İyi akşamlar Trakkulüp ailesi. Pancar yerinin sürümünden sonra, arpa ekimi için 2-3 Aralıkta 40dekar hazırlamıştım. Aslında pancar yeri 37-38 dekardı fakat havalı mibzerin ekemediği alanlarıda dahil edince alan arttı.
Pancar yeri sürümünde açtığım konudan hatırlarsınız, toprağın yukardaki 5-10cm'i aşırı sıkışmıştı. Sürüm yaparkende bu yukardaki sert tabaka hep kesek kaldırmıştı. Keseklerden dolayı tarlanın yüzey şekli bozulmuş;70-56'nın kafası , arka tekerleri keseklerden aşağı düşüyordu. Direksiyonu da sert olunca çok konforsuz bir ortam vardı.
40 dekarı takviye 2, 1700-1800 devir civarında bitirdim. Toprak hazırlığını beğenmedim, takviye 1'le yine güzel olmuyordu. 2 kere takvoye 2'de gitmek daha iyi kesek parçalıyordu. 12 dekarına tekrar aynı 2.viteste çektim.
Teknik detaları toparlayalım
-İşlenilen alan 52 dekar, kesekli pancar yeri
-Vites takviye 2, 1700-1800d/dak, 3.3km/h civarı
-Rotovatör yatay L bıçak 205cm
-Toplam süre 10.5 saat
-Toplam yakıt tüketimi 84 litre (15km yol dahil)
-Saatlik yakıt tüketimi 8litre/saat (+yol dahil)
-Dekarda yakıt 1.6 litre (yol dahil)
-Derinlik 18cm civarı
640'la farkları:
Geçmişteki bir mesajımda, yine aynı emanet traktörü karşılaştırıp; 640 genel olarak daha performanslı demiştim. Nedeni ise 70-56'da ayak gazına basıyorum, köklüyorum motor gitmiyordu. Gaz yemesi çok zayıftı. Meğersem 70-56nın gaz pedalının boyu fazlaymış. 640'a aynı oranda basınca çırpıyordu. Ancak böyle uzun soluklu bir işe el gazında kullanınca gerçek gücünü keşfettim. Orada bir hata olmuş düzeltelim onu
.
70/64 yapınca %10luk bir güç farkı oluyor ve bu beygir gücü farkı hissediliyor (artık). 640 ve 70-56nın şanzıman aynı. Aynı vitesteki tepki olarak bariz 70-56 daha seri. 70-56'da vites konunun boyunu uzatmışlar, vites daha kolay değişiyor ama boy uzunluğundan dolayı koltukla vitesin arasına/ direksiyonun altındaki göğüs kısmına parmağınız sıkışabiliyor.
70-56nın hidrolik kontrol kolları aşırı sert ama lift-o matic olması kontrol kollarıyla işinizi bitiriyor. 640'da hidrolik kolunu en aşağı basmak istediğiniz zaman eğilmek zorunda kalıyorsunuz , yinede kollar yumuşak. Ama liftomatic yukarda olduğu için eğilme derdi olmuyor.
70-56da dingil arası mesafe daha uzun. 1 tık manevra kaybı ve önünün kalkmama durumu söz konusu.
70-56'nın kuyruk mili debriyajı daha ergonomik bir yerde olsa da çok sert.
70-56'nın spoolvalf çıkışları 2 adet ve çok aksi yerde, çok zor takılıyor. 640'ta 1 tane fakat ortalık yere koymuşlar, dar yerde değil.
Frenler aynı.
70-56'da 3.6 litre Doktaş blok,Tümosan motor var. 640'da klasik 3.5 fiat motoru var.
70-56nın arka ağırlıkları her tekerde 3'er tane. 640'da 2 tane. Çok azıcık 70-56 fazla çekiyor.
Pancar yeri sürümünde açtığım konudan hatırlarsınız, toprağın yukardaki 5-10cm'i aşırı sıkışmıştı. Sürüm yaparkende bu yukardaki sert tabaka hep kesek kaldırmıştı. Keseklerden dolayı tarlanın yüzey şekli bozulmuş;70-56'nın kafası , arka tekerleri keseklerden aşağı düşüyordu. Direksiyonu da sert olunca çok konforsuz bir ortam vardı.
40 dekarı takviye 2, 1700-1800 devir civarında bitirdim. Toprak hazırlığını beğenmedim, takviye 1'le yine güzel olmuyordu. 2 kere takvoye 2'de gitmek daha iyi kesek parçalıyordu. 12 dekarına tekrar aynı 2.viteste çektim.
Teknik detaları toparlayalım
-İşlenilen alan 52 dekar, kesekli pancar yeri
-Vites takviye 2, 1700-1800d/dak, 3.3km/h civarı
-Rotovatör yatay L bıçak 205cm
-Toplam süre 10.5 saat
-Toplam yakıt tüketimi 84 litre (15km yol dahil)
-Saatlik yakıt tüketimi 8litre/saat (+yol dahil)
-Dekarda yakıt 1.6 litre (yol dahil)
-Derinlik 18cm civarı
640'la farkları:
Geçmişteki bir mesajımda, yine aynı emanet traktörü karşılaştırıp; 640 genel olarak daha performanslı demiştim. Nedeni ise 70-56'da ayak gazına basıyorum, köklüyorum motor gitmiyordu. Gaz yemesi çok zayıftı. Meğersem 70-56nın gaz pedalının boyu fazlaymış. 640'a aynı oranda basınca çırpıyordu. Ancak böyle uzun soluklu bir işe el gazında kullanınca gerçek gücünü keşfettim. Orada bir hata olmuş düzeltelim onu

70/64 yapınca %10luk bir güç farkı oluyor ve bu beygir gücü farkı hissediliyor (artık). 640 ve 70-56nın şanzıman aynı. Aynı vitesteki tepki olarak bariz 70-56 daha seri. 70-56'da vites konunun boyunu uzatmışlar, vites daha kolay değişiyor ama boy uzunluğundan dolayı koltukla vitesin arasına/ direksiyonun altındaki göğüs kısmına parmağınız sıkışabiliyor.
70-56nın hidrolik kontrol kolları aşırı sert ama lift-o matic olması kontrol kollarıyla işinizi bitiriyor. 640'da hidrolik kolunu en aşağı basmak istediğiniz zaman eğilmek zorunda kalıyorsunuz , yinede kollar yumuşak. Ama liftomatic yukarda olduğu için eğilme derdi olmuyor.
70-56da dingil arası mesafe daha uzun. 1 tık manevra kaybı ve önünün kalkmama durumu söz konusu.
70-56'nın kuyruk mili debriyajı daha ergonomik bir yerde olsa da çok sert.
70-56'nın spoolvalf çıkışları 2 adet ve çok aksi yerde, çok zor takılıyor. 640'ta 1 tane fakat ortalık yere koymuşlar, dar yerde değil.
Frenler aynı.
70-56'da 3.6 litre Doktaş blok,Tümosan motor var. 640'da klasik 3.5 fiat motoru var.
70-56nın arka ağırlıkları her tekerde 3'er tane. 640'da 2 tane. Çok azıcık 70-56 fazla çekiyor.
Son düzenleme: