyor. Birde L olmayan direk düz bıçaklılar var onlar daha iyi olmaz mı kesek kırmada.
Traktörü de L gibi yormaz gibime geliyor tabanda bırakmaz
Evet Yunus abi, yatay L bıçaklılar çok ağır topraklarda biraz taban oluşturabiliyor. Kendimizin yatay dik bıçak var, o daha az zorluyor ama kesekleri parçalamıyor.
 

Benzer Konular