Traktörde motor değişimleri çiftçi için ne ifade ediyor? Bu değişimle ne amaçlanıyor?

Yazıya göre;
Herhangi bir değişiklik olmadığı takdirde 56 kW motor gücünün altındaki traktörler 01.10.2020 tarihinden itibaren faz 3B’ ye; 56kW üstündeki motor gücüne sahip traktörlerde ise 01.10.2021 tarihinde Faz 4’e geçmek durumundadırlar. Yine yürürlükte olan yönetmeliğe göre 01.10.2018 tarihinden sonra yerli üretim için müracaat edecek firmaların Faz 3B ve Faz 4 olarak traktör üretmeleri gerekmektedir.
 
Güzel bir paylaşım teşekkürler. Yakıt değil de motorla uğraşıyor lar. Niye biodizel e izin yok sorarım? Hem çevreye verdiği zarar minimum seviyelerde hemde çekişi farkedilir derece de artırıyor. Motorun enjektör lerinde intercooler de hava emiş inde pompada oynama yapıp euro 1, 2, 3, 4 yazıp satıyor lar. Özellikle çiftçiye biodizel serbest olmalı. Sertifika istemek saçmalık. Benim görüşüm
 
  • Beğen
Tepkiler: keltaşlı
Yeni traktörlerde birde adblue var biliyorsunuz değilmi.litresi 4 lira acaba ne kadar ek külfet getiriyor çiftçiye .mesela aracım euro6 adblue masrafı az.ama traktör çok mazot harcar bu ücret için bile yeni traktör almak istemem .bir eskisini alırım .yeni traktör benim için daha rahat iş daha az mazot yakmak demek .ek külfet istemem.Emisyonla işimiz yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: wallace22
Artık teknoloji bir yere kadar geldi tıkandı, bundan sonrası uzay çağı. Ama küresel patron lar bir türlü doymuyor. Pazar oluşturmak için her fırsatı değerlendiriyor adamlar her bahaneyi üretiyorlar. 7-24 çalışan tekstil boyahane kazanları var, yakıtı toz kömür halen. Çevre dostu Euro motor dünyayı kurtaracak, dev işletme kazanları zehir salmaya devam denetim 0. Kabaca konuşuyorum kusura bakmayın arkadaşlar, yani insanı aptal yerine koyuyorlar. Ben teknoloji yi çok seviyorum bazen tadını kaçırıyor lar. Yeni nesil diye bir tabir var, araç alcaksin
 
Artık teknoloji bir yere kadar geldi tıkandı, bundan sonrası uzay çağı. Ama küresel patron lar bir türlü doymuyor. Pazar oluşturmak için her fırsatı değerlendiriyor adamlar her bahaneyi üretiyorlar. 7-24 çalışan tekstil boyahane kazanları var, yakıtı toz kömür halen. Çevre dostu Euro motor dünyayı kurtaracak, dev işletme kazanları zehir salmaya devam denetim 0. Kabaca konuşuyorum kusura bakmayın arkadaşlar, yani insanı aptal yerine koyuyorlar. Ben teknoloji yi çok seviyorum bazen tadını kaçırıyor lar. Yeni nesil diye bir tabir var, araç alcaksin
araç yada traktör alcaksin bu yeni nesil motor diyor. Mekanizma aynı mekanizma bir dünya kablo müşür sonra bu yeni nesil. Anlamsız geliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil_d

Yeni traktörlerde birde adblue var biliyorsunuz değilmi.litresi 4 lira acaba ne kadar ek külfet getiriyor çiftçiye .mesela aracım euro6 adblue masrafı az.ama traktör çok mazot harcar bu ücret için bile yeni traktör almak istemem .bir eskisini alırım .yeni traktör benim için daha rahat iş daha az mazot yakmak demek .ek külfet istemem.Emisyonla işimiz yok.
Traktör satıcıları da sanki çiftçiye çok faydası varmış gibi "Bu traktörde ad blu var, hiç duman yok..." Diye anlatıyorlar. Bilmeyen de iyi bişey sanıyor, sadece masraf olduğunu bilmeden.
Ayrıca masrafı sadece ad blu yakıtı değil, bu sistem ayrıca masraf, traktör satın alırken cepten çıkıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Mavi sıvı ve çeşitli partikül filtreleri ya da geri dönüşüm sistemleri bizim Türkiye şartları için ihtiyaç dışıdır. Zira tarımsal alanda elde ettiğimiz kazanç bu teknolojilerin bir hayli uzağında kalıyor. Bunun yerine common rail ve euro4 motor yeterlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Merhaba, Tiar 4A bile (T5-T6-TR5-TR6 motorları) Avrupa’da üretilmiyor artık. Türkiye’de son parçalar montajlanarak TR5-TR6 yapılıyor. Türk Traktör bundan da farklı bir şey çıkartı. TR590-100-110 diye şanzıman, diferansiyel ithal, motor yerli bir traktör üretti. Ne kadar kaliteli ve verimli olacak bakalım. Adblue aslında iyi bir sistem ama kaliteli Adblue kullanılmazsa sıkıntı çıkartıyor. İşin açığı kullanıcıya ek maliyet bir nevi.
 
  • Beğen
Tepkiler: wallace22
Merhaba, Tiar 4A bile (T5-T6-TR5-TR6 motorları) Avrupa’da üretilmiyor artık. Türkiye’de son parçalar montajlanarak TR5-TR6 yapılıyor. Türk Traktör bundan da farklı bir şey çıkartı. TR590-100-110 diye şanzıman, diferansiyel ithal, motor yerli bir traktör üretti. Ne kadar kaliteli ve verimli olacak bakalım. Adblue aslında iyi bir sistem ama kaliteli Adblue kullanılmazsa sıkıntı çıkartıyor. İşin açığı kullanıcıya ek maliyet bir nevi.

Merheba, bildiğim kadarıyla,

TR5 Electro command 90-100-110 ; Tier 3
TR5 105-115, tier 4a
TR6 Tier 3
T6 Tier 4b
 
Anladık hocam bize saf köylü muamelesi yapma jaguar bizim ne işimize yarar .biz jaguarı belgeselde anca görüyoruz.sen bizim kedilerden bahset[emoji4]
Claas Jaguar 940 ile 2 gün mısır silajı yaptık. Her neyse, emisyon konusu kullanıcıların tercihidir, alın veya almayın deme lüksümüz yok, donatılar konusunda forumda yeterince bilgi var.EGR ve DPF için motor ömrünü kısaltıyor eleştirileri var, konu hakkında net araştırma bulamadım, otomobillerde katalitik konvertör bulunuyor, traktörde DOC bulunuyor, bu ekipmanın büyük yapılması faydalı olacaktır, 3. nesil SCR kullanılabilir.Mazot desteği veriliyor, Ad_Blue içinde verilebilir.
4 litre altındaki motorların bu uygulamadan muaf tutulması iyi olur, fikrindeyim.
 
Claas Jaguar 940 ile 2 gün mısır silajı yaptık. Her neyse, emisyon konusu kullanıcıların tercihidir, alın veya almayın deme lüksümüz yok, donatılar konusunda forumda yeterince bilgi var.EGR ve DPF için motor ömrünü kısaltıyor eleştirileri var, konu hakkında net araştırma bulamadım, otomobillerde katalitik konvertör bulunuyor, traktörde DOC bulunuyor, bu ekipmanın büyük yapılması faydalı olacaktır, 3. nesil SCR kullanılabilir.Mazot desteği veriliyor, Ad_Blue içinde verilebilir.
4 litre altındaki motorların bu uygulamadan muaf tutulması iyi olur, fikrindeyim.
Sayın hocam euro5 euro6 iki aracım var aynı hp aralığında euro6 olan daha sessiz daha atak onu kullanması daha hoş kabaca 1000 km 1 litre tüketiyor bu cebe dokunmuyor.acaba traktörde böyle midir ? Bize ne kadar ek külfet getirir sistem bozulursa tamiratı var mıdır? Traktöre çekişte artısı varmıdır? Bunları bilen arkadaşlardan öğrenebilirsek , hem bize artı bir şeyler katar bu arada soluduğumuz havayı temiz tutmuş oluruz yoksa para için çevreyi kirletmek isteyen birisi değilim eğzos gazlarının çok zararlı olduğunu biliyorum .eskisini artısını öğrenebilirsek yeni traktör alırken imkanlar dahilinde bunu da göz önünde bulunduruz.iyi çalışmalar.
 

Benzer Konular