Tarım topraklarımızda çalışan olsun ya da park edilmiş herhangi bir traktör olsun, lastikleri çoğunlukla dar oluyor. Oysa genişlik arttıkça;
- toprağa uygulanan baskı azalacak
- çeki gücü artacak
- lastik ömrü daha çok olacak
- maddi olarak daha karlı olacak
- ve engebeli arazide çalışmak daha güvenli olacak.
Yalnız ülkemizde bu maddelerin pek kıymeti olmasa gerek. Zira traktörlerimizin lastik genişligi normların çok uzağında.
Örneğin: 85 ila 115 hp aralığındaki segmentte lastik genişliği arka için 420-520, ön için 340-420 olması gerekirken, karşımıza çıkan rakamlar arka için 380-420, ön için 320-340'tır.
Neden neden neden? Şu tarımı yüzümüze gözümüze bulaştırmaktan öteye gidemiyoruz.
- toprağa uygulanan baskı azalacak
- çeki gücü artacak
- lastik ömrü daha çok olacak
- maddi olarak daha karlı olacak
- ve engebeli arazide çalışmak daha güvenli olacak.
Yalnız ülkemizde bu maddelerin pek kıymeti olmasa gerek. Zira traktörlerimizin lastik genişligi normların çok uzağında.
Örneğin: 85 ila 115 hp aralığındaki segmentte lastik genişliği arka için 420-520, ön için 340-420 olması gerekirken, karşımıza çıkan rakamlar arka için 380-420, ön için 320-340'tır.
Neden neden neden? Şu tarımı yüzümüze gözümüze bulaştırmaktan öteye gidemiyoruz.