Sıfır Traktör almayı düşünenler mutlaka okusun


TR5.E.C serisi tam olarak belirttiğiniz gibi.
2021 de Euro 4 motora gecilicekse NH in ürün gamı ciddi bir derecede azalır. Şu anda yanlış bilmiyorsam 18 tane yerli üretim olan modeli var. Hepsinde Euro 3 motor var. Euro 4 geçildiğinde yine bu kadar çok model olacak mı, çok merak ediyorum açıkçası.
Daha rahat bir şekilde çeşit arttırılabilir.Tek bir motor hacmine yazılımla çok farklı güç elde etme şansı var.Ayrıca Common rail sistemde çok büyük silindir hacmine gerek kalmıyor.Ad blue konusuna gelince: partikül filtresi ve Add blue Euro 6 araçlar için sözkonusu.Bahsi geçen traktör düzenlemesi ise sadece Euro 4.Fark Euro 3 e göre çok fazla doğru.Pompa Common rail sistem olacak.Yani diğer pompalar gibi zamanlama pompadan değil(ateşleme sırası) beyin yardımı ile düzenlenecek.Silindir içinde yakıt çok daha yüksek basınçla daha toz halinde püskürtülecek,dolayısı ile yanma daha kaliteli ve verimli olur.105 Hp Farmall serisindeki Common rail motorun silindir hacmi sadece 3400 cc.Sonuçta tüm bu veriler Beyinle idare edildiğinden farklı bir yazılımla 70 hp lik bir motoru 110 hp ye bile çıkartabilirsiniz.
 
Cenap bey doğru söylüyorsun bir örnekle taçlandırayım.2008 yılında 5720 sıfır50000 euro ya aldım.bugün aynı segmentte jd hatta105 hp 50000 euroya alınabiliyor.yani satış fiyatları nerdeyse hiç artmadı , fakat ben öderken euro1600 tl idi şimdi 6600 tl.ne yazıkki hadi al bakalım sıfırtraktör.yapacak bişey yok, durum bu.
12 yıl olmuş, 5720 şu an kaç saatta? Sanırım sizi memnun etmiş ki şimdiye kadar elinizde durmuş.
 
12 yıl olmuş, 5720 şu an kaç saatta? Sanırım sizi memnun etmiş ki şimdiye kadar elinizde durmuş.
İki motor olduğu için 3500 saatte anahtar değmedi, bide5503 var oda 3500 saatte çok pahalıya kaçmadan bulabilirsem yakınlarda 6330, 6430 da gözüm var.5720 5820 sınırlı çıktı, şuanki 5100 r lerle aynı platform üstünde , r ler comman rail, birde vites geçişi düğmeli , 5720 itmeli.başka bir değişiklik yok debriyajsız geçişleri olan alman yapımı bir traktör.2020 model yerlilerde bile hala bölücü vites yok , buçuklu olanlar var onlarda tatmin etmiyor.alman bir jd kullanan sanmam başka bir marka alsın.
 
İki motor olduğu için 3500 saatte anahtar değmedi, bide5503 var oda 3500 saatte çok pahalıya kaçmadan bulabilirsem yakınlarda 6330, 6430 da gözüm var.5720 5820 sınırlı çıktı, şuanki 5100 r lerle aynı platform üstünde , r ler comman rail, birde vites geçişi düğmeli , 5720 itmeli.başka bir değişiklik yok debriyajsız geçişleri olan alman yapımı bir traktör.2020 model yerlilerde bile hala bölücü vites yok , buçuklu olanlar var onlarda tatmin etmiyor.alman bir jd kullanan sanmam başka bir marka alsın.
Bende de 2014 model 5065E var. 1700 saatlerde. Üst gölgeliği söktüm, alt egzos taktım ve bundan sonra da 5050E'nin lastiklerini takıp tamamen bahçeye uyarlayacam. 70-80 dekarlık badem bahçelerini işleyecek. Kuru hububat tarımı için de 85 ila 95 hp arası bir 5M ya da temiz bir 5R serisi düşünüyorum. Yalnız bu sene yeni bahçe kurduğum için maddi olarak biraz borçlandım, büyük traktör hayali 2-3 yıl ertelendi. O yüzden iki traktörü olanlar her zaman çok şanslıdır. Zira günümüz koşullarında profesyonel bir tarımsal üretim için iki traktör ve imkan dahilindeyse 3'cü traktör olması gerekir. Çok mu söyledim ne?
 
Bende de 2014 model 5065E var. 1700 saatlerde. Üst gölgeliği söktüm, alt egzos taktım ve bundan sonra da 5050E'nin lastiklerini takıp tamamen bahçeye uyarlayacam. 70-80 dekarlık badem bahçelerini işleyecek. Kuru hububat tarımı için de 85 ila 95 hp arası bir 5M ya da temiz bir 5R serisi düşünüyorum. Yalnız bu sene yeni bahçe kurduğum için maddi olarak biraz borçlandım, büyük traktör hayali 2-3 yıl ertelendi. O yüzden iki traktörü olanlar her zaman çok şanslıdır. Zira günümüz koşullarında profesyonel bir tarımsal üretim için iki traktör ve imkan dahilindeyse 3'cü traktör olması gerekir. Çok mu söyledim ne?
M ler pek hoşuma gitmedi benim fakat 5090 r yada5100 r ömürlük motorlar.
 
Bende de 2014 model 5065E var. 1700 saatlerde. Üst gölgeliği söktüm, alt egzos taktım ve bundan sonra da 5050E'nin lastiklerini takıp tamamen bahçeye uyarlayacam. 70-80 dekarlık badem bahçelerini işleyecek. Kuru hububat tarımı için de 85 ila 95 hp arası bir 5M ya da temiz bir 5R serisi düşünüyorum. Yalnız bu sene yeni bahçe kurduğum için maddi olarak biraz borçlandım, büyük traktör hayali 2-3 yıl ertelendi. O yüzden iki traktörü olanlar her zaman çok şanslıdır. Zira günümüz koşullarında profesyonel bir tarımsal üretim için iki traktör ve imkan dahilindeyse 3'cü traktör olması gerekir. Çok mu söyledim ne?
Bahçe ve kuru tarım yapıyorsanız 3 traktör büyük kolaylık bizimde toplamda 50 dekar kiraz vişne ve ceviz olmak üzere bahçelerimiz var.Bahçe işine tamamıyla mf 135 bakıyor.135 yanında 640 ve Case 85c var.işe ve duruma göre 2 motorla iş yapıyoruz babamla birimiz çift sürerken biri tırmık yapıyor veya biri tırmık yaparken biri ekiyor vs.çok zaman tasarrufu sağlıyor bize.zaten haftosunu 2 gün yardıma geliyorum babama 300 dekar yer işliyoruz rahatça.
 
Daha rahat bir şekilde çeşit arttırılabilir.Tek bir motor hacmine yazılımla çok farklı güç elde etme şansı var.Ayrıca Common rail sistemde çok büyük silindir hacmine gerek kalmıyor.Ad blue konusuna gelince: partikül filtresi ve Add blue Euro 6 araçlar için söz konusu.Bahsi geçen traktör düzenlemesi ise sadece Euro 4.Fark Euro 3 e göre çok fazla doğru.Pompa Common rail sistem olacak.Yani diğer pompalar gibi zamanlama pompadan değil(ateşleme sırası) beyin yardımı ile düzenlenecek.Silindir içinde yakıt çok daha yüksek basınçla daha toz halinde püskürtülecek,dolayısı ile yanma daha kaliteli ve verimli olur.105 Hp Farmall serisindeki Common rail motorun silindir hacmi sadece 3400 cc.Sonuçta tüm bu veriler Beyinle idare edildiğinden farklı bir yazılımla 70 hp lik bir motoru 110 hp ye bile çıkartabilirsiniz.
Yeni modellerin bazılarında motor sıkıştırma oranı 19:1 üzeri kullanıldığında dizel partikül miktarı(kurum) artıyor ve filtreler çabuk dolar.
Aynı hacimden yüksek güç elde etmek için yanma odasının tasarımı, turbo basıncı, egzantrik milinin açıları, volan ağırlığı değişir.
Motor verimlilik değeri %30 üzeri ise SCR ve DOC eklentisiyle de temiz emisyon elde edilebilir.
Motorda CRD olması gerekli değildir.
Traktörün torku yüksek tutulup tork artış yüzdesi %20 gibi olursa minibüs motoru, %30 olursa tarımsal motor, %35-50 gibi olursa kamyon motoru gibi yük taşır.
Küçük hacimden yüksek güç elde edilebiliyor fakat traktörün ortalama yakıt tüketimi ağır işte azalmıyor.
 
Traktör satışları düştüğü için çiftçiye traktör satmak isteyenlerin yalan haberi bu...!!!

Avrupa Tier 5e yani son standarda gecti.Tier 3b standardina ulkemizin hatirladigim kadariyla sanirim 2014 te gecmesi gerekiyordu aslinda... Motor gücü araliklarina gore duzenlenmisti yonetmelik... Once yuksek sonra dusuk... Ancak ureticiler hukumetten surekli erteleme istediler... Hukumette emisyon yonetmeligine ek surekli erteleme ek yonetmelikleri cikardi.

Nerden biliyorum derseniz ben bütün yönetmelikleri resmi gazeteden okudum erteme yönetmelikleri dahil...!!!


Her ek yönetmelikte yeni bir süre kondu... Emin olun o süre dolduğunda yeni bir ek erteleme yönetmeligi cikacak...

Burdan ne anliyoruz peki... Satislar dustugu icin ciftciyi gaza getirip traktor aldirmak istiyorlar... Peki ciftci nasil gaza gelir...

Iste boyle haberlerle...

İsteyen herkes resmi gazetenin internet adresinden egzoz gazi emisyon yonetmeliklerinin ek cikanlar dahil hepsini bulabilir... Ben bulmustum 1 ay kadar once...

Resmi gazete diyorum... Sanirim erteleme icin 6 ya da 7 kere ek yonetmelik cikmisti... Emin olun yine cikacak...!!!

Kanmayin...!!! Gaza gelmeyin...!!!
 

Benzer Konular